Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 februari 2021

Skivepitelcancer och Eva Cassidy

Av Malin wiper - 19 februari 2021 07:36


   

Tyvärr visade det sig att min man hade skivepitelcancer på tungan så det blir en stor undersökning och ev en operation inom kort. Vi hoppas den fångats tidigt för då är prognosen god. Vi skall försöka hålla oss positiva än om vi är i uppror inuti men vi har varandra så vår kärlek håller oss samman. Det är klart att vi är upprörda och vi har gråtit men inser att det finns bara en väg framåt och det är att klara av detta.

 

Tusen tack för er omtanke i era kommentarer och min man hälsar så mycket till er. Stor varm kram

 

        

Min man fick önska en låt i bloggen och det blev Songbird med en av hans favoriter Eva Cassidy 

 

                                                 animated-bird-image-0670 

Nu skall vi bara ta en promenad och landa i detta. Nu är det nollgradigt och en hel del av snön har smält. Alla problem jag hade själv i munnen är borta i och med att tandläkaren drog dom två tänderna. Det har även slutat blöda och jag vaknade mycket piggare så jag antar att jag inte bitit ihop käkarna i natt. Nu är det fredag igen och veckorna går så snabbt så man knappt hinner med. Jag önskar er nu en jättefin fredag mina kära besökare. Ni är guld värda 

 

 

#Skivepitelcancer #Eva

 
 
Amisa

Amisa

19 februari 2021 08:32

Usch vilket tråkigt besked! Bra ändå att ni är ett så bra stöd för varandra. Jag hoppas det går bra med behandlingen och att den blir av så fort som möjligt. Tillåt smärtan och sorgen att få finnas också, den behöver sin plats med.

Många kramar till er båda!!!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

19 februari 2021 08:40

Vi har varit såna bra stöd för varandra varje gång nåt tråkigt hänt så man känner sig trygg

Tack för din omtanke Amisa. Gillar dina sista rader om smärtan. Jag är en känslomänniska så jag kan inte hålla tillbaka hela tiden utan det får komma som det kommer. Ville bara inte skriva för mycket för jag kan bli lite dramatisk

Tack för dina kramar dom värmde Mr T hälsar till dig
kram från oss båda

 
Ingen bild

Syrran

19 februari 2021 09:38

Har tänkt så mycket på er sedan igår och önskar bara att det går snabbt till undersökning och operation så ni kan lägga detta bakom er. Har stora förhoppningar om att det kommer gå bra och detta är en form av cancer som har goda prognoser.
Styrkekramar till er båda två!
Maria

Malin wiper

19 februari 2021 11:30

Tack snälla syrran, det värmer. Dom sa nästa vecka så det kommer nog att gå snabbt. Först skall han ligga inne för planering ang operation i 3 dagar efter det så blir han opererad. Jag tror den trasiga tanden har räddat honom. Annars hade han kanske gått för länge med detta

Tack för strykekramarna från er. Stor varm kram från oss båda till er.

 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 februari 2021 10:59

Hej!
SÅ TRÅKIGT!
Jag lider med er.Tusen kramar.Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

19 februari 2021 11:30

Tusen tack för din omtanke Inger. Det värmer oss.

Ha en fin dag kram från oss båda

 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 februari 2021 11:04

Jag har inte märkt att snön smällt.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

19 februari 2021 11:31

Vi har mindre snö än förut på grund av att det är varmare men all snö är inte borta än. Det är bara halt

Kram

 
Ingen bild

Gunilla

19 februari 2021 11:20

Vilken tur ni har varandra och er kärlek det kommer man långt på.
Tur dom dom tag i så fort som möjligt men förstår att det känns
hemskt.
Har själv fått besked och tyckte det kändes som jag var någon annans stans och overkligt.Men det gick bra.
Så en stor kram till er båda!

Malin wiper

19 februari 2021 11:35

Ja du man får vara glad att man har en bra partner och trivs ihop. Vi är så sammansvetsade. Det känns hemskt och overkligt. Hade inte tanden skavt på tungan så hade det kanske gått för långt. Ser att du också fått besked och förstår hur det känns

Jag hade ju en cancertumör i sköldkörteln som togs bort för ca 4,5 år sedan och den var inkapslad och det räddade mitt liv. Då var min man orolig för mig.

Tack snälla du för din omtanke
Min man hälsar tillbaka och vi skickar dig en stor kram

 
wiolettan

wiolettan

19 februari 2021 11:25

Det är mycket för er båda nu att bearbeta. Så fint att ni har stöd av varandra och stöttar och finns till för varandra. Det är jätteviktigt.
Mysingens mamma hade också denna cancer på tungan och opererades. Hon tillfrisknade bra och levde i alla fall dryga 20 år efter detta.
Sköt om er och kram till er båda.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 februari 2021 11:37

Det blev väldigt mycket på en gång. Vi har verkligen stöd av varandra och jag har ju också haft en cancertumör i sköldkörteln för 4,5 år sedan. Räddades av att den var inkapslad. Det är tydligen god prognos på min mans cancer och den har inte spridit sig vad man kan se.

Vad tråkigt att mysingens mamma fick detta också men så bra att hon blev frisk och fick massor av år till.

Tack för din omtanke
Kram till er båda också från oss

 
Ingen bild

Pisan

19 februari 2021 19:58

Näe vilket tråkigt besked! Det är verkligen tur att ni har varandra och att ni kan hämta styrka i varandra. Nu får vi hoppas att allt går bra. Skickar massor av varma kramar till er! ❤️❤️❤️

Malin wiper

19 februari 2021 21:21

Vi var verkligen inte beredda på detta så det känns lite overkligt och skrämmande. Det är verkligen tur att vi har varandra och är så tighta

Tack för din omtanke vännen och dina varma kramar som värmer

Min man hälsar till dig
Varma kramar tillbaka

 
Ingen bild

SmålandsJenny

19 februari 2021 21:38

Läskigt att jag hade en känsla av att det kunde vara något sådant häromdagen när jag läste här.

Visste inte att man kunde få det inne i munnen.

Tur att det ändå är en form som har bra prognos, "jobbat"på ett ställe där läkare haft hand om personer med den diagnosen, fick förklarat att det är en "bra" diagnos att få, att det oftast är "enkelt" få bort det.

Kram

Malin wiper

20 februari 2021 07:28

Det var ju så konstigt att det inte läkte så jag fick även såna tankar men ville inte ta till mig det. Jag visste inte heller att man kunde få detta i munnen.

Ser att du arbetat på ett sånt ställe och vet att det är en bra prognos. Det blev bara för mycket på en gång och det dyker upp nåt nytt som vi måste fixa hela tiden

Ha en fin lördag
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

22 februari 2021 19:03

Hej Malin! Tänkte titta in och tacka för alla fina kommentarer du skrivit på min YouTubekanal. Det var ett tag sedan jag var inne här så jag började läsa och blev riktigt ledsen när jag såg detta inlägg om vad som drabbat din man. Jag sänder styrkekramar till er båda och önskar att han snart ska bli behandlad. Det är tur vi har bra cancervård i Sverige. Kram Paola

Malin wiper

23 februari 2021 07:46

Hej Paola!
Vad kul att du tittade in till mig. Ja men jag är ju så imponerad av dina fantastiska klipp på Youtube. Jag är så glad att jag hittade till din Youtubesida.

Tack för din omtanke vad gäller min man och mig, det värmer. Jag hoppas att han i denna vecka får en kallelse så detta går fort

Som du säger så har vi bra cancervård och allt har utvecklat sig genom åren

Tusen tack för dina ord
Stor varm kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards