Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Tjejkväll! Hur kul som helst...................

Av Malin wiper - 31 januari 2013 10:15

  


Tjejkvällen i går var så rolig så vi höll på i 4,5 tim och allt flöt på så  nu vill jag fortsätta med detta och bjuda in fler. Jag satt en lapp på dörren så tjejerna skulle hitta...  . Fast det var nog inte svårt för det är bara två lägenheter i trappuppgången. 


  

  


Tjejerna ville inte vara med på bild men jag fick ta ett foto bakifrån. Vi satt först i "Likörhörnan" och handarbetade lite och sen flyttade vi till stora rumsbordet och satt där ett bra tag och myste.


  

Jag fick denna fina blomma med kruka till av A-G...  



  


Min man bakade en ny äppelkaka "Stationscafét" som blev mycket bättre precis så som den skall vara. Till den hade jag vispat grädde. 


  


Jag kunde inte låta bli att köpa några "Macarons" som Ritz Konditori bakat.


  


Eftersom jag inte äter nåt kaffebröd längre så fixade jag några smörgåsar också men dom var till dom andra också.


  


A-G  stickade på ett par fina vantar. Det blev inte så mycket handarbete som jag trodde för vi hade så mycket att prata om och i bakgrunden hade vi skön musik med bl.a Rod Stewart, Tom Jones, Loui Armstrong mfl. Jag blev så exalterad så jag drog upp volymen en gång och sa till tjejerna nu blir det disco....   


  


Mrs B brukar också sticka men i går virkade hon på en duk som var jättefin. Hon bor bara en bit bort från oss så hon kunde promenera hit. A-G hade bilen med sig för hon bor längre bort. 

  

 

Vi stod i köket vid barbordet och vek en av servettvikningarna jag lärt mig men eftersom jag inte fick tag på "Dunis" lite tjockare servetter så blev det inte så bra. Till nästa gång så skall jag köpa såna i Jönköping men vi hade kul i alla fall när vi stod där och vek våra servetter...   



   

Här sitter vi och myser med dricka, godis och nötter. 

  

Så här såg det ut vid soffan innan dom kom.


  

Jag drack en jättegod cider som jag kan rekommendera. Dom ligger i 4-pack. Den heter "Somersby" Pear cider. Det är fina festliga flaskor. Klicka här för att komma in och läsa om denna cider. 


   

Sen lämnade jag disken tills i dag. Det var verkligen en lyckad kväll och jag kände mig så stimulerad och glad. Nästa gång skall jag nog bjuda in 2 st till på en gång för det gick så bra. Jag är en sån som vill ha allt klart när folk kommer för annars blir jag så stressad och stirrig. Nu var allt förberett och då hinner man ägna sig åt vännerna. Tyvärr tog  jag för lite bilder och glömde att fota när vi satt i "Likörhörnan". Nu är jag rätt trött så jag kommer inte in på era bloggar i dag. Skall iväg på mingel i kväll  så jag måste samla mig lite.  

 

 

  

 

 

 
 
Ingen bild

Syrran

31 januari 2013 16:48

Festligt med skylten :-) Kul att det blev så lyckat!

Ha det kul i kväll och shoppa inte loss för mycket nu :-)
kram fr Maria

Malin wiper

31 januari 2013 17:01

Ville liva upp det lite ;) Vi hade jättetrevligt.

Jag skall hålla hårt i plånboken ;))

Ha en fin kväll
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

1 februari 2013 00:22

Vilken lyckad och trevlig tjejkväll ni verkar ha haft... *saknar*
Smörgåsarna såg vääääldigt goda ut och cidern du drack är jättegod, även som starkcider (om man vill ha det någon gång).

Ta hand om dig.. // Varma kramar

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 februari 2013 09:58

Det var verkligen lyckat och vi hade kunnat sitta hur länge som helst och prata och njuta. Kul att du gillade smörgåsarna.

Cidern är väldigt god och lite mild.

Ta hand om dig du också omtänksamma du

kramar

 
Maya

Maya

1 februari 2013 08:33

Så fin skylt! Och så fina underlägg (under ciderglaset)! VAAAR har Malin köpt dom? Är perfekt i svärmors färg ;)

Vad roligt med Tjejkväll, DET måste jag ha...nån gång!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 februari 2013 10:01

Den hade jag dragit ut från skrivaren. Underläggen köpte jag på Mimmis Magasin men det är nedlagt och nu ny ägare "Gretas Butik"

Kul att din svärmor gillar dom. Vi är nog i samma ålder.

Det var min första tjejkväll

Ha en fin fredag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

1 februari 2013 09:17

Så jättetrevligt du hade ordnat det på tjejkvällen! Det är roligt att träffas och jag är med i en grupp där vi ses en gång i månaden.

Hoppas du får roligt på minglet också! Eller hade roligt skulle jag kanske skriva idag ...

Ha en fin dag! Här skiner solen och det är -10 gr och mycket nysnö på marken. Väldigt mycket snö!! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 februari 2013 10:02

Det var verkligen trevligt och vi hade mycket att prata om. Kul att du är med i en sån grupp för det berikar. Minglet var jättekul.

Ha en fin dag själv. Här är det kallare också

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards