Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

Myrornas Second hand, lite småsaker och Bob Seger

Av Malin wiper - 4 oktober 2019 09:00


 

I går gick vi in en sväng på Myrornas second hand också när vi ändå var i Västerås. Hoppas sömnen varit bra, själv har jag drömt och vaknat några gånger. Jag drömmer ofta men inte så många mardrömmar på sista tiden och det beror nog på att jag gör avslappningsövningar innan sänggående. Jag avslutar även sittande vid datorn nån eller några timmar innan jag lägger mig och det har visat sig ge resultat

 

                          animated-ant-image-0071               animated-ant-image-0071               animated-ant-image-0071


 

Dom har ett stort podie precis vid ingången och där dekorerar dom med fantasi så man får ett roligt blickfång


 

Här fick jag beskära bilden för det stod ett lutande korgbord längst till höger


   

På bokavdelningen såg jag denna vad jag tror är en Ipadväska eller laptopväska med Kalle Anka som motiv

 

                  animated-donald-duck-image-0269                                      animated-donald-duck-image-0269 


 

Jag köpte denna mugg med retromönster som jag skall sätta en blomma i. Den kommer att passa på köksbordet tillsammans med ljushållare och servettställ i samma stuk. Jag visar allt när det är klart. Muggen kostade bara 15 kr

 

 

Jag köpte även en vinkork till barbordet och den kostade 20 kr och toppen är i glas

 

                                   


Vinkork med ankare från Pufz

 

Efter det såg jag denna märkliga sak som består av två kaffekoppar som sitter ihop

 

 

Så här ser den ut då man vänder på den. Under står det: 2 For Tango fine bone Kina Lagerhaus. Den kostade också 15 kr så jag slog till och nu står den längst ut på fönsterbrädan i köket. Det ser lite uppkäftigt ut och nån kommer säkert att undra varför två koppar står i fönstret.. . Jag råkade titta på TV 4 play "Anders knackar på" Där han var till Dregen och hjälpte honom att fixa i hemmet. Dregen hade lite roliga saker men det gick inte hem hos Anders som tyckte det var fånigt och barnsligt..   Pekpinnar är det västa jag vet.

 

                                 

                                   Pekpinne i teleskopmodell

 

Vi hade frost på morgonen och nollgradigt. Folk stod och skrapade sina bilrutor för första gången i år. Vi gör oss iordning för att ta gratisbussen till Åsby så jag önskar er nu en härlig fredag vad ni än skall hitta på

 

     

Bob Seger med låten Against the Wind 

 

#Myrornas #Kalle #Mugg #Vinkork #Kaffekoppar #Bob

 
 
Veiken

Veiken

4 oktober 2019 13:37

Vilka fynd du gjorde. Den där dubbelmuggen ser ju hur frän ut som helst! Då är det bra med second hand.Möbler,kläder och textilier skulle jag aldrig köpa på secondhand. Här i Göteborg har man varnat för det pga eventuella små kryp.
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

4 oktober 2019 14:03

Ja du ibland hittar man fynd på second hand. Dubbelmuggen är jättekul men jag hittar den inte på nätet så den kanske har några år på nacken

Håller med om att man skall akta sig för vissa saker. Vi har köpt 2 folöljer på Sam Hjälp i Jönköping men dom är så noga och går igenom allt och vi har inte sett nåt enda kryp så vi hade tur.

Ha en fin fredag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards