Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2024

Promenadbilder, Andrea Vanzo, Michael Scher, Minnesbild och Leslie Vincent

Av Malin wiper - Onsdag 20 mars 10:30


 

Jag har inte kunnat blogga på ett tag för jag har haft värre i min nackskada och blev så yr till slut så jag höll på att ramla flera gånger. Därför tog jag en bloggvila så jag kunde ägna mig åt att bli bättre igen. Min man har fått göra bindvävsmassage på hela ryggen, nacken och huvudet varje dag. Han är suveränt bra på detta. Sen har jag promenerat mer och gjort flera avslappningsövningar. Fick även gå på värktabletter

 

                                              

Nu är det lite bättre men bra lär det aldrig bli för jag skadade mig på ett arbete och sen dess har jag fått gå på behandling i många år. 

 

 

Michael Scher 

Den  behandling som passat bäst för mig gällande ryggen var hos Michael Scher i Skillingaryd. Han är även konstnär. Klicka här för att se lite av hans konstverk. Klicka här för att se första gången jag var till Michael Scher. Numera har han sin mottagning en bit ut på landsbygden


 

Jag sätter in lite bilder från en av våra promenader. Pampig dörr


 

Ytterligare en pampig dörr och denna med en balkong ovanför


 

Gammalt gult stenhus som får leva vidare


 

Ett av många kärlekslås Apotearbron

 

           

Andrea Vanzo med Soulmate                     

                              

 

Blåsbo Salongen har kvar sin gamla skylt, och sånt berikar


 

En plastgroda låg och förgyllde en sten


 

Snart så kan man sitta ute och mysa utanför Blåsbo Grillen. Dom har flera olika uteplatser som jag skrivit om och visat förut. 


 

Här sticker det ut lite och sånt gillas


 

Detta hjärta såg jag hos Röda Korset men jag är inte inte mycket för visdomsord, fast hjärtat var snyggt


                  

Här en sliten minnesbild på mig från en bit in på 1990-talet. Jag gick på en utbildning på AMU (arbetsmarknadsutbildning) Katrineholm, gällande datorstyrda svarvar. Jag hade i Göteborg gått på en Verkstadsmekanisk utbildning i ett år så detta var en påbyggnad. Jag har förut arbetat inom många arbetsområden men längst inom vård (olika vårdyrken) och arbetsterapi. När arbetsterapierna las ner så var jag tvungen att söka mig till nåt annat.

 

Gick ett tag på vuxengymnasiet i Katrineholm men var så dålig efter en operation så jag fungerade inte. Jag fick en överläkning mm efter den operationen så jag fick gå igenom 3 andra operationer för att fungera igen. Det är en lång historia som förstörde några år

 

         

Leslie Vincent med You Know I'm No Good (Amy Winehouse cover). Detta är nog så närmaste man kan komma Amy Winehouse både i röst och utseende 

 

Bilderna i detta inlägg var klara sen förut som tur var för jag kan inte sitta vid datorn så länge nu. Vi har fått lite snö igen men inte så mycket och vi har nollgradigt. Hoppas ni har det bra och får en fin onsdag. 

 

#nackskada #dörr #stenhus #kärlekslås #Andrea #Blåsbo #plastgroda #hjärta #svarvar #Leslie 

 
 
Micke

Micke

Onsdag 20 mars 18:53

Gick ju också en liknande arbetsmarknadsutbildning, fast det var 2010, gillar inte svarvar alls men jag gick den utbildningen ändå då jag gick en utbildning med gymnasieinriktning på samma område i slutet av 80.talet
Sedan hamnade jag på en skola istället, bättre än så blev det inte. ;)
Hoppas smärtorna avtar nu, inte kul alls sådant. :(

Ha det så fint du kan nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Onsdag 20 mars 20:16

Kul att du också gick den utbildningen. Bra att du sen gick gymnasieutbildning.

Jag tror du passar jättebra på skola för du verkar så pedagogisk, engagerad, proffsig och rolig

Tack för omtanken snälla du. Jag är sämre igen så jag bloggar lite oregelbundet nu. Tittar in till dig i morgon

Ha det bra själv snälla du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards