Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 december 2017

Av Malin wiper - 28 december 2017 14:00

                    


  

Min son hade med sig två filmen på julafton och den ena var denna Star Wars Episod III som jag inte sett. Nu har jag sett alla utom den sista som går på bio nu. Den är från 2005 i regi av George Lucas. I rollerna ser vi: Evan McGregor, Natalie Portman, Hayden Christensen, Ian McDiarmid, Samuel L. Jackson, Jimmy Smits mfl 

              

 

Handlingen:

 

Tre år i klonkrigen räddar Jedi Palpatine från Count Dooku. När Obi-Wan driver ett nytt hot verkar Anakin som en dubbelagent mellan Jedi-rådet och Palpatine och lockas till en otrevlig plan för att styra galaxen.

 

animated-star-wars-image-0123

 

Jag ger filmen 3 robotar i betyg av 5 möjliga på grund av att detta inte är den bästa i filmserien. Den hade för mycket action och dessa scener var för långa så man blev lite uttråkad men den är godkänd ändå. Den kändes lite förutsägbar med en liten sagokänsla 

 

animated-star-wars-image-0080animated-star-wars-image-0080animated-star-wars-image-0080

 

        

 

    

Trailern till filmen

 

        animated-star-wars-image-0028 

 

 

 

 

#Filmtipset #Star #George #Förutsägbar 


Av Malin wiper - 28 december 2017 08:00

  

Här kommer lite bilder från i går. Skall detta kallas vinter?..  . Vi har fått hösten tillbaka och det börjar grönska igen..  .  Fast vintern dyker ju upp numera efter alla juldagar och då vi fått ett nytt år. Ett år som jag hoppas blir bättre världsmässigt för nu är det ingen höjdare. Tryggheten utarmas och människor lider. Folk svälter och det krigas och hoten hopar sig. Min generation har haft det rätt skapligt och en trygghet som innefattar alla och man har solidariskt avstått i lön till tryggheten. Jag känner inte igen mig och är livrädd för vad som komma skall. Kanske inte för min egen del för jag har levt mitt liv men dom unga och dom som föds in i denna värld tänker jag på. Myndigheterna går ju ut med att alla bör ha saker hemma för att överleva om nåt händer och nåt sånt har inte skett sen andra världskriget. 

 

  

Ytterligare en tidig höstlik bild på gamla vägen in mot Västerås en decemberdag..                               


  

Vi åkte förbi ett stort fartyg i en del av Västerås Östra hamn


  

En jättesnygg skylt ovanför en bar i Västerås som heter Cornetto Bar

 

                                                  



En traktor med en liten kö bakom sig. På den gamla vägen ser man ofta traktorer och vägen är väldigt välskött och mysig att åka på. Jag gillar att det händer nåt och att det dyker upp lite hinder för vi har alldeles för bråttom numera, och det skall en högvarvare som jag uttala mig om..  


  

Se där! kom solen fram ännu mer och lyste upp det redan gröna omgivningen på gamla vägen en decemberdag   


  

Här i Västmanland kan man se märkliga moln som man inte såg i Småland. Rätt faschinerande


 


Med denna halvmåne önskar jag er en skön torsdag.  

 

Gyertyák     

 

   

Counting Crows med A Long December. Dom är ett amerikanskt rockband som bildades 1991 i San Francisco, Kalifornien



#Vinter #Världsmässigt #Krigas #Myndigheterna #Höstbild #Fartyg #Tåget #Cornetto #Traktor #Solen #Moln #Counting

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards