Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2022

Bread & Sweet By Jennie, Långbänken och The Lovin' Spoonful

Av Malin wiper - 19 augusti 2022 16:00



 

Nu har vi inte fikat på café på jättelänge så vi tog oss en fika hos Bread & Sweets by jennie i går då vi hyrde elbilen och åkte till Västerås. I dag orkade jag med hela två inlägg..  


 

Dom har många såna här hyllor på en vägg med både kaffe, skorpor och mycket annat


 

Vi köpte med oss syltkakor och ett matbröd med fikon och råg


 

En jättegullig och hjärtlig skylt på en av diskarna


 

Efter ett tag såg det ut så här med lite smakprov på bröd


 

Vi valde varsin prinsessbakelse som är en av våra favoriter. Jag har fotat det mesta där men det kommer nya varianter av bakelser och annat hela tiden. 

 

       

Twin Ghost med One more cup of coffee (Bob Dylan cover)


 

Efter fikat så gick vi den runda vi alltid gör efterråt. Ner mot Mälarens vatten mellan dom nybyggda husen. Vi stannar alltid till vid en liten plats där denna långbänk finns. Dags för nytt foto


 

En bild på min man också. Det byggs så det knakar där och det hade varit fint om dom haft lite luft och rymd mellan varje hus. Det är alldeles för tätt byggt.


 

Två elsparkcyklar som stod i ett ställ vid långbänken


 

Gick förbi en balkong med röda blomlådor och röda blommor. Det såg så fräscht ut

 

 

Så här såg det ut på ett annat ställe. Promenaden på förmiddagen blev endast 2,09 på grund av den höga luftfuktigheten. Jag känner i kroppen att det snart kommer en urladdning av regn och åska. Vi får se om det fungerar att gå ut en gång till. Det är så trist att bara vara inomhus så nu skulle man ha egen bil. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag och kväll

 

       

Här kommer en låt som passar in nu. The Lovin' Spoonful med Summer In the city. Det som slår mig är att många av låtarna från den tiden håller än i dag. The Lovin' Spoonful är ett amerikanskt rockband som bildades i New York City 1965 av sångaren/låtskrivaren John Sebastian och gitarristen Zal Yanosky. Bandet valdes in i Rock and Roll Hall of Fame 2000 och 2006 valdes gruppen in i Vocal Group hall of Fame

 

    

 

#Bread #syltkakor #skylt #Prinsessbakelse #Twin #långbänk #elsparkcyklar #balkong #luftfuktigheten #Spoonful

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards