Öppen Ridå

Alla inlägg under oktober 2016

Av Malin wiper - 10 oktober 2016 13:30

  

Den 3 november blir det "Tjejkväll" hos City Skor kl 18.30 Jag har anmält mig och jag tror jag får sällskap av A-G

 

                      

 

 

 

   

Här följer lite nytt i stövlar och boots i damväg. Jag har fotat förut så det blir inte så många bilder. Fransar verkar vara inne på boots

 

 

 

Cartoon Attic

 

 

 

Höga rejäla stövlar med detaljer

 

   

Det är detaljerna som gör det

 

   

Rejäl och snygg promenadkänga 

 

 

 

 

 

   

Både tuffa och eleganta herrboots i mocca

 

   

Stilrena mörkbruna knytkängor

 

 

Jon Pardi med Head Over Boots. Jon Pardi föddes 1985 och är en amerikansk country sångare. låtskrivare och skivproducent. Han har släppt två studioalbum, och sex singlar                         

 

   

Halvhög sko i mocca

 

#City #Boots #Stövlar #Herrboots 

Av Malin wiper - 10 oktober 2016 07:30

  

I lördags åkte vi in till Jönköping och här ser ni när vi åker förbi Molidens Nostalgimack. Vi tog lite bilder sist vi åkte förbi men solen låg på så starkt så dom blev inte bra. Det är bra att kunna åka gamla vägen ibland så jag kan gå ut och gå en bit så ryggen rättar till sig

 

 

Vi fikade på Sandens på Torpa. Tyvärr går det inte att länka till deras fb för när man sen klickar på länken så står det att sidan inte kan hittas. Här ser ni min mans gapande underverk som han sa smakade helt underbart. Jag tog en tekaka med ost men den har jag visat redan ett antal gånger, den är supergod                                       

 

   

Jag är förtjust i pelare av många slag och helst 1950-1960-tal.

 

                 

 

 


  

Gillar även såna här gamla neonskyltar som snart kommer att försvinna tyvärr        

 

   


sen såg vi en JEEP WRANGLER från 1994. Välskött och snygg

 

 

                   


Desi Valley 


   

För nåt år sedan eller två så satts det upp såna här stolar och bord lite överallt i innerstan. Många av dom är nu sönderslagna och det känns trist. Till slut kommer inte det där lilla extra att finnas   


  

Nere vid Vätterstranden var vågorna höga och brusande

 

 

 

Det är verkligen höstvackert ute nu. 

 

I dag på morgonen skall jag ta sköldkörtelprov för nu har det gått 2 månader sen jag började med Levaxin. Jag mår bättre psykiskt och har inte såna humörsvängningar längre och känner mig inte så nedstämd hela tiden. Det känns som det hjälpt lite men jag får nog ändå öka dosen misstänker jag. Vet ju att det kan ta tid att få till rätt hormonbalans i början. Sen skall jag träffa A-G på gymmet, jag går dit än om jag bara kan gå på bandet tills vidare. Hoppas ni får en vecka som bjuder på bra upplevelser

                            

 

                        

 

 

 

 

#Sandens #Jeep #Pelare #Neonskyltar #Innerstan #Halsdukar 


 

Av Malin wiper - 9 oktober 2016 14:00

                  


 


Detta är en minnesbild från början av 1970-talet då jag var ihop med min sons pappa. Han köpte denna Austin Healy Sprite som vi åkte omkring i, det fanns även en svart top som man satt på bilen när man åkte långa streckor. Vi bodde då i en liten lägenhet i hans mammas hus på övre våningen, syns bakom mig. Jag önskar att jag sett lite gladare ut på bilden och jag var inte så blek så bilden har slitits av tidens tand. Klänningen köpte jag på en butik i Sundsvall och den var i äkta skinn. Den hade fransar både nedtill och upptill. Sen hade jag ett pannband som var i lila, guld och nån grön färg. Jag vägde endast 52 kg till 1.68 cm lång, jag har inte krymt nåt på längden men blivit större på bredden..  nu förstår jag med facit i handen att hormonerna spökat i många år.  Jag var kontorist på ett fackföreningskontor i nästan 7 år         

 

Det var i den bilen vi åkte till Amsterdam . Inte lätt på dom tyska motorvägarna  där vi knappt syndes för bilen var så låg. Vi blev stoppad av tullen för vi såg ut som hippies båda två. Dom jagade såna som langade knark och trodde vi hade sånt i bilen...  Där fick dom tji! men vilket jobb dom hade att fixa till bilen igen efter allt dom ställt till med. Vi såg ju så ordentliga ut men inte i den tidens mått mätt. Det var i alla fall en lyckad resa och vi var på klubbar och dansade loss. Vi gick långa promenader och kollade husbåtarna i dom långa kanalerna mm. Det skulle ta flera dagar att berätta allt man upplevt under tiden vi var i Amsterdam och dess omnejd                                             

 

Janis Joplin Woodstockfestivalen 1969 

 

Klicka här för att se affischer från 1970-talet. Jag hade flera färgstarka men tyvärr så sparade man inte dom och sen blev dom slitna också. Jag går på minnenas allé just nu för vi sorterar kort och har hittat så många som vi inte sett på länge. 

 

 

#Minnesbild #Austin #Sundsvall #Amsterdam #Janis 

Av Malin wiper - 9 oktober 2016 08:00

                                         


  

En fotosession på vårt fina cleja Blomsterhandel Interflora Fresh.                      


  


 


Christians fint bundna bukett      


  

I höst och vinter är vinrött en aktuell färg. Här ser ni två lyktor i just den färgen                          


 

Tänk vad mycket man kan göra med en byrå om man har fantasi


  

Se bara här  


  

Höstkänslor    


  

Som en dröm

 

En tillbakablick på Eurovision 1967 Östen Warnerbring med låten Som en dröm, vacker finstämd med hans sköna röst. Kolla in frisyr, glasögon, hår, polokrage, kunde lika bra vara i dag. Östen Warnerbring föddes 1934 i Malmö och dog 2006 i San Augustin på Grand Canaria i Spanien. Han var en svensk sångare, artist, kompositör och textförfattare. även en mångsidig musikant och underhållare 

            


Jag har just nu inlägg på kö så jag betar av ett i taget. I går var vi ute på lite äventyr i Jönköping. Det gick bra att åka bilen dit men jag hade med mig icegelépåsar så jag klarade mig. Jag fick svar på slätröntgen och dom kan inte se några fel  utom att jag hade lindriga tecken på artros men inget annat anmärkningsvärt. För att se allt så måste det till en MR-röntgen. Läkaren sa när jag var dit att håller det på i 5 veckor till så skall jag höra av mig. Ha nu en skön söndag kära ni som tittar in till mig..  

 



#Acleja #Älghornsbräken #Östen 

Av Malin wiper - 8 oktober 2016 18:45

                        

Jag har fått denna utmaning från min bloggvän Annelie. Jag skall svara så gott det går. En människa är så mångbottnad så svaren är bara skrap på ytan


1. Om du har ett förhållande / äktenskap, vad länge har du varit tillsammans med din partner ??
Om det inte finns någon partner, vad länge har du varit singel ??

 

Jag har varit tillsammans med min man i 26 år. Varav 25 som gifta

 

 


2. Dina hobbies ??

 

Foto, promenader, blogga, musik, gym film mm

 

 

 

3. Vad gör du till en riktigt mysig "fredags-mys" ??

 

Sitter och myser med min man och äter god mat och dricker nåt gott. Har härlig musik i bakgrunden och bara lever i nuet

 

 

 

4 Där du bor, är det där du är uppvuxen ??

 

Nej! Jag är uppvuxen i Sundsvall men flyttat runt rätt mycket, först till Göteborg

 

 

 

5. Om du kikar på teven, vilket är ditt favoritprogram ??

 

Dokumentärer, Så mycket bättre, filmer mm

 

 

 

6. Om du har upplevet något riktigt WOW i ditt liv, vad hände då ??

 

När jag mötte min nuvarande man för det föregicks av speciella händelser 

 

 

 

7. Behöver du ta något läkemedel ??

 

Levaxin sen 2 månader tillbaka. Värktabletter vid behov

 

 

 

8. Har du åkt MC någon gång, vad gillade du det ??

 

När jag var 15 år fick jag åka med en kille på en crossbana och det var spännande. 

 

 

 

9. När det är semestertider, brukar du åka hemifrån på semestern ??

 

Jag har på grund av sjukdom och mindre inkomst inte kunnat resa som förut och det saknar jag

 

 

 

10. Snart jul, är du en riktigt julfantast ??

 

Jag är ingen julfantast utan gillar julen lite lagomt

 

 

 

11. När plockar du fram dina julsaker, pyntar, granen osv.

 

Jag plockar fram julsakerna så nära jul som möjligt

 

 

 

  

Jag skickar inte vidare detta utan nöjer mig med att ta till mig umaningen själv. Tack för utmaningen

 

 



Traveling Wilburys med  End of the line

 

 

#Utmaning #Annelie #Traveling 

 

Av Malin wiper - 8 oktober 2016 14:00


 

Här kommer bil nr 3 från Anders Anderssons verkstad. Det är en Buick Road Master Station Wagon från 1992. Den såg fantastisk ut med sina träimitationer till det vita


 

Jättesnygga fälgar

 

  

Så elegant och stilfull


   

Här ser ni en Caltexmack som låg på samma ställe som nuvarande Preem. Anders visade många bilder man jag får inte plats med alla. Anders drev Preem förut men nu har sonen Mikael tagit över rodret och pappan fixar med sina veteranbilar. Anders pappa hade också fått förmågan att fixa med bilar                

 

   

Ännu en bild från den gamla Caltexmacken. Kolla in dom gamla fina bilarna utanför


  

En gammal Telefunken radio finns att skåda i verkstaden

 

Här hör ni en av många hits på 1990-talet. Toploader med Dancing In the moonlight. Toploader är ett brittiskt rockband från Eastbourne som startade 1997. Dom är mest kända för denna låt och den nådde top 10 på UK Singles Chart 

 

 

Det kommer en bil nr 4 från Anders verkstad också för jag var dit en gång till och då hade han fått in ytterligare en bil

 

 


#Buick #Anders #Caltex #Telefunken #Toploader

Av Malin wiper - 8 oktober 2016 08:00

 


Dom har kundkväll på Koola Kidz torsdagen den 20 oktober 18.30 Jag var in dit och köpte min sista julklapp till ett barn så nu är allt klart. Anna frågade om inte jag skulle komma också, så jag satt upp mig på listan men skall fråga A-G om inte hon också vill gå. Klicka här för att se vad som bjuds under kvällen. Det finns lite platser kvar så det är bara att gå in och anmäla sig eller ringa.

 

    

Stol i form av ett löv från Alibaba 

 

 

 


Kolla in vilken häftig blöjtårta Anna fixat till. Med massor av roliga detaljer

 

       


Klickbilder

 

   

   

 

När vi sen gick ut från butiken så blev jag jätteglad att se Mimmi från fd Mimmis Magasin som drev den butiken med den äran i många år. Bredvid henne till höger ser ni Karin som arbetade hos Mimmi under några år. Nu har hon en egen butik som heter Syrummet Gardiner & Sömnad. Syrummet ligger i Sonarp. Karin har ett fönster vid Selmas kläder där man kan se några av gardinerna hon säljer på sin butik. Vi behöver nya gardiner i sovrummet så vi skall åka dit så fort jag kan sitta i bilen. 

 

    

 

 

 

Kolla in vilka häftiga och tuffa skor Mimmi hade på sig. Skorna har hon köpt på Öland

 

Klicka här för att se mina älsklingsgardiner från fd Mimmis Magasin. Här ser man dom i förra lägenhetens sovrum. Tidlösa och outslitliga, får alltid beröm för dessa. Klicka här för att se ett inlägg från julen 2011. Klicka här för att se när Mimmi hade "Stickcafé" det var jättekul

 

 

 

Passande låt med Al Green. Tiden rusar verkligen iväg. Al Green föddes 1946 i Forrest City, Arkansas och är en amerikansk gospel- och soulsångare och pastor. Han började sjunga gospel i mycket unga år. Al Green gick över till soul i slutet av 1960-talet.

 

                              

 

            

                                           

 

#Koola #Mimma #Karin #Syrummet #Al

 

Av Malin wiper - 7 oktober 2016 17:30



Jag såg på fb att Leonard Cohen kommit ut med en ny skiva "VEVO". Här hör ni låten You want It Darker. Jag fick gåshud av både hans röst och kören i bakgrunden, plus en häftig röst från kören som kommer in nästan i slutet av klippet, magiskt. Väldigt dramatiskt än om dystert men det slår an en sträng hos mig. Klicka här för att höra en av dom andra låtarna som heter Lullaby där hör man hur bra hans röst fortfarande är. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

 

      




På nyhetsfronten ser det mesta svart ut så jag brukar undvika nyheterna på morgonen för att få vara lite positiv en stund. Önskar er alla en ljus och behaglig fredagskväll..  



#Leonard ##VEVO



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards