Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Ritz, promenad och en låt med Hindi Zahra....

Av Malin wiper - 10 november 2014 18:07

  

I morse hade jag bara tänkt ta en promenad i närområdet men jag gick in på lite olika vägar och trodde jag skulle hamna mot Netto men befann mig till slut i centrum. Det var 8 grader vamt men disigt och grått ute. Det var i alla fall regnfritt och vindstilla så det var behagligt att gå omkring


  

Utanför hus så är det fortfarande lite pyntat men i höstskrud


  

En titt in mellan två hus. Denna senhöst är verkligen mild och jag bävar för att det inte skall bli nån snö i år för jag vill ha en vit jul. 

 

  

Två gamla symaskiners underdelar höll upp en betongskiva så det blev ett långt läckert utebord.

 

  

Höghusbygget fortskrider i sin vita glans


  

Till slut befann jag mig utanför Ritz Konditori där dom hade semlor i dag 

 

  

Jag lyckades inte få nån bra bild genom glaset på dom fina semlorna.


 

Jag är inte så förtjust i min nya kamera som skall vara bättre än min gamla. Jag tar nog tillbaka den röda bara min man bytt objektiv som han tar från reservdelskameran han köpte på nätet för 60 kr. Han har redan bytt ut skalet som var slitet på min och även lite annat. Kommer då att ha den nya svarta Canon till reservkamera. Min man har lyckats bjuda på en annan kamera som var värd ny 2.690 men fick  den för 175 kr och den är av märket "Canon powershot N" den också men med helt andra funktioner, den är lite annorlunda när man fotar och har en utfällbar skärm. Han är så nöjd med den så han har den med sig hela tiden

 

 

 

 

 

 

 


Så här ser den ut och den har även wifi men blixten är inte så bra. Nu har vi tre kameror men ingen systemkamera än.


  

Dom har ändrat om i ett av caférummen så nu finns det en soffgrupp också om man vill sitta några och mysa. En del av dom vanliga stolarna finns kvar också, plus barbordet vid fönstret där jag ofta sitter. Jag gick även in på Selmas kläder och Acleja blomsterhandel men det ryms inte i detta inlägg.... 

Hindi Zahra med sin egen tolkning av låten "The man I love". Jag har haft henne inne förut i min blogg och jag gillar lite annorlunda röster. Klicka här för att läsa om henne 

 

 

#Ritz #Promenad #Höghusbygget #Hindi

         

 
 
Annelie

Annelie

10 november 2014 22:35

Jag kommer också ihåg att jag åt semla med varm mjölk när jag växte upp, men idag skulle jag inte vilja ha det.
Sällan jag äter semla överhuvudtaget,, för det får jag dumpning av,, om jag äter en hel vill säga.

Hihi, jobbigt det är när man inte hittar "sin" kamera..
Systemkamera är roligt att äga,, men de är jobbiga att "dra på", så lätt att bara lägga ner sin kompaktkamera.

Mmm.. vi har cirka 10-11 grader varmt här om dagarna, helt otroligt, det är ju dock den 10:e november.

Ha nu en mysig kommande tisdag.. // Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

11 november 2014 08:43

Jag äter inte semla med mjölk längre heller. Fast jag har inte ätit nån semla på flera år. Som du säger så tar en systemkamera plats men jag skulle bara ha den när det är nåt speciellt på gång. Tyvärr så ser det inte ut att bli nån på länge för vi har haft såna utgifter med flytt några gånger och annat.

Vi har 7 grader på morgonen

Ha en mysig tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards