Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Malin wiper - 10 november 2010 20:40

 

             

 

Klicka här för att komma in på Anna Bergendahls hemsida



  


I dag kom 2 armband som jag köpt av Pisan. Jag skall ha båda på mig samtidigt för det såg bra ut. Dom passar till örhängena jag köpte förut.

 

               

Ha en fin kväll...  



Av Malin wiper - 10 november 2010 09:09

               

 

Den här sångerskan Lena Andersson var det länge sen man hörde. Hon var omåttligt populär för ett antal år sedan. Klicka här för att läsa lite om henne. Hon föddes 1955 i Västergötland och växte upp i Fritzla söder om Borås. I maj 2001 flyttade hon till USA och gifte sig. Hon bor numera i San Diego. Läs mer här . Här sjunger hon en ABBA-låt. Den mest kända låten med henne är "Är det konstigt att man längtar bort nån gång"

 

                         



Min blogg har svårt att ladda in just nu så den står bara och rullar. Antingen är det nåt fel på bloggplatsen eller också har jag fått in en dålig bild så jag skall ta och byta ut lite bilder och se om det blir bättre. Kan nån meddela mig om ni också har svårt att se bloggen helt och fullt. Jag misstänker att inte alla kommer in på min blogg. göra åt detta. Jag har två bloggvänner som har svårt att se min blogg för den tar sån tid att ladda in.

 

 

                

Av Malin wiper - 10 november 2010 08:28

  


Jag har inte kunnat låta bli att mata änderna för dom kommer nu upp till huset varje dag. Dom får samma frön som småfåglarna och det funkar bra. Jag gillar snön när den ligger så här vit och det är vindstilla ute men snöoväder är ingen höjdare. Nu har det första offret skördats i snökaoset på vägarna och det är en 19 årig tjej och det är jättetragiskt. När jag växte upp i Norrland så var var det 30 grader kallt och hur mycket snö som helst men ändå var det sällan varken tåg eller bussar ställdes in. Då fanns det snöröjning som heter duga. Det verkar som det köps in tåg som inte pallar för snö och oväder.

 

                  

 

Varje år är det samma sak och inget görs för att förbättra. Fast det är ju klart, det skall sparas pengar hela tiden...  och några skattepengar finns det inte snart att ta av. Även i vården dör fler och fler i onödan av felbehandlingar eller ingen hjälp alls. Folk blir hemskickade. Jag är så glad att jag bor här där vi fortfarande har en sjukvård som fungerar rätt bra. Värnamo sjukhus är det bästa tycker jag men det har dom försökt lägga ner flera gånger. Nu blev jag lite negativ på morgonen och får stoppa mig själv.

 

  

 

Min man åkte iväg 07.45 i morse för att gå på ett föredrag i Skillingehus, Skillingaryd. Det är han och en till från projektet som deltar. Det är entreprenören Hidayet Tercan som skall föreläsa om entreprenörskap i teatersalongen i Skillingehus. Klicka här för att läsa lite mer. Det är tydligen begränsat med platser så förts till kvarn får först mala. 

   

  

 

Här en häftig bild på henne i en teaterridå. Hidayet föddes 1971 i turkiska Kurdistan, kom som flykting till Sverige 1990 och är utbildad bland annat i företagsekonomi vid IFL/Handelshögskolan i Stockholm.

Hon är så populär så det strömmar folk till hennes föreläsningar. Klicka här för at läsa mer om Hidayet Tercan.

 

         

 

14.00 skall jag vara på akupunktur i Jönköping. Ha en fin dag...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards