Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2019

Omtanken Second hand Skinnskatteberg del 1 och Queen

Av Malin wiper - 16 december 2019 14:15

  

Efter att ha varit i Bernshammar i lördags så åkte vi vidare och hamnade i Skinnskatteberg. Vi parkerade och sen såg vi denna syn som verkligen lockade oss. Omtanken second hand. Butiken lyste upp så inbjudande och med sin snygga dekoration i fönstren drogs man dit. Dom hade även hängt flaggor runt fönstren varav en var en regnbågsflagga och den andra mångfaldsflagga. Sen var det flaggor från våra nordiska grannländer mfl. Det såg jättefint ut. Jag gillar deras namn "Omtanken" för det är verkligen viktigt med omtanke om oss alla människor på denna jord.

 

                                                            

Klicka här för att läsa om Omtanken på fb. Klicka här för att läsa lite mer från P4. Det finns bara  en Omtanken Second hand och den startade upp i april i år.

 

 

När man sen kom in i butiken så var det så varmt, färgstarkt och ombonat så vi slappnade av flera grader och bara gick omkring och myste. Man riktigt kände den härliga stämningen därinne. En kvinnas som arbetade där berättade att vi kom precis då underhållningen dom hade för dagen avslutats och det var synd. Vi kommer att åka dit fler gånger då vi har bilen så nu har vi två toppenställen att besöka


 

En härlig bokavdelning i en mysig hörna av lokalen


 

Här kan man slå sig ner och bara ta in miljön


 

Såna här skinnmössor såg man ofta när jag var ung. Jag hade nåt liknande själv


 

Vad roligt dom fixat till i detta skåp och även skylten ovan "Farbror Frippes Skafferi". Klicka här för att se ett klipp från Farbror Frippes Skafferi. Martin Ljung träffade jag när vi bodde i Katrineholm. Han hade "Stand Up" föreställning och jag letade mig in till hans loge och fick en autograf. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om den händelsen


 

Dom hade en butikslokal förut men har nu utökat till denna där man också kan hitta mycket fint. Korgstolarna var snygga och hade man haft lite större så hade en sån passat in hos oss. Eller om man har en stor balkong, veranda eller uteplats

 

 

Dom som jobbade där var så vänliga, trevliga och hjälpsamma och sånt betyder mycket. Här ser ni Kristina som är med i Omtankens styrelse och hon står bredvid deras läckra granen som är fylld med stickade vantar, vilken annorlunda idé. Vi fick ett bra samtal med henne och några andra som arbetade där. 

 

                         


 

En av vantarna i närbild


 

Detta ställe måste ses live så jag kan varmt rekommendera er att besöka om ni har vägarna förbi. Innan vi hann fram till Omtanken så kom vi i samtal med flera personer som tog kontakt med oss. Vi fick verkligen ett bra första intryck av fina Skinnskatteberg. Visar upp lite saker i nästa inlägg vi köpte där och en av dom var precis nåt som jag varit ute efter ett tag. Nu skall vi äta en sen lunch för vi har varit ute och handlat i Hallsta centrum. Jag blir så förvånad för folk stannar oss på gatan och vill prata och det känns jättekul för då har vi kommit in i samhället efter 3 år här. Hoppas ni får en fortsatt fin dag. 

 

Fortsättning följer med del 2...............................

 

     

Här kommer låten A Winter's Tale med  Queen. Den har jag aldrig hört förut med dom. I like It

 

                   


                                           Jula 


#Skinnskatteberg #Omtanken #Bokavdelning #Frippes #Kristina #Vantarna #Queen

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

16 december 2019 20:16

Hej!
Det där bordet vill jag ha!!
Och sådant hade vi i mitt barndomshem.
Mössan hade jag och en unge,höll på att glo ihjäl sig.så den mössan använde jag inte mera.hi hi-Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

16 december 2019 20:21

Vad roligt att ni hade ett sånt bord. Mina föräldrar bytte möbler så ofta så det fanns inget sånt gammalt kvar. Likadant har jag gjort ;)

Jag hade också en mössa som dom glodde på och kände lika som dig.

Ha en härlig kväll
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards