Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Malin wiper - 12 november 2010 16:13

  


Nu är det inget vidare väder men vad gör man, bara att gilla läget. Det regnar konstant och är rätt milt ute. Vi var en tur till Butik Ingelund för det var ett tag sen men det skriver jag om senare eftersom tiden inte räcker till för allt på en gång...  

 

    

  

I morgon skall vi åka till Skene/Kinna för att gå på direktsänd opera på Folkets Hus bio i Skene. Vi var där för ett tag sen och såg direktsänd balett. Dom har även haft en direktsänd rockkonsert. Operan heter "Don Pasquale" av Gaetano Donizetti. Gå in här för att läsa lite mer om den operan som börjar 19.00 Den direktsänds från Metropolitan i New York. Klicka här för att komma in på operans hemsida i New York.   

        

 

Klicka här för att komma in på Skenes Folkets Hus hemsida, klicka sen på "Hett just nu". Det blir champagne i pauserna med tilltugg och överraskningar mm. Det kommer även att klippas band och hållas tal av olika personer innan föreställningen. Det skall bli så spännande, det blir nog så att vi ligger över hos syrran eftersom det inte slutar förrens 22.00

 

   

Här en bild som jag hittade på nätet från en föreställning av operan "Don Pasquale.  

 



    

Av Malin wiper - 12 november 2010 13:09


   

Vi åkte ner till samhället för att få oss en caesarsallad på Ritz konditori eftersom det är sista dan dom serverar den. Först gick vi förbi Mimmis Magasin och där lyste ett stort grönt collage på butiksdörren med bilder som jag tagit från "stickcaféet" förra söndagen. Helena har gjort ett jättefint collage av bilderna. korten hade hon klippt så fina med en sk hacksax. Som ni ser har hon en jättsnygg handstil också. Längst ner till vänster sitter jag och stickar...  

 

   

Här ser ni när det går av stapeln nästa gång. Jag kommer då att gå dit för det var så trevligt och roligt sist. Jag kan ju inte sticka hela tiden men det är gemenskapen också med andra som lockar.

 

 

  

 

Kunde ju inte låta bli att gå in och kolla lite igen för det kommer upp nytt hela tiden. Denna rullgardin i tyg var supersnygg men jag kan inte få fram den på bild riktigt.                

 

            

Snygg panellängd med kosacktomtar. Klicka här för att gå in och läsa om kosacker 

 

   

Brödfat för julen som är tygbeklätt.      

 

   

Såna här dukar fanns i rött, mörkgrått och ljusgrått. Det är nåt slags tjockt filttyg. Det finns även en som är som en lång löpare.     

 

  

 

Tomtar i en bur...              

 

    

Sen var det dags för vår sallad på Ritz konditori. Den serverades sista dagen i dag så man får passa på. Den kommer tillbaka men inte nästa vecka. Vi har lite besvär med rå lök just nu så vi bad att få salladen utan lök och det gick hur bra som helst. Den är så njutbart god...  

 

 

              

 

Floyd Cramer, född 27 oktober 1933 i Shreveport, Louisiana, död 31 december 1997, var en amerikansk pianist

 

            

 

 

Av Malin wiper - 12 november 2010 09:33

                               

 

Klicka här för att komma in på Paul McCartneys hemsida. Här en annan Paul McCartneysida. Denna udda låt har jag aldrig hört med honom. Fina bilder till klippet. 

 

                



                            


Tekanna från Indiska. Klicka här för att kolla fler saker

Av Malin wiper - 12 november 2010 09:10

  

Vi har nyss vaknat så vi behövde väl sova ut lite. Min man gör iordning frukost så jag får blogga lite. Tack för era gulliga kommentarer...  Ni är för härliga. I dag känns det lite bättre efter att jag vilat lite och behandlat min nacke. Kombinationen av varm vetekrage och Voltarensalva är rena dunderkuren. Jag har emellertid inte varit helt sysslolös utan tillverkat några nåldynor som inte tar på krafterna så mycket.

 

   

Här ser ni en porslinsburk som jag köpt på second hand. Pärlbandet har jag inhandlat hos Mimmis Magasin. Burken går ju även att utsmycka med en tjusig stor knapp på locket som kan fungera som en fot.

 

   

Så här har jag hittat på och satt en nåldyna i locket. Sen kan man ha knappar, säkerhetsnålar eller vad som helst i burken.

 

   

Hos Mimmis har dom flera olika sorters band med pärlor och färger. Här är ytteligare ett.

 

   

Dessa pärlor är giftgröna men ser ofärgade ut på bild.

 

   

Sen gjorde jag dyna av denna kopp som är liten som en espressokopp. Skeden blev fel för det skall ligga en guldfärgad sked på koppen och såna har jag många av som jag köpt på second hand. Även koppen är ett second handfynd. Det är bara fantasin som kan stoppa vad man kan göra nåldynor av och i.

 

   Jag önskar er alla en händelserik fredag vad ni än skall hitta på...

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards