Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 februari 2021

Passage under E18, Jan Malmsjö, sår på en tunga och en vindskulptur

Av Malin wiper - 10 februari 2021 08:00


 

Detta är en bild jag tog under en bro Västerås 2 februari i år. Det är en passage under E18. Jag har fotat där förut men då har det varit för soligt men nu funkade det. Det känns svindlande att stå där framför den långa branta trappen och se bilarna som små leksaksbilar komma åkande

 

 

En närmare bild på trappen ner mot stora vägen 

 

      

Här passar det bra med en gammal goding. Jan Malmsjö med Under alla broar. Jag glömmer aldrig alla musikshower som visades på tv när jag växte upp. Man såg ofta Jan Malmsjö både sjunga och dansa där. Han är verkligen mångkunnig i och med att han både dansar, sjunger och skådespelar. Han gjorde en fantastisk rolltolkning av en präst i Fanny och Alexander. Han skrämde ju nästan livet ur en med sin ondska i sin rollkaraktär

 

 

Vintern håller oss i sitt grepp och kommer nog att göra så ett tag till. Fast nu är det inte lika kallt och blåsigt så man kan promenera lite längre. 

 






              

I dag skall min man iväg med sjuktaxi igen till Västerås sjukhus för att röntga sin tunga. Den 18 februari skall han gå igenom en annan röntgenundersökning för tungan så det blir mycket åkande i taxi. Sen tar det väl några veckor att få reda på alla provsvar. Han har än inte fått reda på svaret från ögonbottensundersökningen och det var flera veckor sen. I värsta fall blir det operation av tungan och då vet vi inte hur vi skall lösa detta med glasögonen. Lika bra att tänka på en sak i taget för nu har det verkligen kört ihop sig. 

 

         

Nu behövs det lite lugn, hjärtlig magi. Det får denna hjärtformade vindskulptur stå för. Med detta önskar jag er en hjärtligt fin onsdag   

 

#Bro #Jan #Tunga #Vindskulptur

 
 
Madelein

Madelein

10 februari 2021 08:58

Ha en fin onsdag du med och lycka till år gubben på sjukan :-)

http://madelein.se

Malin wiper

10 februari 2021 09:12

Tack snälla du för omtanken

Ha en jättefin dag
Hälsning från Malin

 
wiolettan

wiolettan

10 februari 2021 10:29

Så mycket omkring dig och din man. Jobbigt då det kör ihop sig på något sätt. Men, det är saker han måste få gjort, viktigt att kolla upp ordentligt. Hoppas att de ordnar till sig på bästa sätt.
Jan Malmsjö, en av mina favoriter. Han är så duktig och musikalisk.
Fin grön cykel.
Vilken bro, förstår känslan.
Sköt om er väl och ha det så bra det går.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 februari 2021 10:48

Det blev lite mycket på en gång och som du säger så är det viktigt att kolla upp. Dom tog det verkligen på allvar i och med så många undersökningar

Tack för omtanken fina du. Jan Malmsjö är verkligen mångsidig och jag gillar denna låt och hans röst passar så bra till

Ja du det var svindlande att stå däruppe och i sommar skall jag promenera ner för trappen för att känna hur det känns

Sköt om dig/er också och ha det så bra
Varm kram från Malin

 
Pisan

Pisan

10 februari 2021 11:03

Det är så himla typiskt.... Allt kör ihop sig, allt kommer på en gång, vet precis hur det är. Men tror ni inte att man gör op i tungan med lokalbedövning bara och att han får komma hem samma dag? Hoppas på det så han slipper ligga inne.
Varma kramar från mig till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 februari 2021 12:52

Det brukar göra så tyvärr. Dom har tagit biopsi och en massa andra prover men det återstår två röntgenundersökningar. När dom är klara och han får svar då vet han om det blir op eller inte. Som du säger så får han säkert komma hem samma dag då. Ingen höjdare att ligga på sjukhus nu.

Tack för din omtanke. varma kramar från oss också till dig

Malin

 
Göran

Göran

10 februari 2021 11:22

Visste du... Att när Py Bäckman skrev "Stad i ljus" var hennes tanke att Jan Malmsjö skulle sjunga den i Mellon det året. Av någon anledning blev det inte så men jag tycker att om någon annan än Körberg kunnat göra den ännu bättre så var det just han.

http://singelfarsan.bloggplatsen.seh

Malin wiper

10 februari 2021 12:50

Det hade jag inte en aning om så det var kul att få reda på. Jan Malmsjö hade nog passat bra till den låten också som du skriver. Han kunde ta i när det behövdes.

Ha en fin dag
Hälsning Malin

 
Amisa

Amisa

10 februari 2021 14:40

Vad tråkigt att din man inte mår riktigt bra, vi får hoppas att det snart blir bättre igen!

Vad passande med en hjärtformad vindskulptur nu lagom till Alla Hjärtans Dag!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 februari 2021 16:35

Det var en tand som gick sönder och skavde på tungan och nu har han fixat den och annat som inte såg bra ut men tungan läker inte ändå. Nu är han i alla fall under behandling och dom tror ha fått en infektion i tungan.

Tänkte inte på detta med Alla hjärtans dag då jag satt in klippet så det var roligt att du nämnde det ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards