Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 december 2017

Av Malin wiper - 22 december 2017 16:45


   


Nu tänker jag ta lite bloggvila och återkommer tidigast på annandagen. Så jag önskar er alla en God Jul med hopp om att ni  får njuta och ha det bra. Tack för att ni föjt min blogg ytterligare ett år, det glädjer mig mycket. På julafton har vi bott i Hallstahammar 10 månader och jag slås igen av hur fort tiden går.   Från mig till er, en varm julkram

 

    

Lauren Daigle med Have Yourself a merry little christmas. Hon föddes 1991 och är en amerikansk sångerska från Lafayette, Lousiana.

                                  

 

#Bloggvila #God #Hallstahammar #Lauren

Av Malin wiper - 22 december 2017 13:45


 

Nu håller amaryllisen på att spricka ut som vi fick av Hallstahem. Jag ringde Barbro som är duktig på dessa blommor för hon har haft rätt många och dom var otroligt vackra. Hon sa att man inte skall vattna mer än 1 gång/vecka då blommorna slagit ut. Vi har tre stänglar på denna växt så det blir 3 blomningar. Hon sa att vattnar man för mycket så blir dom för höga. Klicka här för att se hur denna sort ser ut som utslagen

 

                         


 

Fick ett häftigt julkort som svägerskan uppe i norr skickade. Hon är konstnär så hon har gjort detta själv och det är så humoristiskt och fullt av känsla. Det är min brors fru. Hon är bra både på att sticka, lapptäcksteknik, keramik och tavlor i denna stil med både fåglar och annat. Vi har fått julkort varje år med denna stil men då med fåglar i olika färger. Detta var nåt nytt. Klicka här för att se en tavla vi fått av henne för några år sedan

 

                  animated-black-and-white-image-0030          animated-black-and-white-image-0030            animated-black-and-white-image-0030          animated-black-and-white-image-0030            animated-black-and-white-image-0030  

 

   

Här ser ni fler julkort som har kommit och jag hoppas våra kommit fram till er också. Tusen tack!

 

                                                                    

 

                         


 


"Direkt ur Skivbacken" med Rod Stewart. LP:n i backen innehåller hans Greatest hits. Klicka här för att höra en av låtarna på den skivan. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att se hans spelplan för 2018. Han är i full gång och kommer nog att vara så länge än. Får man bara vara frisk så funkar det mesta        


   

Rod Stewart & Nicola Benedetti (violinist)med White Christmas. Klicka här för att se vackra juvelskrin och ett i form av en fiol. I dag gör slutspurten i och med städning och förberedelser av annat slag. Hoppas ni slipper stressa i sista sekunden. Ha det bra kram från Malin             

 

 

#Amaryllisen #Julkort #Svägerskan #Rod #Nicola 

Av Malin wiper - 22 december 2017 09:00


  

Jills Veranda är verkligen höjdarprogram och Jill själv är en fullfjädrad programledare och ciceron. Det tas upp viktiga och aktuella ämnen och så också denna gång då Erik Lundin var gäst hos Jill. Erik Lundin föddes 1982 i Rinkeby och är en svensk musiker, rappare och hip hop artist. En väldigt sympatisk och empatisk kille som både sjöng och rappade bra.

 

                               

 

Klicka här för att se det fantastiska programmet som än en gång fått mig i tårar och förtvivlan på grund av hur färgade fortfarande blir behandlade i USA och även andra länder. Det var så rörande när dom besökte en familj vars son blivit skjuten av polis. Vi är människor allihopa och skall bli behandlade likadant och rättvist. Det har varit ett antal polisskjutningar där ungdomar mist livet helt i onödan och inget straff har utfärdas för dessa poliser. Ibland fattar jag inte att det är 2017 för världen ser inget vidare ut 


   

Erik Lundin valde låten Live Forever med Billy Joe Shaver. Jag har aldrig hört talas om den sångaren förut så jag blev glatt överraskad och texten säger mycket. Billy Joe Shaver föddes 1939 i Corsicana, Texas och han är en amerikansk countrysångare i genren outlaw country. Han har spelat in flera egna skivor men har framförallt gjort sig ett namn som sångförfattare. Hans sånger har spelats in bland annat av Waylon Jennings, Elvis Presley och Willie Nelson

 

Erik Lundin ville även träffa färgade bikers i USA och det blev Eastsiders. Dom färgade fick inte vara med i dom vitas gäng så dom bildade sitt eget bikers. Helt sjukt att det skall måsta vara så uppdelat. Jag har själv arbetat ideéllt på en ungdomsklubb i Göteborg i mitten av 1980-talet. Klubblokalen fanns i bostadsområde som jag bodde i då. Där fanns alla nationaliteter och ibland hade vi internationell fest då alla träffades både barn, föräldrar och singlar som jag var då. Alla tog med sig mat från sina kulturer så vi fick smaka av allt. Det var allt från dansk, finsk, turkisk, chilensk, kinesisk, svensk, afrikansk mat och från många andra ställen. Jag glömmer det aldrig för det var otroligt berikande och vi hade så kul ihop. Det var då som boule och boccia började bli populärt så det byggdes banor utanför klubbhuset.               

 

 

Njut och ha det bra så här dan före dan före dopparedagen..   

 


 

#Jills #Erik #Skjuten #Billy #Eastsiders #Göteborg

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards