Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Malin wiper - 21 oktober 2016 19:00

  


Efter att vi varit på invigning (förra inlägget) så gick vi över till vårt Coop som hade 1-årsjubileum i dag


                            


  

Vi tappade fullständigt kontrollen över vårt mat och sötintag i dag..  men vi kunde inte motstå när det bjöds på tårta och kaffe i och med firandet av 1 år i nya höghuset. Tårtbiten var supergod så vi njöt och kände oss nöjda..  

         


 


Sen var det då dags för nästa provsmakning som denna glad kvinna stod för, hon heter Therese Hammargren. Klicka här för att läsa en artikel som handlar om henne. Det var en honung som heter Zoon 5 Honung. Den var av fin kvalitet och kändes som sammet i munnen med en blommig härlig smak. Vi köpte med oss en burk hem och honungen finns även i Coops sortiment


 


En av honungsburkarna stod på en roterande platta och det såg jättekul ut     



Alma Cogan med The Birds and the Bees. Alma Cogan föddes 1932 i Whitechapel. Hon dog redan 1966 i blodcancer, hon var en brittisk sångerska. Alma Cogan började som vokalist i en orkester redan som femtonåring och uppträdde sedan i olika varieteer innan hon kom till London. Där var hon med i kören High Button Shoes. 1952 blev hon känd som vokalist och tillhörde Englands största skivartister 1955-1960


            


 


Min man hade fått så många poäng på sitt kort så han fick en stekpanna som nu hade kommit så vi fick med oss den hem. Jättefin med ett snyggt handtag. Den kommer från Pyrex Gusto


 


Sen var det då dags att gå vidare efter att vi njutit och tagit del av det som bjöds och även köpt med oss lite grönsaker och annat. Dom hade en del erbjudanden också. I kväll skall jag kolla på "Så mycket bättre". Hoppas ni får en fin fredagskväll                                  



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 



Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vad som händer i "Vår Lilla Stad".

 

 

 

 #Coop #Tårta #Honung #Alma #Retroburkar #Stekpanna #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 21 oktober 2016 14:45

  

Efter att A-G och jag varit på gymmet så åkte jag hem en stund för att fräscha upp mig. Sen åkte min man och jag ner till centrum för att kolla in den nya butiken som nu fått en jättefin skylt ovanför dörren. 

 

                    

 

   

Dom bjöd på korv dagen till ära och man kunde välja på kycklingkorv eller köttkorv. Vi valde kycklingkorv och den var hur god som helst. Dom hade inte bara senap och ketschup utan en massa goda dressingar att välja på.                 

 

   

Det är två bröder som driver butiken och här ser ni ena brodern Wisam AL-Janabi. En jättetrevlig kille som lotsade oss i vad som fanns i den fina fräscha nya butiken.                                   

 

  

Här ser ni den andra brodern som heter Bilal Al-Janabi också han en supertrevlig kille så stämningen var fin i butiken som ev skall byggas ut och få ännu större sortiment när.

 

                              

 

 

Det fanns massor av DVD-filmer som såldes ut, man fick 10 filmer för endast 100 kr så vi slog till på filmer vi inte sett eller ville se om. Vi valde Blueray filmer och det stod rätt många där och valde i olika lådor.

 

   

Vi köpte även lite livsmedel som synes på bilden.                       

 

   

Dom har både GB Glass och Triump Glass.                         

 

   

Dom hade massor av fin och varierad smågodis i 4 stora diskar. Det såg så snyggt och fräscht ut 

 

 

 

  

 

   

När vi gick därifrån så hade det kommit rätt mycket folk och det känns jätteroligt. Jag tog massor av bilder men jag har börjat begränsa mig till mer lagomt. Jag önskar dom lycka till i framtiden.   



Jag avslutar med lite soft musik med Luciano Pereyra, låten Lucia 

 

 

#Hollywood #Korv #Wisam #Bilar #Filmer #Livsmedel #Turkiskt #Färgstarkt #Luciano

Av Malin wiper - 21 oktober 2016 07:24

                                               

 


Vårt Video Hollywood håller på att förändras i och med renovering och ny ägare. Det kommer nu att heta Hollywood Minimarket. När vi kom till Vaggeryd så var det ett gift par som drev butiken i många år men sen sadlade dom om och det blev nytt ägarbyte flera gånger. Nu i och med nedgången av filmuthyrning så får stället en annan funktion           

 

 

 

Detta reklamblad kom i brevlådan i går så dom öppnar i dag kl 11.00 och man kan se förändringen i sortimentet och lite annat som inte funnits där förut utom just godis som dom varit jättebra på för allt har varit färskt och väldigt varierat.  

 

 

Jag mådde inte så bra i går så jag fick ställa in mina åtaganden men min man tog hand om dom åt mig. Det är mentalt påfrestande att göra ett avslut över en person så jag behövde vila i går men i dag är jag i farten igen. Jag och A-G skall iväg till gym Plus för ett pass och sen skall hon gå till Salong Hon & Han för att bli klippt. Jag kommer nog att kolla in invigningen av Hollywood Minimarket. Det är regn i luften och skall så vara ett antal dagar, känns lite tryckande i luften. Nu önskar jag er alla en härlig fredag                                    

 

                                                


#Minimarket #Mentalt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards