Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Malin wiper - 5 oktober 2016 13:00

  

Jag var in på Selma kläder för att köpa några saker och då såg jag denna snygga ensemble som var helt nyinkommen 

 


      

Klickbilder på ett nattlinne jag köpt som jag är supernöjd med, har köpt 2 st. Det är rätt dyrt med sina 345 kr men man får valuta för pengarna för kvaliten, passformen och känslan är 100% positiv, kommer från Trofé. Det är v-ringat med en snygg spets runt urringningen. Bild 3 deras storsäljande troser från Trofé. Finns i orange, persika, vitt och svart. Otroligt sköna med en bra passform. Ligger i två pack och kostar 145 kr             


     

Här håller fina Ulrika som driver butiken upp en jättesnygg blus som var nyhemkommen. Den är lite lik den jag köpt förut men denna har lite mer vinrött i sig

 

  

Halsbandet till jumpern var jättepassande och läckert


  

Nyinkommen lång snygg scarfs som jag själv tycker är superfin   


  

På torsdag 20 oktober har Ulrika en modevisning i butiken





 



Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vad som händer i vår kommun och mycket annat.

 


  

#Selma #Nattlinne #Ulrika #Scarfs #Knytblus #Modevisning #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 5 oktober 2016 07:45

  

I går när vi åkte iväg till Värnamo för min röntgenundersökning så upptäckte jag att jag glömt väskan hemma. Där hade jag både kallelsen till röntgen och mobilen med både leg och bankkort. Det kändes otroligt konstigt att inte kunna legitimera sig men tack och lov så gick det bra ändå och jag kom in till röntgen. Nu är det bara att vänta på besked om dom hittat nåt på röntgenbilderna. Min man skickade efter nya fodral till våra nya mobiler på nätet. Dom hade rea på fodral i äkta skinn för bara drygt en hundralapp. Ovan ser ni mitt som är i lite retro/baby blått. Det förra var sån dålig kvalitet så det började gå sönder.

                    

 

Det gick bättre än jag trodde att åka bil för jag hade kylväska med mig med kylpåsar i som jag la på ryggen i bilen. Därför kunde vi ta motorvägen dit och inte stanna nåt. Jag har ju även skött mig minutiöst med både promenader och en del annat

 

 

 

Min mans fodral är ännu finare men det fanns inte i rätt storlek till min mobil. Han har en Ipone

 

             

 


En sån här telefon hade jag i början av 1990-talet då jag bodde i Hällefors. Alla tyckte den var så läcker..  Fast min var ännu lite snyggare än den ovan. Ångrar att jag inte sparade den. Klicka här för att se fler galna och roliga telefoner 

 

 

 

 

När vi åkte ut från Värnamo så hade vi denna långsamma bil framför oss. På baksidan stod det så träffande Blue & Slow..  . När den åkte genom rondellen så såg vi varför den var långsam, det var ju en Epatraktor och dom får inte köra fort

 

 

 

Här åkter vi ut från Skillingaryd mot Vaggeryd där dom har en sån häftig rondellskulptur

 

 

 

På grund av förkylningen så orkade jag inte stanna i Värnamo för att göra stan denna gång. Vi åkte direkt hem och tog en fika på Preem där det luktade goda kanelbullar i hela macken. Vi köpte med oss en påse med bullar som vi sen frös in för jag kan inte äta sånt just nu och har inget som helst sug. Min man kan ju ta dom till föreningen också. När vi ändå var där så tog vi varsin cappuccino och en smörgås             

 

I dag är jag lite sämre i ryggen och det beror nog på att jag satt så länge i bilen i går. I dag blir det minst två promenader. Nu på morgonen skall vi lämna in bilen igen för att byta bromscylindern på ena sidan baktill, sen är den tip top ett tag framöver. Nu hoppas jag ni får en härlig onsdag.

                                        

 

 


En liten nostalgitripp till 1980-talet med Melissa Etheridge. En fb vän "K" hade satt in den på sin sida. Den håller verkligen och hon har en härligt raspig och häftig röst. Melissa är född 1961 i Kansas och är en amerikansk rockmusiker.

 




#Röntgenundersökning #Fodral #Telefon #Blue #Kanelbullar #Melissa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards