Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 januari 2024

Myrornas second hand, Kuddar, Bageri April, Tony Joe White och Tears For Fears

Av Malin wiper - Fredag 12 jan 09:45

  

Nu har vi fått tag på två blå kuddar till vår nya soffa och det på Myrornas second hand för endast 49 kr/st. Den i mitten hade vi sen förut. Kuddarna ser inte så snygga ut på bilden men dom är i smalrandig manchester och i vår matta så finns denna färg bland många andra representerad. Vi vill ha det lite nedtonat i soffan och har plädar över hantagen i gult, grått och vitt. Sen kan vi byta fodral på kuddarna så vi har flera och då blir det lite lite mer åt det ljusgrå hållet och kraftigare tyg

 

                                  


 

Jag såg denna läckra ostbricka i vitt porslin där också. Den kostade bara 39 kr. Under brickan står det Revol france Porcelaine depuic1789. Det är ett franskt porslin. Jag hade velat köpa den men nu i dessa tider så vill man inte släpa hem för mycket i och med att vi redan har en fin ostbricka. Klicka här för att se fler produkter men ostbrickan hittade jag inte på nätet. Nu är det så jag nästan ångrade mig ändå att jag inte köpte ostbrickan

 

Klicka här för att läsa om Revol som är ett familjeföretag i Frankrike

 

                                

 Royal Design 

 

En dag gick vi in och fikade på Bageri April. Oftast tar vi en smörgiffel med ost och gurka som vi sen vill ha delad. Man blir mätt och nöjd på en halv giffel och dom är väldigt goda

 

  

I vanliga fall så serveras smörgifflarna på detta vis: hela med färskost och sylt, och det är också jättegott men väldigt mättande


 

Den 19 maj 2023 åt vi såna här fina morotskakor med underbart god topping på Bageri April

 

Klicka här för att se lite fler godsaker vi njutit av på Bageri April


 

Dom bakar allt själva och ägarna är mästerbagare så dom har vunnit tävlingar. Det bakas även bakom disken så man kan se. På bilden ser man vaniljbullar


 

Två kaksorter och den till höger heter Stockholmare, den till vänster kan jag inte se vad den heter. Är det nån av er besökare som vet?


           

Tony Joe White med Bayou Woman. Tony Joe White var en amerikansk sångare, gitarrist och låtskrivare. Jag visste inte att han dog 2018 och det i en ålder av 75 år

 

White är bland annat känd för låtarna "Rainy Night in Georgia" och "Polk Salad Annie", den senare spelades även in av Elvis Presley. Han samarbetade med Tina Turner på hennes album Foreign Affair från 1989. Han spelade genren swamp rock. Tony Joe White och John Fogerty är de stora namnen inom genren.

                                    

I dag har vi 2 plusgrader men det blåser lite så det lär kännas kallare. Det verkar bli klar himmel med sol och det känns ju lovande. Jag har inte orkat skriva om allt elände som händer nu på ett tag. Jag blir alldeles för påverkad och börjar grubbla. Det är så mycket elände så man kan inte ta in allt

 

         

Tears For Fears med Mad World 

 

 

Jag avslutar med en färgstark elcykel som jag såg i Västerås centrum. Märket är Engwe. Med den önskar jag er en färgstark fredag

 

#kuddar #ostbricka #smörgiffel #tulpaner #kaksorter #Tony #elcykel

 
 
Ingen bild

syrran

Fredag 12 jan 10:37

Så mycket smarrigt ni fikar, munvattnet börjar rinna på mig när jag ser bilderna :-)
Nu blev soffan ännu snyggare, jag vill också ha en sådan soffa :-)
Ha en härlig fredag och sköt om er!
kram från M

Malin wiper

Fredag 12 jan 11:55

Dom har verkligen smarrigt kaffebröd av alla sorter.

Det blev verkligen bra med soffan i tv rummet. Det ser mer ombonat och tilltalande ut. Det är verkligen ett fynd vi hittade. Den finns nog fortfarande men hittar man inget utställnings exemplar så kostar den ju 5.500

Ha en härlig fredag själv syrran. Sköt om er ni båda också

Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

Fredag 12 jan 15:19

Härligt när man hittar något som man blir nöjd med till ett bra pris. Ostbrickan är toppenfin, men du har rätt i att man kan inte släpa hem allt.
Den högra kakan heter väl Brynt Smörcookie om jag läser rätt, men jag kan ha fel.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

Fredag 12 jan 19:48

Precis så är det. Jag såg nu att den till och med har kostat nästan 5000 kr från början

Det var verkligen en fin ostbricka men jag avstår ändå

Tack för att du talade om detta med kakan då skall jag kolla på nätet.

Ha en skön kväll
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards