Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Tapetserarbord och Handyman blues....

Av Malin wiper - 6 november 2014 13:45


    

Vi har fått låna ett tapetserarbord av ordföranden i Museiföreningen...  , min man skall då sätta igång och tapetsera hallen. Vi hade ett bord när vi tapetserade förra längenheten och i huset men det blev för dåligt till slut så vi blev tvungna att skrota bordet. Eftersom hallen inte är så stor så blir det en ljus tapet. Vi hade inte tapesera om inte väggen var förstörd av en plastblomma som hängde där när vi flyttade in. När vi drog bort den så följde tapeten med.  Vi trivs i lägenheten och området och det känns tryggt här.    

 

   

Här står nu tapetserarbordet och väntar på att vi skall få ändan ur vagnen...   

 

   

Det skall bli kul att få snyggt och slippa det bortrivna efter plastblomman. Det var inte länge sen vi tapetserade i förra lägenheten i tre rum så min man har lagt ner mycket jobb där vi bott.  

 

   

Nu har jag plockat bort allt från hallen och det ser så smalt ut men vi har ju både skoskåp och en liten soffa där. I dag när Mr T kommer hem så skall han börja med underarbetet efter lunchen. Detta kommer att gå fort eftersom det är bara 5 våder som skall upp. Vi har nu två dagar på oss då inget är inplanerat så vi kan ägna oss åt detta. 

 

   

Här ser ni den värsta sidan där plastblomman satt. Jag tror inte att det är nån lägenhet/hus vi flyttat in i där vi inte har fått fixat och donat. Sen skall denna innerdörr innanför ytterdörren målas för den är gulgrå och ser hemsk ut. Vi hade inte behövt ha denna innerdörr om inte det luktade starkt av tvättmedel från källaren så vi hämtade denna från vinden på eget bevåg.        

 

   

Inre hallen som är mer fyrkantig ser bättre ut så där tapetserar vi inte men vi skall måla badrumsdörren också plus två hallgarderober. Vi vill inte göra så mycket eftersom vi inte vet nåt om framtiden och det börjar spiras nya tankar i skallen. 


Här kommer Handyman blues med C W Stoneking. Han föddes 1974 och är en australiensk blues singer- songwriter som spelar gitarr och banjo. Jag trodde det var en äldre bluesgubbe för det lät så, jag blev väldigt förvånad när jag såg födelsedatumet. Han har släppt två fullängdsalbum av hans ursprungliga material, de är kung Hokum och Jungle Blues 

 

   

Här ser ni min egen "handyman" som blev så glatt överraskad när han kom hem och jag hade tömt hallen på saker. Här står han nu efter maten och skall påbörja underarbetet.  

 

 

#Tapetserarbord #Museiföreningen #Ordföranden #Hall #Handyman

 

 
 
Annelie

Annelie

6 november 2014 14:41

Tråkigt med tapetsering, men underbart gött / roligt när det är klart.
Å har ni inte fler våder än 5 så går det ju fort, det är ju oftast underjobbet som tar tiden.
Ska bli roligt att e bilderna hur det vart när det är klart.

Jag skulle vilja tapetsera om i sovrummet, jag gillar själva tapeten, men färgen är lite för "mörk", då vi har de garderoberna som vi har ovanför sängen.
Men, det blir nog ingen omtapetsering, för att ta ner dessa skåp och sen upp med de igen.
Jisses vad Göran slet med de.. :-(

Ha det bäst.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 november 2014 15:14

Vi längtar tills det är klart. Nu är det så rörigt och skräpigt. Vi skall ju inte tapetsera hela hallen så det går bara åt 5 våder men vi har fler. Det kommer inte att gå fram på bild sen för tapeten är så vit och samma som vi hade i förra lägenheten i datorrummet. Det går inte att ha mörkt i en sån smal del av hallen

Ha det bäst själv
kramar

 
Annika

Annika

6 november 2014 19:13

Jag tillhör dem som älskar att tapetsera. Så det blir lite nytt då och då hemma hos oss. Lennart är sååå glad att han slipper. Men då är han bättre på att måla istället. Så fint ni kommer att få. Den där fåtöljen du har i hörnet gillar jag. Verkligen originell.
Ha en fin avslutning på veckan nu. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

7 november 2014 08:40

Det gör min man också. Vi är tvungna men det blir bara en vit blank tapet med blommor för den delen av hallen är långsmal. Vad bra att du och din man kompletterar varandra så ni kan hjälpas åt. Fotöljen hör ihop med en soffa som står i hallen i vanliga fall, vi har delat på den.

Ha en fin avslutning på veckan själv goa du
ha en skön helg
kramar

 
helga

helga

6 november 2014 19:59

Vad härligt med en händig man. Det där blir säkert jättefin. Ni har så bra smak för inredning.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 november 2014 08:42

Ja du han kan lite av varje men är inte bra på bilar så det hade varit toppen om jag haft såna anlag

Tack för dom snälla orden ;) vi har ju inte råd med nån lyx utan får göra det bästa av det vi har

Ha en jättefin dag och helg
kramar

 
Pke

Pke

7 november 2014 05:27

Händig man :) Vad fint ni ska få :) Alltid kul att förnya! Nu ligger videon uppe på min sajt :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

7 november 2014 08:44

Han har tapetserat åt sina kompisar förr i tiden och även nu många gånger så det blir en vana.

Vi är tvungna att tapetsera. Det blir bara en ljus tapet för det är så långsmalt där och vi hade tapet sen förut. Vill inte kosta på nåt för man vet aldrig vad som händer

Ha en fin dag
hälsning
Malin

 
Åke

Åke

7 november 2014 05:36

Fin headerbild du har! Men jag är besviken att det inte blir lyse på den, påfarten norr i från är det begränsat med lyse också... Jag tror att cyckel/gångvägen blir belyst i alla fall... Jag ska åka över den en gång. Vägrar betala för något de lovade inte skulle bli betalbro. Dessutom hörde jag på radion att det blir Sveriges krokigaste motorväg hela bygget bort till Njurunda, och då frågar jsg mig hur många olyckor kommer det att hända? Tänk vad halt det kommer att bli på överfarten, jag tycker bron är brant också. I förrgår åkte en privatperson över som betalt 10.0000:- i en vunnen budgivning för att få vara först. Nu gick slantarna till välgörenhet... Världens barn vill jag minnas, men det var mycket isigt väglag över på den ny asfalterade bron.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

7 november 2014 08:38

Jag läste om detta med att dom skall ta broavgift och det gillar jag inte, skulle aldrig betala för att varken komma in i en stad eller över en bro ;) Kul att du gillar headern som min son fotat. Det borde verkligen vara lyse på bron och man undrar hur dom planerat i förväg. Tänk att nån vill betala så mycket för att åka över bron en gång men den personen har nog obegränsat med pengar. En motorväg borde inte vara så krokig, det verkar vara dålig planering från början. Det lät inget vidare detta,

Ha nu en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards