Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2022

Specsavers Västerås, Tommy Körberg, Tomas Tranströmer och Anastacia

Av Malin wiper - 4 mars 2022 14:30

 

Vi var ju tillbaka till Specsavers i Västerås i går för att min man hade fått en tid för synundersökning. Här står han vid ingången men bilden blev så dålig så jag satt in den i ett montage. Han hade fått bättre syn och sen hade dom inte sett en finare ögonbotten på nån som hade diabetes så det var positivt. För 7000 kr fick han två par glasögon progressiva och ett par terminalglasögon. Han får hämta dom 16 mars så jag visar dom då. 

 

Dom var så otroligt proffsiga och vänliga där på Specsavers så jag förstår att dom fått så bra betyg i test. Dom var på hugget och så noggranna med varje person så jag bara njöt av att se dom i sin proffession. Min man var väldigt nöjd

 

                                

Clipart Library

 

Medans min man fick synen undersökt så kollade jag på glasögonbågar till mig själv. Jag har nu haft vinröda bågar och känner för nån annan färg och kollade in lite olika blå bågar

 

 

Här lite mer vågade bågar från Ivana Helsinki. Jag vill ha samma erbjudande som min man fick med två glasögon och betala för ett par. Sen ett par terminalglasögon för halva priset. Nu dröjer det ju 3 månader tills jag kan skaffa nya men kolla kan man ju alltid göra

 

Dessa bågar är både blå, gröna och turkosa i en snygg blandning


  

Lysande blå bågar som också är snygga och har man ett par lite diskretare bågar att alternera med så det passar till olika kläder så är det bra

 

   

Lite mer gråblå bågar och under svarta med lite brunt i

 

 

Dom här gillade jag som är både blålila och lite turkos och dom var lite billigare än dom dyraste bågarna

 

År 2013 hade jag ett återkommande tema: Veckans glasögonmodell. Klicka här för att se när Mimmi från Mimmis Magasin var glasögonmodell i min blogg. Klicka här för att se Sandra som glasögonmodell. Hon drev Salong Hon & Han i Vaggeryd. Klicka här för att se Christian som glasögonmodell. Han driver Acleja Blomsterhandel i Vaggeryd

 

 

Detta fanns att läsa på en vägg hos Specsavers och jag är benägen att hålla med

 

                                                             

Clipart Library 

 

Stålbågar har kommit tillbaka stort nu och dessa var lite roliga med dubbelringar runt om. Dom kommer från Viktor & Rolf

 

 

Både 1970-1980-talet är tillbaka så runda stålbågar är högsta mode plus pilotbågar. Pilotbågar hade min man då vi träffades för över 30 år sedan

 

                                         

Clipart Library  

Även dessa som har en retro form och dom kommer från The Marc Jacobs  

 

Runda glasögon finns även i vanliga kraftigare bågar  

 

        

Tommy Körberg med Somebody taken Maria away. Han har ett par moderna lite genomskinliga glasögon på sig i detta klipp. Det senaste jag sett av honom är att han nu har ett par runda kraftiga bågar som är lite i blå ton. Jag har sett Tom & Mick & Maniacs live på en klubb i Stockholm i slutet av 1960-talet då jag arbetade på Postbankens girobokföring i några månader. Först hade jag gått på en kurs genom Posten i Sundsvall 

 

             

Här lite fler glasögonbågar. Klicka på bilderna så blir dom större. Bild nr 4 är lite kattformade och såna former har också kommit tillbaka. Skådespelerskan Yvonne Lombard är en stilbildare vad gäller kattformade glasögon. Glasögonen vi har nu köpte vi på aoptik i Vaggeryd där vi bodde i 17 år. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag fotat i butiken

 

                                    

Lucrin 

             

Hittade en minnesbild på mig då jag hade gråvita glasögon och hockeyfrilla som var modernt på 1980-talet. Nu hörde jag att den frisyren kommer tillbaka stort i vår. Glasögonen jag hade på bilden är fullt moderna 2022. Jag hade en blå tröja på mig som jag stickat själv och den hade lite mörkare blå ränder på mitten. Ser att jag hade en vit blus under och ett par röda örhängen

 

  

Jag hann även ut på en promenad i centrum medans min man blev undersökt. Då hittade jag ytterligare en gatusten med Tomas Tranströms dikt. Den lyder: Hör suset av regn, jag viskar en hemlighet för att nå in dit 



      

Anastacia med Left Outside Alone. Hon är en sångerska som ofta bär glasögon och hon varierar sig. Med denna låt önskar jag er en fin fortsättning på en solig dag mitt i en skrämmande tid. Det känns verkligen obehagligt för man vet inte vad den mannen kan ta sig till tillsammans med sina gelikar

 

#Specsavers #synundersökning #glasögonbågar #Ivana #stålbågar #Tommy #minnesbild #Tomas #Anastacia

 
 
Ingen bild

Gunilla

5 mars 2022 17:27

Svårt är det att välja glasögon men tycker dom var riktigt snygga särskilt det lysande blå och de sista paret. Jag valde ett par pilotglasögon med en grönblå färg på skalmen man sätter på öronen
kommer inte ihåg vad det heter. Ett par silverfärgade med ett smycke på sidan blev det med.Dom jag hade och har är mina bästa som jag är rädd om är svagt lila med en snygg båge med ett smycke på den med.Vill ha något som lyser och ser annorlunda ut till gammelansiktet.Båge var namnet där ser man.
En fin solig dag har det varit.
En fin kväll önskar jag!
Kram!

Malin wiper

6 mars 2022 07:51

Det är verkligen inte lätt att välja och jag ser ju inte så bra utan glasögon så det blir alltid min man eller optikern som får kolla om jag passar i dom jag valt ut

Vilka häftiga glasögon du valde och pilotbågar är ju inne igen. Det lät snyggt med lila bågar och det är alltid bra att ha minst två glasögon att variera med och går ett par sönder så står man inte där utan. Härligt med nåt som lyser upp men vi har bara lite erfarna ansikten som fått karaktär ;)

Solen skiner redan på söndagsmorgonen.

Ha en fin söndag
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards