Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Jessica Falk!

Av Malin wiper - 10 november 2014 09:00

 

lricehamn

I går hade jag en vilodag med filmtittning över nätet medans min man slitit i hallen med underarbetet...  men nu är han snart klar med detta och skall bara slipa bort lite spackel och sen är det dags för tapetsering. Det går rätt fort när det är sån liten yta som skall fixas. Mr T har nu åkt till Eksjö för information om ett nytt arkiveringssystem gällande bilder och dokument. Det är genom hans arbete han är ivägskickad. Han blev tvungen att ta sin egen bil men dom blir inte borta så länge och jag behöver komma ut och ta en promenad i närområdet. Just nu sitter jag med en kopp kaffe och en smörgås framför tv:n för att kolla nyheterna innan jag går ut i livet. 

 

Jag har total bloggtorka nu så det gäller att komma på nåt att skriva om. Jag har alltid haft lite inlägg på väntning men nu är det så tomt så det ekar...  . Jag var mer på hugget förut men jag räknar med att det kommer bättre tider. Önskar er nu en fin början på veckan och att ni haft en fin helg vad ni än har sysslat med.  

 

Italienska och betyder hej gott folk på svenska 

 

Detta är en sångerska som heter Jessica Falk med låten Just do it. Min son har gått i samma klass som henne både i första klass och sen på gymnasiet. Första klass i Sundsvall och musikgymnasium i Härnösand. Hon sjunger jättebra. 

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att läsa om henne i en blogg. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Jag blev så berörd när jag läste att hon mist sin mamma i Tsunamin. 

 

Jessica Falk föddes 1973 i Sundsvall och är en svensk singer-songwriter och musiker. Hon började spela piano vid 7 års ålder. Hennes debutalbum, "The Nashville sessions" släpptes i september 2011 med bidragande artister som Charlie McCoy, Chip Young, Bob Mater och Vip Vipperman. Hennes musikvideo "Rainbow" klättrade till åttonde plats på musiksajten Naver, en av Koreas största digitala musiksajter


 

#Vilodag #Eksjö #Arkiveringssystem #Jessica

 
 
helga

helga

10 november 2014 09:02

Blogglusten kommer och går lite även för mig. Ibland är det stiltje i hjärnan.

Såg en bra film via nätet i lördags (dreamfilm.se). The Kings speech. Om ni inte sett den kan den rekommenderas.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 november 2014 09:20

Ja du så är det nog för alla. Just nu är det helt tomt och jag saknar fantasi och lite av lust också tyvärr.

Den filmen har jag sett och håller med dig om att den är sevärd och bra

kramar

 
Annelie

Annelie

10 november 2014 10:24

Detta med bloggeriet kommer och går för alla (tror jag i alla fall), även för dessa stora "stjärnorna" på bloggeriet.

Jag tycker du har mycket att skriva om, fast du går hemma. Jag menar det är ju skillnad på om man jobbar, då kan man ju skriva om något som hände till och från jobbet osv, en del kan ju skriva om själva jobbet och så vidare.

Ta hand om dig gumman.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 november 2014 10:54

Det är bara att gilla läget och vänta tills inspirationen dyker upp. Jag saknar verkligen att arbeta och har tappat 10 år i arbetslivet men det finns ju inget att få för en som har nackskada. Jag skulle ju kunna göra nåt men vad. Hade jag arbetat så hade jag nog inte orkat blogga så mycket som jag gör än om jag dragit ner på antalet inlägg med åren

Ta hand om dig själv också vännen
varma kramar

 
Hebbe

Hebbe

10 november 2014 15:00

Hej du..Jessica Falk,jag har hört namnet kanske på radion,med en annan låt,denna låten "Just do it" den var det bra drag i..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 november 2014 20:05

Kul att du hört talas om henne.

Ha det bra själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards