Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2022

Kattklipp från en promenad, Mercury, tandemcykel och The Ronettes

Av Malin wiper - 20 mars 2022 17:00


       

Jag såg en jättefin katt på en av våra promenader och den höll sig så pass stilla så jag kunde filma katten. Sen satt jag till lite lugn musik.

 

 

Tog även några bilder på katten och den var så söt där den tittade fram vid betongpelaren

 

  

Här la den sig ner och myste

 

 

Nån hade stuckit ner en sån här fågel framför en stubbe. Det fanns två stycken men den ena var vänd åt andra hållet

 

  

När jag såg detta framför ett hus då fick man verkligen vårkänslor. Det är så synd att vi inte kan sitta lika mycket på balkongen dom sista åren. Folk hänger ut tvätt med stark lukt av Comfort sköljmedel och det blir vi dåliga av. Massor av kemikalier som är farligt för både människa och miljö.

 

 

Jag kände mig så glad i och med att vädret var så underbart. Jag hade kunnat gå hur länge som helst men då är det bäst att dela upp det på två gånger och sammanlagt blev det drygt 7 km. Sen pratade jag med min väninna A-G och det är alltid givande. 

 

 

Sen dök denna MERCURY MONTEREY CUSTOM från 1963 upp. Det känns toppen att veteranbilarna börjar synas lite igen. Har även saknat Hallsta Qruising som dom inte haft här på 2 år.

 

      

The Ronettes med Be my baby och den låten är som bilen från 1963. Dom spelades heta på dåtidens skivtallrikar och jag gillade själv gruppen 

 

                                

The Ronettes var en vokal poptrio som bildades i New York, USA 1959. The Ronettes bestod av systrarna Estelle och Veronica "Ronnie" Bennett (Ronnie Spector) samt deras kusin Nedra Talley. Deras största hits blev den ovan Be my baby. En av sångerskorna i gruppen Ronnie Spector dog den 12 januari 2022 i en ålder av 78 år

 

  

En stund senare så dök en röd tandemcykel upp som stod lutad mot en husvägg. Såna ser man inte lika mycket nu som förut

 

       

Jag hittade 4 tandemcyklar av många fler jag fotat genom åren. Nr 4 är en ännu längre tandem som stod utanför Byarums Bruk då vi var dit 2014 där det då stod en cykel som var mer än tandem. Klicka på bilderna så blir dom större

 

 

Detta låg på en trottoar och jag tror det är en baby- leksak i form av en fjäril. Nu avslutar jag detta inlägg med att säga: Buona serata som betyder: ha en skön kväll på Italienska

 

#katt #fågel #vårkänslor #Mercury #Ronettes #tandemcykel  

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 mars 2022 10:43

Så skönt med solen och våran kisse ligger och solar sig på verandan.
Själv är jag sjuk trodde man skulle klara sig när man varit så försiktig. Känner sig som en trasa och hostar och näsan rinner,
hoppas det går över och inte blir än värre. Så nu tittar jag inte in hos dig på ett tag, för orkar inte.
Ha det gott och var rädda om er!
Kram!

Malin wiper

21 mars 2022 10:51

Det är verkligen härligt. Förstår att din/eran katt mår bra nu. Så tråkigt att du blivit sjuk ibland hjälper det tydligen inte fast man är försiktig. Hosta och rinnande näsa är värst tycker jag också.

Vila nu och krya på dig Gunilla
Var rädd om dig du också
Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards