Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2020

Uno Svenningsson med Tom Bombadill

Av Malin wiper - 10 november 2020 08:45

 

Här ser man hur tomt det var i Västerås i söndags. Annars brukar det krylla av folk och även under den fina pelargången. Jag gillar pelare till tusen och fotar dom så fort jag ser några. Tvyärr hinner jag inte skriva nåt långt inlägg nu på förmiddagen för vi har hyrt elbilen igen..  för vi är så rastlösa så vi drar in på annat för att kunna lägga pengar på bilen för det ger så mycket. Bara att komma ut och se sig omkring och inte känna sig instängd betyder så mycket. Dessutom har jag drömt så många jobbiga drömmar i natt och jag har svårt att skaka av mig dom. 

 

         

Jag brukar inte se på Go'kväll men så såg jag att Uno Svenningsson var med i ett program från 23 oktober och jag är ett fan av honom så jag måste ju bara kolla. I programmet sjöng han en ny låt som handlade om hans far och heter Tom Bombadill. Se den gärna live i Go'kväll för det ger så mycket mer. Jag tappade det helt och började gråta och det gjorde ont rakt in i själen. för både text, melodi och hans framförande var så rörande och hans röst är både skör, stark, unik och vacker. Jag både njöt och led men på ett bra sätt som bearbetar saker man upplevt. Min man uttryckte att det skär som en kniv i en och det stämmer verkligen. Ovan ett klipp från Youtube 

 

            

Tack för era härliga kommentarer. Jag tittar in till er lite senare på eftermiddagen. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot. Ni är toppenfina mina härliga besökare

 

Klicka här för att se vad fint och upplysande min bloggvän Amisa har skrivit om Lena Nyman


#Pelare #Uno #Amisa

 
 
Amisa

Amisa

10 november 2020 09:35

Liksom du gillar jag Uno jättemycket, giller djupet i hans texter och hans utrycksfulla röst. Jag tror aldrig att jag hört honom sjunga något som känts ytligt?

Ha en fin dag på er bilutflykt!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

10 november 2020 14:52

Härligt att du också gillar honom och som du säger så har han aldrig sjungit nåt som känns ytligt

Vi kom nyss hem från en härlig utflykt

Ha en fin dag själv
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

10 november 2020 10:09

Håller med dig, det är pampigt med pelare. Tycker att jag såg flera pelare förr, än nu.
Bra det där att åka ut och se nya platser, bara att komma iväg och göra något annat, om man orkar, är både bra och nyttigt.
Ha en finfin åktur och var rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 november 2020 14:54

Ja du man blir glad varje gång man ser såna. Fast som du säger så såg man fler pelare förr.

Vi kom nyss hem från vår bilutflykt och känner oss upplyfta.

Tack för dina snälla och omtänksamma ord.

Var rädda om er ni båda också
Ha en fortsatt fin dag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 november 2020 11:28

Drömmar kan verkligen sätta sig kvar i kroppen och kännas så verkliga.
Kan bara instämma i i orden om låten och skall se på Go`kväll.
Låter så bra med en biltur för att lätta upp måendet, inte lätt
med allt, börjar själv känna mig lite deppig och jul och allt och
inga barn. Men det är att se framåt som gäller.
Kram!

Malin wiper

10 november 2020 14:56

Drömmar kan verkligen hålla sig kvar men nu är jag fri dom efter en härlig utflykt

Kul att du också gillar Uno och hans musik. Det känns mycket bättre nu efter bilturen. Ja du det är ingen rolig tid vi lever i nu och det är inte konstigt att man blir påverkad av detta. Det blir en märklig jul men som du säger så får man hoppas att det blir bättre framöver

Ha nu en skön dag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards