Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2020

Caffé Nero Västerås, Ella Fitzgerald och Anna Bergendahl

Av Malin wiper - 9 november 2020 09:45


                           

 

När vi var ute och promenerade en stund i den nästan folktomma staden Västerås så upptäckte vi ett nytt Café. Det heter Caffé Nero och såg så inbjudande ut så vi bestämde oss för en Fars Dagsfika där. Vi hade inte gått in om det varit många gäster. Just då var det bara två par där. Bra stämning och trevlig personal  


Klicka här för att se lite fina bilder på när dom öppnade cafét 22 november 2019. Klicka här för att se ytterligare en sida med fina bilder och text 

 

 

                                               


Crema 

 

Dom hade många sittplatser av olika slag och här ser man det första rummet där man sitter vid höga fönster. I bakgrunden hörde man jazzmusik på lagom volym.

 

       

Ella Fitzgerald med It's A lovely day today

 

  

Ytterligare en mysig sittgrupp

 

 

Går man längre in i lokalen så kommer man till bland annat dessa cafébås som såg så läckra ut. Där kan man sitta två och två för mysiga samtal

 

 

Eller om man är några fler så passar ju denna möbelgrupp bra. Det blev en wow! känsla när man kom in i den inre lokalen och den måste ses i verkligheten. Sån värme, fantasi och färgskala

 

 

På andra sidan båsen en blå grupp med blå tapet och bokhylla insprängt i väggen på sidan. Ljuset var dämpat i inre lokalen så bilderna blev så gula men jag har försökt arbeta med dom så dom ändå blivit visningsbara.

 

 

Vill man sitta bredvid en moraklocka så går det också bra. I små avlånga utrymmen så finns det fler ställen att sitta på. Det var insprängt bokhyllor på flera ställen och det såg så fint ut. Väggen är klädd med smala, enkla brädor som skapar en mysig atmosfär.

 

 

Min man valde en baguette med mozzarella, tomat, sallad, gurka och en pesto som han tyckte var jättegod till detta cappuccino. Hela smörgåsen var jättegod tyckte han

 

 

Själv valde jag en croissant med kalkonskivor och smält ost. Dom värmde den lite och den var ändå så frasigt god och hög klass på pålägget. Cappuccinon man fick till var så stor så den räckte tills man ätit upp smörgåsen

 

 

Vill man bara ta en kopp kaffe och en bulle eller kaka så kan man sitta på dessa barstolar och titta ut över gågatan

 

 

Dom hade även fantastiska fräscha sallader 

       

Klicka på bilderna så blir dom större. Lite mer av det som jag såg där. Sen promenerade vi en stund till innan vi satt oss i den fina elbilen

 

       

Anna Bergendahl med Vera. 

 

Nu skall vi ligga lågt ett tag och vara hemma och fortsätta fixa men promenaderna fortsätter vi med. Vi har 7 grader varmt och regnfritt. I går började det med regn men sen blev det soligt och väldigt fin luft så jag mådde så bra. Vårt städskåp ser ut som sju svåra år så min man har börjat städa där medans jag dammtorkar i sovrummet. Nu önskar jag er en fin början på den nya veckan.

 

 

#Nero #Ella #Anna

 
 
Ingen bild

Mr T

9 november 2020 11:04

koll

Malin wiper

9 november 2020 12:35

Det funkade

 
Ingen bild

Gunilla

9 november 2020 11:19

Vilket ställe helt fantastiskt fint och att mackorna smakar bra syns genom datorn.Salladen till lunch, ja tack.
Ni får ha det bra på promenaden och en fin dag!
Kram!

Malin wiper

9 november 2020 12:37

Ja du det var verkligen en upplevelse. Det går ju även att köpa med sig därifrån.

Vi har nyss kommit hem från promenaden och äntligen hamnade vi i minneslunden.

Ha en jättefin början på veckan Gunilla
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

9 november 2020 13:01

Ni har verkligen näsa för mysiga fik med bra varor. Det ser verkligen trevligt ut där.
Det är inte alls fel att äta eller ta med sig en sallad. Riktigt fräscht såg det ut!
Jag älskar croissanter i alla former. Inte med choklad på förstås. Jag riktigt kände hur god din var!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

9 november 2020 13:26

Det var verkligen både mysigt, trevligt, gott och snyggt där. Vi har fikavanan inne ;)

Den salladen såg verkligen fräsch ut. Det var söndag så det var lite folk men det kom in flera och köpte med sig hem godsaker.

Härligt att du också älskar croissanter och dom sista två vi ätit ute har varit helt suveränt goda

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards