Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2019

Öster Mälarstranden och Ian Tyson

Av Malin wiper - 28 december 2019 15:00


 

I går åkte vi även en tur ner till Östra Mälarstrand för att se om det fanns några båtar att fota. Det var inte många men denna ser ut som en arbetsbåt/fiskebåt. Det var rätt folktomt för det var lite rått och blåsigt i går. Dom flesta var ute på butiker i och med mellandagsrea


 

Detta gissar jag är en plåt/järnbåt. En grävskopa stack upp bakom

 

                                         


                                                                          Ankare

 

På lite närmare håll. Det var i alla fall skönt att få sig en liten promenad därnere vid båthamnen.                   


 

Alla dessa höghus bakom bryggorna fanns inte när vi besökte min mans bror i Västerås dom första gångerna. Jag hade massor av bilder från den tiden men på den externa hårddisken jag hade sparat dom på gick helt plötsligt sönder så alla bilder är borta och det sörjer jag. Skall ändå kolla upp om jag har några negativ kvar som jag kan framkalla

 

            animated-boat-image-0090               animated-boat-image-0090               animated-boat-image-0090


 

En bit ovanför vattnet gick jag över denna lilla bro och bakom ser man flera höga hus. Dom husen står i alla fall inte så nära varandra som dom andra nybyggda i området. Det finns dessutom grönområden och träd mellan dessa vita hus. Dom har alltså sparat mark som den såg ut förut och det ger karaktär och trivsel


 

Jag zoomade in Kraftvärmeverket som låg långt därute mot vattnet


 

Dessa solstolar står där så färggranna och väntar på sommargästerna. Nedanför den stora gräsplanen finns ett bad med en liten sandstrand.

 

                        animated-sun-image-0758          animated-sun-image-0758          animated-sun-image-0758          animated-sun-image-0758          animated-sun-image-0758          animated-sun-image-0758


 

Vid båtarna som var uppställda stod detta arbetsfordon som tar upp båtar från vattnet på hösten. 


 

En skata flög runt mig flera gånger och lekte kurragömma. Jag lyckades till slut får en bild än om inte så bra

 


 

     

Ian Tyson med Magpie (Skata). Ian tyson är en kanadensisk sångare och låtskrivare. Han är mest känd för att ha skrivit låtarna Fyra starka vindar och someday Soon. Dom framförs med partnern Sylvia tyson som duon Ian & Sylvia

 


#Mälarstrand #Båtar #Grävskopa #Bryggorna #Kraftvärmeverket #Solstolar #Arbetsfordon #Skata #Ian

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards