Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2021

Fågelmatare, The Beatles, Recycling och en trehjuling

Av Malin wiper - 28 februari 2021 12:45


 

När vi gick omkring på Öster Mälarstrand sist så såg jag ett ställe där dom satt ut mat till fåglarna och det var olika typer av frön och fågelmatare. Här frön i form av ett härta, nötter och lite annat

 

                                     


Detta är en fönstermatare och en sån har jag aldrig sett förut.


 

En stor fågelmatare med både talgbollar och nåt annat


 

Ytterligare en form av fågelmatare                         


 

           

The Beatles med låten Free As A Bird. Det är en låt som ursprungligen skrevs av John Lennon. Den ugavs som singel den 4 december 1995 och då köpte jag den men den ligger bevarad i ett kuvert ospelad. Lennon spelade själv in låten med endast sång och piano 1977. De andra beatlarna tog 1994 sig an demoinspelningen. Bidrog med nya texter och lade på trummor, en gitarr, till bas och bakrundssång och släppte den som första spår på skivan Antholgy 1.

 

 

Så här ser min singel ut som jag köpte 1995 och den fanns då bara i begränsad upplaga. Singeln köpte jag på en liten skivbutik i Katrineholm där vi bodde i 8 år

 

 

Samtidigt köpte jag även denna singel Real Love. Dessa båda skivor har jag inte ens tagit ur fodralet så dom är helt intakta. Vet inte om dom kommer att bli värda så mycket i framtiden men man vet aldrig. Det blir ju min son som som får hålla koll på detta när jag är borta

 

Klicka här för att höra hur Real Love låter. Dom var så innovativa och nyskapande både vad gäller musik, bild, och filmer

 

 

En bild på en hackspett som tar för sig av det goda. Den bilden tog jag 29 januari 2020 då vi promenerade nere vid Notudden i Västerås


  

Kolla in så fint veden är upplagt mot en husvägg                           


         

Traktorn som blev en trehjuling, så häftigt. Med detta avslutar jag detta inlägg och önskar er en fortsatt fin söndag. 

 

#Fågelmatare #Beatles #Hackspett #Veden #Traktorn

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 februari 2021 18:14

Fina bilder och hackspetten ser så nöjd ut framför sin mathållare.
Skivorna kan säkert ha ett värde när dom inte är spelade och fint för sonen att få en gång.
Mina tankar går till er och förstår att det inte är roligt när maken åker iväg. Men vad bra det är med mobilen som man har med sig och man kan ringa direkt.
Kramar!

Malin wiper

28 februari 2021 20:25

Hackspetten såg verkligen nöjd ut. Dom har ett ställe vid Notudden där dom har fridlyst för fåglar och massor av mat upphängt och utspritt. Ja du sonen har lite att ta reda på

Tack för din omtanke Gunilla detvärmer. Det är ju bara i två nätter men det känns jobbigt ändå, men vi har svårt för att vara ifrån varandra. Det är verkligen bra med mobil på det viset numer

Ha en fin kväll
kram från Malin



 
Amisa

Amisa

28 februari 2021 22:28

Spännande att Beatlarna gav ut en låt med John Lennon efter att han var död och skivkonvolutet var väldigt annorlunda. Free as a bird – ja, det önskar jag att jag också vore, men jag känner mig ganska fri i alla fall.

Det var en fin hackspett du fotat. Jag såg för några somrar sedan två ganska stora hackspettar i sällskap med en gröngöling. Det var första gången jag någonsin sett mer än en hackspett i taget och gröngölingar hade jag ditintills bara sett på bild.

Ha en fin vecka!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2021 05:49

Det är verkligen spännande och så tyckte jag då och köpte båda skivorna. Det var på en liten skivbutik i Katrineholm

Just nu är man inte helt fri som en fågel men man är en fri själ

Jag har bara sett en hackspett i hela mitt liv så det måste vara en bedrift i sig självt :)

Ha en fin början på veckan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards