Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Malin wiper - 6 november 2014 20:00

         



  

Folkets Hus Bio i Vaggeryd visar dramafilmen The Homesman 9 november 18.00 Den är regisserad av Tommy Lee Jones och co-writer är Kieran Fitzgerald och Wesley Oliver. Den är baserad på en roman av samma namn av Glendon Swarthout. I huvudrollerna ser man: Tommy Lee Jones, Hilary Swank, William Fichtner, Meryl Streep mfl. Filmen var utvald att tävla om Guldpalmen i huvudtävlingen sektionen vid Filmfestivalen i Cannes 2014. Den släpps i USA 14 november 2014 och kommer att ha premiär i England på Cambridge Film Festival. Jag har kommit lite efter vad det gäller film så denna hade jag inte hört talas om förut. 

 

Klicka här för att komma in på filmens facebook. Klicka här för att se vilket betyg filmen fått på "Rotten Tomatoes" 

 

     

En ogift, kavat kvinna räddar livet på en äldre man som sitter på en häst med en snara om halsen. Tillsammans åtar de sig uppdraget att eskortera tre mentalsjuka kvinnor från Nebraska till Iowa.

 

 

#Homesman #Bio #Folkets #Tommy

Av Malin wiper - 6 november 2014 13:45


    

Vi har fått låna ett tapetserarbord av ordföranden i Museiföreningen...  , min man skall då sätta igång och tapetsera hallen. Vi hade ett bord när vi tapetserade förra längenheten och i huset men det blev för dåligt till slut så vi blev tvungna att skrota bordet. Eftersom hallen inte är så stor så blir det en ljus tapet. Vi hade inte tapesera om inte väggen var förstörd av en plastblomma som hängde där när vi flyttade in. När vi drog bort den så följde tapeten med.  Vi trivs i lägenheten och området och det känns tryggt här.    

 

   

Här står nu tapetserarbordet och väntar på att vi skall få ändan ur vagnen...   

 

   

Det skall bli kul att få snyggt och slippa det bortrivna efter plastblomman. Det var inte länge sen vi tapetserade i förra lägenheten i tre rum så min man har lagt ner mycket jobb där vi bott.  

 

   

Nu har jag plockat bort allt från hallen och det ser så smalt ut men vi har ju både skoskåp och en liten soffa där. I dag när Mr T kommer hem så skall han börja med underarbetet efter lunchen. Detta kommer att gå fort eftersom det är bara 5 våder som skall upp. Vi har nu två dagar på oss då inget är inplanerat så vi kan ägna oss åt detta. 

 

   

Här ser ni den värsta sidan där plastblomman satt. Jag tror inte att det är nån lägenhet/hus vi flyttat in i där vi inte har fått fixat och donat. Sen skall denna innerdörr innanför ytterdörren målas för den är gulgrå och ser hemsk ut. Vi hade inte behövt ha denna innerdörr om inte det luktade starkt av tvättmedel från källaren så vi hämtade denna från vinden på eget bevåg.        

 

   

Inre hallen som är mer fyrkantig ser bättre ut så där tapetserar vi inte men vi skall måla badrumsdörren också plus två hallgarderober. Vi vill inte göra så mycket eftersom vi inte vet nåt om framtiden och det börjar spiras nya tankar i skallen. 


Här kommer Handyman blues med C W Stoneking. Han föddes 1974 och är en australiensk blues singer- songwriter som spelar gitarr och banjo. Jag trodde det var en äldre bluesgubbe för det lät så, jag blev väldigt förvånad när jag såg födelsedatumet. Han har släppt två fullängdsalbum av hans ursprungliga material, de är kung Hokum och Jungle Blues 

 

   

Här ser ni min egen "handyman" som blev så glatt överraskad när han kom hem och jag hade tömt hallen på saker. Här står han nu efter maten och skall påbörja underarbetet.  

 

 

#Tapetserarbord #Museiföreningen #Ordföranden #Hall #Handyman

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards