Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Malin wiper - 22 november 2014 09:00

  

Jag såg Annie Lennox hos Skavlan i går och blev imponerad av henne. Vilken häftig kvinna med utstrålning och samhällsengagemang. Hon är engagerad både i Amnest International och Greenpeace Sen sjunger hon ju så bra också med sin häftiga röst. Hon pratade även så fint om kärlek och verkade så lycklig.  

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på hennesfacebook 

 

   

Här ser ni Annie Lennox med Mitch Besser som hon gifte sig med 2012 och pratade så fint om hos Skavlan.  Jag har själv en man som jag känner mig älskad och trygg med så jag kände igen det hon sa.

 

Hon sjöng denna gamla låt med bra känsla "I Put a spell on you". Låten skrevs av Screamin'Jay Hawkins redan 1956 och har sjungits in av många artister. Den blev rankad nr 313 på Rolling Stone Magazines lista över de 500 Greatest Songs o All Time. Den invaldes även som en av Rock and Roll Hall of Fame 500 songs som formade rock'n roll 


  

I går slog jag in lite julklappar men jag har några kvar som jag inte köpt och min man har två kvar. Sen har jag några saker som inte går att slå in. Vi har även köpt lite fin choklad och lite annat så man slipper köpa allt i sista minuten. Denna gång har vi varit ute i god tid. Det röda paketet har jag inte slagit in själv utan det är från Koola Kids. Det är bara vi som träffas på jul som ger varandra julklappar och då för en viss summa som vi bestämt. Fast barnen får och nu har vi ju fått några i vår närhet och det är jättekul


  

Allt detta har jag köpt på Koola Kidz här i Vaggeryd och dom fick jag inslagna så fint. Dom skall upp till min mans brors barnbarn i övre norrland. Förra julen hade dom ett barn men nu har dom 2 en pojke Emil 4 år nästa år och en flicka Ingrid som blir tror jag 5 månader i jul. Hemskt att vi inte kunnat ta oss upp dit på länge men vi måste försöka på nåt sätt framöver. Första advent är inte förrens nästa helg och det kändes lättande. Jag trodde det var denna helg eftersom så många börjat pynta redan och sätta ut ljusslingor. 

 

I dag skall vi städa upp efter röran som blev i och med tapetseringen. Vi får se hur mycket vi får gjort. Vi kanske åker ner till Ritz och tar oss en fika också, och kollar in samhället lite som numera kallas Vår lilla stad" 

   

     


#Annie #Spell #Julklappar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards