Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2022

Elbilen Hallstahem, Fika vid Mälaren, båtar, Jimmy Buffett, rysansvärt och U2

Av Malin wiper - 14 augusti 2022 11:00

 

Hej kära besökare. Hoppas ni haft en härlig lördag och att ni får en skön och vilsam söndag i det fina vädret. Vi hyrde ju elbilen i går och åkte ut några timmar. Vi riktigt njöt och såg oss omkring lite överallt men jag orkade inte fota lika mycket som jag brukade för tröttheten vill inte släppa helt än. Jag hostade mindre än jag brukade och även min man men i natt vaknade jag av en rethostattack som skrämde livet ur mig men i krissituationer så brukar jag få extra kraft så jag fokuserade hela tiden.

 

                             

Clipart Library 

Jag drack först ett glas med varmt honungsvatten, sen blåste jag bubblor i en burk med sugrör som jag fick lära mig av Karin i går. Klicka här för att se inlägget. Sen satt jag mig i soffan i vardagsrummet och började med en djup avslappning och jag har hållit på med avslappning/meditation så länge nu så jag har väldigt lätt för att gå in i det tillståndet. Efter ett tag så pallade jag upp mig i sängen och satt och vilade tills jag kände att ingen rethosta dök upp. Då kunde jag lägga mig ner och somnade till lågt regnljud som jag hämtade på Youtube. 

 

 

Vi satt oss på en bänk på ett ställe nere vid Öster Mälarstrand. Framför oss fanns en liten strandremsa och man såg ut över vattnet och båtarna när man satt där med sitt fika. Det gick tyvärr inte att fota från där vi satt och ner mot vattnet. Det var för mycket kontrast med solen så allt blev vitt

 

 

Här sitter min man och njuter av sitt kaffe med en av smörgåsarna som vi hade leverpastej på. 

 

 

Jag fotade lite båtar som jag såg där vi satt och myste på den gamla bänken

 

  

Här var några fler på väg ut med en motorbåt

 

        

Jimmy Buffett med Sail on sailor

 

 

Ytterligare en båt på väg ut på öppet vatten. Det är verkligen avslappnande och bra för både kropp och själ att njuta av det som finns i naturen

 

 

Det dök upp en passande skylt när vi åkte omkring i ett annat område. Sportfiskargatan

 

 

Den här båtformade krukan passar in när det gäller båtarna. Två såna står det på ett ställe längre upp på en gata vid bostadshusen och butikerna på Öster Mälarstrand. Varje år har dom olika blommor i dom

 

  

Vi promenerade vidare och jag satt mig ner på en trädstam en stund. Vi promenerade sammanlagt 3,41 och det är mer än vi gjort dagarna innan men när vi var friska så kom vi upp i mellan 5-10 km/dag oftast. När vi är helt friska igen så börjar vi promenera på allvar igen. Jag har fler bilder men dom tar jag med i ett annat inlägg. Ha nu en skön sommarsöndag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in

 

                                   

Clipart Library 

Klicka här för att läsa nåt obehagligt. Det känns som vi är tillbaka till hitlertiden och jag fick rysningar då jag läser detta. Funktionsnedsatta finns i alla områden och sk samhällsklasser. Jag avskyr ordet "klasser" alla tillhör vi människosläktet enda skillnaden är mer pengar och ägodelar. Vad gör vi då med alla psykopater och sociopater som finns bland dom rika och välbeställda?, jo dom blir högt uppsatta ledare. Det var länge sen jag slutade tro på rättvisa både vad gäller fördelning av samhällsresurserna och även människor emellan. 

 

       

U2 med Ordinary Love (From Mandela OST

 

#elbilen #rethostattack #Mälarstrand #båtar #Jimmy #skylt #krukan #trädstam #obehagligt #U2

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

14 augusti 2022 16:06

Så fint att ni har haft möjlighet och ork att ta er ut på liten åktur. Det piggar upp att få se lite annat än det hemtama som man alltid ser.
Skönt att du har hittat din melodi och kan slappna av när det behövs. Att somna till mjukt lätt regn låter skönt. Avslappnande.
Jag klarar knappt att ta till mig längre av allt det grymma som sker i vår värld. Jag håller med om detta med indelning av klasser men vi lär knappast slippa den indelningen så länge de med lite fetare plånböcker anser sig vara lite förmer än de med tunnare sådana.
Var rädd och dig, ha det bra
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 augusti 2022 16:56

Det var verkligen skönt att komma ut lite. I dag har jag varit rätt bra och haft bara lite rethosta men detta med bubblet hjälper jättebra. Det är nog det närmaste bubbelpool jag kommer ;)

Det konstiga är att man helt plötsligt bara somnar då man lyssnar till regnljud så det hjälper väldigt bra.

Håller med dig om att man knappt kan ta till sig allt elände som händer och därför kollar jag bara nyheterna högst en gång/dag.

Var rädd om dig du också Karin

Ha en skön fortsättning på dagen
Kram

 
Ingen bild

Gunilla

14 augusti 2022 18:23

Så fint tur ni kom ut på, så fina omgivningar, med båt och sjö
och båtkrukan var väl passande, du får med mycket av varje.
Deppig kan bli av allt elände och kriminalitet och misstänksam med det mesta. Man vill inte leva och ha misstro till människor, kan inte tycka det är livskvalitet.
Var ut en sväng och skulle hjälpa maken men måste in och duscha kallt, blev snurrig av värmen så nu sitter jag i skuggan och skriver till dig det är roligare än att svettas.
Ha det så bra och må så gott och och ingen hosta till natten.
Kramar!

Malin wiper

14 augusti 2022 18:57

Det var verkligen mysigt och vi tog det lugnt och bara njöt. Kul att du gillar inlägget. Håller med dig ang kriminaliteten

Då är jag inte ensam om att tycka det är lite för varmt och den är ju nästan tropisk. Skönt med en dusch. Fläktarna har gått i ett här så nu har vi lite svalare i lägenheten.

Vad härligt det låter när du sitter i skuggan på tomten och skriver en kommentar. Du är alltid så välkommen och det är så roligt att du nu följt min blogg ett tag. Det glädjer mig mycket

Ha det bra själv Gunilla och njut av kvällen

Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards