Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 december 2017

Av Malin wiper - 20 december 2017 16:00


 


Nu har vi fått upp en ny gardinkappa i vardagsrumsfönstren. Den köpte vi på rea hos Ohlssons tyger i våras och samma kappa har vi i köket men i blå nyanser istället för dom gula. Min man har nu satt i öljetterna så det blir inga julgardiner förrens nästa år. Dom julgardinerna vi hade i förra lägenheten passar inte i dessa fönster. Sen har jag inte hittat alla julsaker så det blir till att leta i förrådet på balkongen. Det blev så bråttomt när vi flyttade så i vissa kartonger ligger det huller om buller olika saker.  

 

 

Nu börjar Amaryllisen öppna sig och snart är den helt utslagen. Den fick vi hyresgäster av Hallstahem. Jag har ställt den på vårt arbetsbord i vardagsrummet där vi även pyntat med lite annat. Vi köpte krukan på IKEA och den är svart och passar till blomman som blir röd

 

    

Vi har lite prydnader i form av blåsinstrument i våra blomkrukor i köket. Dom köpte vi på Åsby Hem & Trädgård då vi flyttade in i denna lägenhet för över 9 månader sen.  

 

Jag har inte så mycket att skriva om nu för vi har fullt upp med att handla i omgångar och även förbereda viss mat såsom köttbullar, sill och lite bakning

 

     

John Williams-Star wars the last jedi

                


En animering som "Vicke" skapat och jag gillar texten. Vicke har kommit tillbaka ut på nätet och det känns roligt. Han hade en animeringssajt då jag började blogga ca 2004 och jag fick låna många av hans bilder till min blogg. Sen fixade han några headers åt mig också.  

 

   Önskar er en färgstark kväll kära ni som tittar in

 

 

#Gardinkappa #Amaryllisen #Arbetsbord #Blåsinstrument #John #Vicke

Av Malin wiper - 20 december 2017 09:00


 

Jag måste tipsa er om detta vörtbröd som dom säljer nybakat hos City Gross. Det är så otroligt gott och har en lagomt hård frasig skorpa och det konstiga är att skivar man upp brödet och fryser ner så blir inte skorpan seg och mjuk för det utan behåller sin frasighet. Brödet innehåller även lagomt med russin


 

Nu fick jag tillfälle att testa brödkniven från knivstället vi köpte på Fyndhuset. Den funkade jättebra och alla knivarna är sylvassa så man får vara försiktig.        


 

Sen fikade vi och åt av det goda vörtbrödet. Jag gjorde en snabbvariant av julsmörgås med skinka, ost och leverpastej.

 

                                             

 

 

Här ett osttips: Vi brukar köpa denna Cheddarost på Lidl och den håller hög kvalitet och har ett bra pris ca 85 kr/kg. Den heter Valley Spire            


  

Vi har fått en del julkort och detta fina är från min mans brors barnbarn. Vi har fått olika varianter av såna sen dom föddes. Vi blev så superglada och dom är så fina så man smälter.   .  Min mans bror har fått ytterligare ett barnbarn för nåt år sedan. Vi har nu fått lite julkort och även skickat iväg en stor hög men det finns ju ingen garanti för att dom kommer fram numera när vi har "Post Nord".                    


 

Vi åkte förbi ett hus som hade en rutschkana från ytterdörren och på sidan en vanlig trapp. Så festligt och påhittigt. Dålig bild på grund av att jag tog den från bilen och var tvungen att zooma rejält. Svårt att hålla kameran stilla då. 


  

I går hade vi rena rama "Londondimman"

 


Jared A. Scott med Foggy Day In London Town. Det finns hur många versioner som helst av denna låt. Jag väljer en som jag aldrig haft i bloggen och inte hört förut

 

                                                            

        

Jag som tomte hos min son julen 2013


  Önskar er nu en njutningsfull dag


 

#Vörtbröd #City #Julsmörgås #Cheddarost #Lidl #Julkort #Rutschbana #Londondimma #Jared

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards