Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Higimask Sverige med fodral, hopp om bättre tider och Isdans

Av Malin wiper - 30 december 2020 13:45


 

Nu har vi fått hem Higimaskerna vi beställde och dom ligger i såna här förvaringspåsar. Vi skickade efter dom i söndags och fick dom redan i går tisdag. Dom håller i 3-4 månader och sen får man beställa nya

 

 

Så här ser dom ut och min man tog en med svart hållare som sätts under hakan och jag tog en vit. När man sätter på sig dom så syns dom knappt och slutar precis vid näsan så näsborrarna är skyddade. Väldigt bekväma att ha på sig och dom immar inte igen och inte heller glasögonen så dom passar perfekt till mig. 

 

       

Ett klipp på hur masken ser ut lite tydligare och hur den används och tvättas

 

Klicka här för att se hur man kan tillverka en liknande mask själv. Klicka här för att se en annan modell man kan göra själv. Det finns hur många modeller som helst då man kollar på Youtube. 

 

                  


Undrar om detta är godkänt som jag testat?..  . Halvmask för spex (fästes på näsan) sen ett par öronproppar i näsborrarna.. free smileys.  Man måste få skoja lite för att stå ut

 

Klicka här för att se lite fler av partymaskerna som även fungerar som drinkunderlägg


 

Vi har verkligen haft ett stillastående år 2020 men jag hoppas vi kan gunga in i 2021 till ett bättre och friskare år

 

 

Eller så får man lite motstånd som denna genomgång innan vägen blir rak igen

 

När vi gick ut på vår promenad så var det lite snöblandat regn men nu snöar det men det är för varmt i marken för att det skall ligga kvar men det är ändå fint att få se lite snöflingor. Vi håller oss flytande och i rätt bra form i och med alla regelbundna promenader och det är fler folk än någonsin som promenerar i dessa tider. Vi har hyrt bilen igen i morgon på Nyårsaton för jag är så rastlös och måste komma ut med jämna mellanrum. Se lite annat och få luft under vingarna. Annars händer inte så mycket men vi har fått rensat bort en del ur våra skåp och det känns skönt. Efter nyår skall jag gå igenom fler skåp och även rensa bland fotoalbum, lösa bilder och gamla negativ. Ha nu en fin eftermiddag och kväll

 

             animated-jumping-smiley-image-0010animated-jumping-smiley-image-0010animated-jumping-smiley-image-0010

 

      

Lite uppiggande isdans med Oona Brown & Gage Brown. Dom åker till Nothing else matters låt med Metallica. Under hela min uppväxt var jag besatt av konståkning och såg allt som fanns på TV och innan tv så var det radio som gällde. 

 

               

 

#Higimaskerna #Spex #Stillastående #Genomgång #Isdans

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

1 januari 2021 20:11

Skyddar masken verkligen riktigt? Känns som det är ganska fritt fram för viruset att ramla ovanifrån och fastna framför munnen och näsan är ju inte minsta skyddad. Fast vad vet jag. Men smart att det inte immar igen glasögonen, sambon hade stora problem ett tag när han tvingades använda munskydd på en arbetsplats.

God fortsättning.

Malin wiper

2 januari 2021 07:21

Jag funderade på det också Jenny men efter att ha läst på om dessa masker så skyddar dom rätt bra. Vi har även varsitt helt visir och vi skall sy varsin tygmask som hindrar imma på glasögon. Vi går ju aldrig in på ställen där det är mycket folk och är ute tidigt när vi handlar mat och fikar. Vi har varit försiktigare än många andra. Bra tänkt av dig i alla fall Jenny. Jag trodde jag var ensam om detta problem med imma på glasögonen men nu ser jag att jag inte är det

God fortsättning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards