Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2023

Nedskräpning, klotter, borttappat och Christer Wastesson

Av Malin wiper - 31 augusti 2023 09:00


 

Detta såg lite lustigt ut med en plastflaska liggande där lite skymd och framför låg in ear. Kan man verkligen glömma såna eller så har dom slutat fungera och nån har bara lämnat dom där. Det är ett gammalt stenhus där det till vänster finns en stenbänk där vi brukar sitta en stund och kolla folklivet. Vi har tagit selfie där också


 

En bit från vårt bostadsområde så har nån klottrat på en bräda som täckt ett fönster. Det är ett hamburgeri som lagts ner för ett tag sen. Den är signerad med Mypos 


 

En bit längre bort så ser man samma klotter på en återvinningsstation. Den hade varit häftig som en tavla, men inte utan lov på byggnader


 

Det dök upp ett elskåp och på skåpet stod detta plastglas. Jag skulle vilja se glasets väg dit. Nån har nog slängt det på marken och sen kom nån och satt upp det på skåpet. Sen har vi allt annat skräp i gräsmattor, buskar och på trottoarer mm. 


         

Plast i naturen. Väldigt sorgligt och så onödigt


 

Handskar och vantar är rätt vanligt att man ser ute. Det är alltid bara en handske eller vante som ligger på marken


 

På en gata mitt i centrum så hade nån ställt denna papperskasse och inuti var det resterna av snabbmat, det såg äckligt ut. Fåglarna blir skadade av att plast som ligger på marken och dom dör i förtid och så kan vi inte ha det. Att jag skriver så mycket om nedskräpning är för att jag ogillar det så mycket i och med att det förstör miljön och till slut är det för sent

 

                                                    

Från 1 januari 2022 så kom en lag som förbjuder all nedskräpning och man kan få böta 800 kr, man kan även få fängelse om det är stor omfattning av nedskräpning. Det har inte blivit mindre nedskräpat för det för var finns resurserna att kolla upp dom som skräpar ner?. Det har istället blivit så att vi som sköter oss får städa upp men det vägrar jag. Det är samma sak på arbeten om nån missköter sig så blir det kollektiv bestraffning men det har jag vägrat flera gånger så arbetsgivarna har fått ge vika

 

Klicka här för att läsa lite mer om den nya lagen. 


 

Jag satt in min man och mig i ett montage från Avatar.Pho.to. Med det så önskar jag er en fin torsdag när vi nu går mot en ny helg igen!!!!!!!!!!

 

                                     

 

I dag fyller min man år så vi skall ut och ta en födelsedagsfika. Han har fått både lotter och kort från släkt och vänner. Han har vunnit 90 kr på en av lotterna, dom andra skall han hämta ut. Grattis älskling!. Om min pappa hade levt nu så hade han fyllt 99 år i dag, då dom fyller år på samma dag. 

 

        

Sydatlanten Fernando de Noronha. Ett klipp av Christer Wastesson som är naturfotograf. Magiskt, mystiskt och dramatiskt vackert

 

#ear #klottrat #plastglas #handskar #nedskräpning #Christer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards