Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2024

Pelargång, second hand, tavla, Thorstein Bergman och Michael Ortega

Av Malin wiper - Tisdag 5 mars 16:30


 

Jag gillar ju pelare av alla de slag och nu hittade jag ytterligare en pelargång. Den var svår att fota så jag skall fota om den och ha blixten på och se om det fungerar. 


 

Hos Myrornas Second hand såg jag denna märkliga blomkruka i form av en kvinna med bikini. Den var supertung och kostade 99 kr. man kan nog kalla den kitschig       

 

 

På Myrornas såg jag även denna gamla slitna räknesnurra som kostade 149 kr. En sån hade vi på ett kontor jag arbetade på i Sundsvall i 6 år. Den räknades som gammal redan då så vi använde den sällan. Klicka här för att se hur den vi hade på vårt kontor såg ut. 

 

Ord som inte används längre: 


Klämmig betyder: Pigg, käck, klämkäck, hurtig, hejig, bussig, trevlig, glad, snitsig och bra 


Tösabit betyder: flicka, flickebarn, tös, jänta och tjej

 

 

Fotade denna färgstarka tavla hos Ekströms Konst och den går under namnet Samarkand

 

          

Då kom jag att tänka på låten Om du nånsin kommer fram till Samarkand med Thorstein Bergman 

 

 

En pianostol som jag såg på Röda Korset sist och den kostade 200 kr 

 

         

Michael Ortega med låten Love. Ett lugnt, fint och vackert avslut på inlägget 

 

Det blev ytterligare ett inlägg i dag för jag behövde bli av med lite bilder. Vi har promenerat 6,5 km i dag och även varit både nere i centrum och till Hälla shopping. Vi var borta så länge så det blev middag till slut istället för lunch. Vi har kallare väder just nu och ingen sol. Ha nu en fin fortsättning på dagen  

 

    

 

#pelargång #blomkruka #räknesnurra #ord #tavla #Thorstein #pianostol #Michael 

 
 
Ingen bild

Gunilla

Tisdag 5 mars 17:31

Blev fint med det guldiga pelarna. Kul kruka ja det finns det mesta på det fina Röda Korset. Kavajen var i min smak så den hade jag tagit med mig hem. Hade nog besökt det om jag hade ett närmare mig.

Sonen med fru har varit hos oss ett par dagar så mycket energi har vi fått av det.
Maken går på strålningsbehandling men nu är det lugnt ett tag.

Nu ser vi frameot våren och dofta på syrenerna.

Tack för att du tänkt på mig såg det i ett tidigare inlägg det värmer.

Ha de så gott nu!

varma kramar!

Malin wiper

Tisdag 5 mars 18:07

Hej Gunilla!

Kul att du tycker pelaren blev bra. Man får se rätt mycket kul saker på second hand ;). Kavajen var verkligen fin tycker jag också.

Vad härligt att sonen med fru varit hos er. Förstår att det gett mycket energi och det behöver ni nu

Hoppas det går bra för din man. Min man fick strålbehandling när han hade sin tungcancer. Håller tummarna hårt

Jag längtar också till våren för vintern var så lång och jobbig

Tänker verkligen på dig och önskar att allt skall gå bra.

Ha det gott själv

Varma kramar tillbaka

 
Netsol

Netsol

Onsdag 6 mars 12:51

Thank You for the sharing such kind of informative post. We Netsol Water is working towards sustainable development and water treatment. Kindly lets a look that how we are contributing in water treatment.
<a href="https://www.netsolwater.com/effluent-treatment-plant-manufacturer-in-delhi.php">Effluent Treatment Plant Manufacturer in Delhi</a>

http://https://www.netsolwater.com/sewage-treatment-plant

Malin wiper

Onsdag 6 mars 13:29

Tack snälla du. Jag skall gå in och kolla på er sida

Ha en skön dag
Hälsning från Malin

 
Netsol

Netsol

Onsdag 13 mars 14:27

Thanks for sharing such kind of informative content. We Netsol water is working todwars water and wastewater treatment. Netsol Water sets a benchmark as a <a href="https://www.netsolwater.com/commercial-ro-plant-manufacturer-in-aligarh.php">Commercial RO Plant Manufacturer in Aligarh</a>, providing top-notch solutions for water purification. Their commitment to innovation and quality ensures reliable access to clean water, benefiting industries and communities.

http://https://www.netsolwater.com/commercial-ro-plant-ma

Malin wiper

Onsdag 13 mars 14:33

Tack snälla du. Det låter bra det du berättar gällande rening av vatten. Skall kolla länkarna

Ha en fin onsdag
Hälsning från Malin

 
Netsol

Netsol

Torsdag 14 mars 11:57

Thanks for the sharing such kind of content. I really appreciate your time and efforts. We Netsol Water is working towards wastewater treatment and environmental sustainability we look forward for your support. Visit my page to know how we are solving Delhi’s water issues.
<a href="https://www.netsolwater.com/sewage-treatment-plant-manufacturer.php" target="_blank">sewage treatment plant manufacturer in delhi</a>

http://https://www.netsolwater.com

Malin wiper

Torsdag 14 mars 12:50

Detta meddelande har jag fått förut och publicerat. Jag är helt för miljövänligt så det låter bra

Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards