Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 januari 2023

Hans Zimmer, Minnesbild och Tages

Av Malin wiper - 26 januari 2023 09:00

 

Jag känner att det kan bli en extra härlig dag i dag. Jag har sovit bra och känner mig positiv. Jag gör allt för att inte fastna i det negativa nätet i och med världsläget. Avslappningsövningar några gånger/dag och dessa promenader gör att man håller sig över vattenytan. Det är så lätt att bli påverkad av allt hemskt som händer på en och samma gång. Min HSP gör ju att man har lätt för att grubbla och känna av stämningar. Tiden har aldrig gått så sakta som den gör nu och det beror på att vi längtar tills vi kan flytta och börja fixa på nya stället. 


      

Hans Zimmer med Time. Han är en annan av mina favoriter när det gäller filmmusik. Han är en tysk filmmusikkompositör. Klicka här för att se vilka filmer han komponerat musik till. Klicka här för att se när han var i Stockholm 30 april 2022                    

 

                                                   

      

Jag hittade en gammal minnesbild på mig från nån gång på 1960-talet. Jag ser ut att ha varit ute i solen och på den tiden, då  blev jag brun bara av att gå omkring ute. På mig hade jag en ärmlös klänning med vit krage. Mönstret på klänningen var i form av prästkragar. Bilden är så gammal så det går inte att få fram hur snygg denna klänning var. den var färgstark. Jag hade även örhängen i prästkrageform. Jag måste ha varit ca 16 år för innan dess var modet tuperade höga frisyrer. Bilden är tagen i en sån där fotoautomat som fanns förr

 

                                                        

 

Klicka här för att se en minnesbild från 1980-talet. Klicka här för att komma in på ett inlägg där det finns fler minnesbilder och en tjejgrupp jag gillade. Det var från början av 1970-talet

 

      

Tages med miss mac baren. Det var en grupp jag lyssnade rätt mycket på under andra halvan av 1960-talet. Klicka här för att höra en låt jag sjöng själv och spelade på gitarr i mitt källarrum. Klicka här för att höra samma låt många år senare med Tommy Blom 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2010 då jag var och såg sångaren i Tages Tommy Blom på Skene Folkets Hus. Tommy blom gick ur tiden 2014 67 år gammal

 

 

Tillbaka till nutid. En vanlig syn som spridit sig överallt. Nu får jag verkligen jobba för att få ihop inlägg då vi inte åker ut och ser oss omkring som då elbilspoolen fanns här i Hallsta

 

Klicka här för att se när jag hade tjejkvällar i lägenheten på Storgatan i Vaggeryd 2013. Lägenheten var en stor trerummare så jag hade även tipspromenad några gånger och servettvikning över nätet. Dessa nästan 3 år med covid har gjort att man tappat kontakten med dom man lärt känna här.I dag har vi sol på morgonen och det är 3 grader varmt. Sköt om er

 

                        


 

 #HSP #Hans #minnesbild #prästkragar #Tages #Tommy

 
 
Micke

Micke

26 januari 2023 12:55

Fler och fler intryck blir det ju med alla sociala medier och samhället i stort, känner igen mig lite i det där faktiskt.
Tages känner jag ju till, min fru lyssnade mycket på dem när hon var ung, hennes favoritband då.

Coviden förstörde ju mycket av social samvaro, vi får hoppas att det återgår till det normala någon gång igen.

Tillönskar dig en fin torsdag. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

26 januari 2023 13:26

Ja du det är svårt att värja sig från all information. Vad kul att det även var din frus favoritband.

Hoppas verkligen att vi får lite mer normala förhållanden snart så man kan bjuda hem folk och även gå ut på nåt kul utan att vara rädd

Ha en fin torsdag själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards