Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Malin wiper - 16 november 2010 19:22

      

       Animatie wereld

 

Jag var ute och letade musik på Youtube och ramlade på Bette Midler av en slump. Henne har man inte sett och hört på länge. Hennes hemsida fungerar inte just nu för hon håller på att uppdatera den.         

 

Detta står om henne på wikipedia.

 

        

 

Bette Midler, född 1 december 1945 i Honolulu, Hawaii, är en amerikansk sångerska, skådespelare och komiker.

Midler är välkänd som gayikon världen över, inte sällan under namnet The Divine Miss M! Hon är döpt efter skådespelerskan Bette Davis, trots att Davis uttalar sitt förnamn annorlunda (läs: 'Betti' Davis, 'Bett' Midler

 

         

 



               


Good night and sleep well friends...

Av Malin wiper - 16 november 2010 17:40

  

Jag hade tänkt skriva om en film jag sett häromdan och hade fotat filmfodralet men tagit bort det och annat jag skulle ha med i inlägget och nu finns det ingen bild på nätet. Då brast mitt tålamod så jag får skriva om den senare. Nu har jag fastnat i nåldynorna och blir lite besatt. Jag var upp på vinden för att kolla om jag hade nåt elastiskt tyg så jag kunde göra några koppar till i en annan nåldynefärg. Hittade då ett stort tygstycke som jag fått av min syster för nåt år sedan och det passade perfekt nu.

 

   

Så här ser det ut och är liksom glimmrande pressat tyg.

 

        

Så här blev det i en lite större kopp som har lite brun/orange färg i sig. Det blev jättebra och tyget var lite tunnare än det jag har sen förut.        

 

   

När jag ändå höll på så gjorde jag en till men då i det bruna i en sån här kopp. Eftersom jag har 6 koppar av dessa så skall dom få olika färger och jag skall införskaffa ett tyg som går  mer mot rosa/vinrött. Detta är en liten kopp. Nu är min blogg lite enformig för jag har inte upplevt så mycket på ett tag och vet inte riktigt vad jag skall skriva om och får lite bloggtorka emellanåt.

 

   

Var in på Mimmis Magasin och såg att dom fått hem fler färger i kryddburkarna från "Cult". Vi köpte ju själva av dom vita och är jättenöjda. Nu har dom 20% billigare på dessa. Nedsättningen gäller ända tills den 15/12. Serien heter "Square Kitchensortiment". Dom är verkligen snygga, praktiska och kvarnen fungerar perfekt.

 

    

Det här tyget föll jag för. Det är jättefina änglar i vinrött på vit botten. Jättesnyggt till både gardiner och dukar mm. 

 

    

 

   

Syrran och svågerns ena katt Pip-Larsson verkar ha mer än 9 liv. Ibland drabbas han av infektioner och får då alltid vätskebrist. Han blir inte frisk själv utan måste in varje gång till veterinären och dom måste spruta in vätska som en krage under huden i nacken. Han har även skadat sig ute flera gånger och nästan varit uträknad men han tar sig alltid. Nu har han legat inne igen och jag har varit orolig eftersom det hänt så ofta men syrran mejlade mig nyss och meddelade att faran var över...    Han brukar visa när han ligger inne när han vill hem...  

  

              

 

Katter har verkligen egna personligheter och Pip-Larsson är lite speciell och skall ha uppmärksamhet och vill gärna bli kliad. Ja det är så mycket så jag kommer inte ihåg allt. Tur att deras andra katt Nisse är lite mer självständig...  Det är en ynnest att få bli omtyckt av Nisse och få klappa honom. Jag har kommit så långt att han gillar när jag kliar honom och det är inte så vanligt tydligen. Syrran säger att jag kliar honom så snabbt och det är tydligen bra...  

 

   

Här är Pip-Larsson helt utslagen...  

 

   

Här en bild på fina Nisse. Jag längtar efter att få vara kattvakt igen. Det är inte så ofta men roligt när det händer.         

  

Av Malin wiper - 16 november 2010 14:37

                       

 

Susan Boyle har kommit ut med en ny cd "The gifts" men jag tycker hennes förra var bättre och låtar som föll mig mer på läppen. Synd att dom inte skriver lite nya låtar till henne för som det är nu så sjunger hon bara covers. Sätter ändå in denna gamla låt som jag tycker är rätt vacker.

 

            

 

Klicka här för att komma in på Susan Boyles hemsida.

 

Auld Lang Syne är en av de mest välkända sångerna i engelsktalande länder. Trots det kallas den skämtsamt för "sången som ingen kan" då många kan melodin, men bara känner till en bråkdel av texten. Där sjungs den vanligen varje nyårsafton vid tolvslaget och är starten på ett nytt år

 


Av Malin wiper - 16 november 2010 14:09

  

I dag är det så vackert ute med lite rimfrost och öppet vatten och änderna som simmar så fint och lugnt. Vi har inte tagit bort stolar och bord nere vid ån för det ser så mysigt ut och vi är inte så rädda om dom eftersom dom inte är så fina längre. Vi tar in dom om det blir riktigt mycket snö.

 

   

Vi tog oss en tur ner till samhället och kunde inte låta bli att fika på Ritz konditori. Jag tog en god nygjord skinksmörgås full av grönsaker.      

 

   

Min man tog detta GI-bröd som han tycker är jättegott. Det är lite Philadelphiaost emellan.       

 

   

I dag hade dom en ny smörgås igen med papper på så man kan hålla i den när man äter och då är det ju toppen att köpa med sig.

 

   

På vår spelbutik "Konfekthörnan" hade dom gjort en fiffig fjädergrej att sätta ner lottokuponger i. Det var fiffigt och häftigt tycker jag. Man kunde vinna 27 miljoner om man tog en lott. då  kunde inte låta bli så håll nu tummarna för mig.........  

 

       

 

      

 

   

Det finns massor av fint utanför affären också. Kul att butikerna sätter ut lite av sina saker för det gör det så intressant och man lockas in.

 

  

 

     

 

   

Jag har tillverkat ytterligare en nåldyna. Har gjort en sån tidigare men då i brun/vitrandigt tyg som ni kan se lite längre ner. Jag har så många koppar nu så jag behöver köpa in lite porslinsskrin med lock på också. Dom är svårare att få tag på eftersom det inte funkar med alla. Jag fotade mer också men får ta det i senare inlägg.           

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards