Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Malin wiper - 9 november 2010 17:28

  

Ceasarsalladen hos Ritz Konditori är verkligen superb. Alla ingredienser är högklassiga och dressingen njutbart god. Vi satt och njöt en lång stund för man får mycket på tallriken.  

 

         

Klicka här för att komma in på Cheryl Crows hemsida       

 

  

Om jag inte bloggar i morgon så har jag tagit bloggvila. 


Ha en fin tisdagskväll...  

 


 

Av Malin wiper - 9 november 2010 15:41

  

Mannen och jag åkte ner till samhället för vi visste att dom har den goda caesarsalladen denna veckan på Ritz konditori. Först gick vi in på vår härliga spelbutik "Konfekthörnan". Dom har funnits längen men låg från början i ett annat hus.

  

   

Dom har fortfarande kvar den fina chokladen kvar som dom tog hem till halloween. 

 

  

Rosor som finns på ICA, Vaggeryd

 

             

Dom säljer mycket smågodis och annat på spelbutiken. Dessa lakritspipor blir jag nostalgisk när jag ser för dom fanns när jag var liten också. Fast dom såg nog inte likadana ut.

 

          

Dom här avlånga pappersbeklädda chokladerna kommer från Cote D´or. Förut fanns dom bara med rött papper men nu finns dom i tre smaker. Jag fattar inte varför jag plågar mig så här nu när jag inte får äta sånt här på jättelänge...  Det är så svårt att undvika för man omges av godsaker överallt.

Dom har rätt mycket klubbor också, jag blir förvånad att dom är så populära fortfarande. När jag växte upp så var mina favoriter fotbollsklubba och kolaklubba. Dom finns nog inte längre, i alla fall inte i samma utförande. 

 

           

 

     

    Rolig växt som finns hos ICA i Vaggeryd    

 

Mr T kom nyss hem från gymmet och han ser otroligt vältränad ut...    

 

   

Nej strunt i sånt och ta en chokladbit till...  ...  Jag har det jättesvårt med suget just nu, rena ångesten och skulle göra vad som helst för en stor godispåse... . Giftet måste ur kroppen innan det blir lättare. Det är alltid värst på kvällen. 

  

Av Malin wiper - 9 november 2010 11:17

     

Nu har jag gjort ytterligare en nåldyna av ett av skrinen jag köpt på second hand. Nu med en giftgrön dyna, jag tog skumgummit större än sist så man behöver inte limma fast dynan. Då är det lättare att få bort den om man inte vill använda skrinet till nåldyna längre utan bara prydnad, sockerskål eller till annat. 

 

   

Så här ser den ut när locket är på.  

 

 

Favorit i repris, Janne Schaffers "Norrland". klicka här för att komma in på Janne Schaffers hemsida

 

 

 

Av Malin wiper - 9 november 2010 08:54

        

 

Här sjunger Sofia Karlsson "Vinter i Gamla stan". Klicka här för att komma in på sofia Karlssons hemsida


Av Malin wiper - 9 november 2010 08:21

  


Så här ser det ut hos oss i dag och det fortsätter att snöa. Det är 10 grader kallt och vindstilla. Jag blir positivt påverkad av snön. Det blir rena ljusterapin för mig i alla fall. Känner mig mycket piggare direkt. Det skall bli toppen med en promenad efter att vi ätit vår frukost. Vi har nu kommit igång med viktminskningen igen sen några dagar och min man är väldigt taggad denna gång och vill verkligen bli av med magen. Gymmet han går på gör att han känner sig mer motiverad. Han säger att det dessutom är roligt...   Jag längtar tills jag kan börja där också men just nu har vi förköpt oss lite och det kostar en del att gå där. Själva månadsavgiften är bara 199:- för sjuka och arbetslösa men sen tillkommer inskrivningsavgift och annat. Efter ett år så kostar det lite mer/månad. Man får fika några gånger mindre i månaden än om det känns grymt...       

 

   

Så här ser det ut där bilen står just nu. Vi matar fåglarna för fullt och vi har massor av olika slags arter bl.a talgoxe, pilfink, nötvecka, träkrypare, entita, talltita, domherre mfl             

 

   

I går var det strålande solsken och jag matade lite änder som kom upp till gården. Jag blev så glad för detta var mina gamla änder som inte är rädda utan kommer hur nära som helst när jag pratar med dom. Annars har vi många nya änder som blir livrädda när jag kommer ut för att mata dom. 

     

 

a nu en riktigt bra tisdag...     

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards