Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Malin wiper - 10 november 2014 18:07

  

I morse hade jag bara tänkt ta en promenad i närområdet men jag gick in på lite olika vägar och trodde jag skulle hamna mot Netto men befann mig till slut i centrum. Det var 8 grader vamt men disigt och grått ute. Det var i alla fall regnfritt och vindstilla så det var behagligt att gå omkring


  

Utanför hus så är det fortfarande lite pyntat men i höstskrud


  

En titt in mellan två hus. Denna senhöst är verkligen mild och jag bävar för att det inte skall bli nån snö i år för jag vill ha en vit jul. 

 

  

Två gamla symaskiners underdelar höll upp en betongskiva så det blev ett långt läckert utebord.

 

  

Höghusbygget fortskrider i sin vita glans


  

Till slut befann jag mig utanför Ritz Konditori där dom hade semlor i dag 

 

  

Jag lyckades inte få nån bra bild genom glaset på dom fina semlorna.


 

Jag är inte så förtjust i min nya kamera som skall vara bättre än min gamla. Jag tar nog tillbaka den röda bara min man bytt objektiv som han tar från reservdelskameran han köpte på nätet för 60 kr. Han har redan bytt ut skalet som var slitet på min och även lite annat. Kommer då att ha den nya svarta Canon till reservkamera. Min man har lyckats bjuda på en annan kamera som var värd ny 2.690 men fick  den för 175 kr och den är av märket "Canon powershot N" den också men med helt andra funktioner, den är lite annorlunda när man fotar och har en utfällbar skärm. Han är så nöjd med den så han har den med sig hela tiden

 

 

 

 

 

 

 


Så här ser den ut och den har även wifi men blixten är inte så bra. Nu har vi tre kameror men ingen systemkamera än.


  

Dom har ändrat om i ett av caférummen så nu finns det en soffgrupp också om man vill sitta några och mysa. En del av dom vanliga stolarna finns kvar också, plus barbordet vid fönstret där jag ofta sitter. Jag gick även in på Selmas kläder och Acleja blomsterhandel men det ryms inte i detta inlägg.... 

Hindi Zahra med sin egen tolkning av låten "The man I love". Jag har haft henne inne förut i min blogg och jag gillar lite annorlunda röster. Klicka här för att läsa om henne 

 

 

#Ritz #Promenad #Höghusbygget #Hindi

         

Av Malin wiper - 10 november 2014 09:00

 

lricehamn

I går hade jag en vilodag med filmtittning över nätet medans min man slitit i hallen med underarbetet...  men nu är han snart klar med detta och skall bara slipa bort lite spackel och sen är det dags för tapetsering. Det går rätt fort när det är sån liten yta som skall fixas. Mr T har nu åkt till Eksjö för information om ett nytt arkiveringssystem gällande bilder och dokument. Det är genom hans arbete han är ivägskickad. Han blev tvungen att ta sin egen bil men dom blir inte borta så länge och jag behöver komma ut och ta en promenad i närområdet. Just nu sitter jag med en kopp kaffe och en smörgås framför tv:n för att kolla nyheterna innan jag går ut i livet. 

 

Jag har total bloggtorka nu så det gäller att komma på nåt att skriva om. Jag har alltid haft lite inlägg på väntning men nu är det så tomt så det ekar...  . Jag var mer på hugget förut men jag räknar med att det kommer bättre tider. Önskar er nu en fin början på veckan och att ni haft en fin helg vad ni än har sysslat med.  

 

Italienska och betyder hej gott folk på svenska 

 

Detta är en sångerska som heter Jessica Falk med låten Just do it. Min son har gått i samma klass som henne både i första klass och sen på gymnasiet. Första klass i Sundsvall och musikgymnasium i Härnösand. Hon sjunger jättebra. 

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att läsa om henne i en blogg. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Jag blev så berörd när jag läste att hon mist sin mamma i Tsunamin. 

 

Jessica Falk föddes 1973 i Sundsvall och är en svensk singer-songwriter och musiker. Hon började spela piano vid 7 års ålder. Hennes debutalbum, "The Nashville sessions" släpptes i september 2011 med bidragande artister som Charlie McCoy, Chip Young, Bob Mater och Vip Vipperman. Hennes musikvideo "Rainbow" klättrade till åttonde plats på musiksajten Naver, en av Koreas största digitala musiksajter


 

#Vilodag #Eksjö #Arkiveringssystem #Jessica

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards