Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2023

Av Malin wiper - 19 augusti 2023 17:00



 

Vi var och såg Babben Larsson i går på Parkteatern Västmanlands Teater. Det var ännu mer folk på den föreställningen. Det man ser på bilden var bara en bråkdel för det kom fler senare. Min mans bror hade med sig extra stolar i dag också så vi kunde sitta längst fram. Det uppskattas och han satt där när vi kom dit

 

                                                 

Big Buy 

 

Sen hade teatern ett partytält där man kunde köpa med sig en picknickpåse. Den innehöll champagne, champagneglas, chips, frukt och en smörgås. 

 

 

Dom hade även såna här svarta tygkassar till försäljning med texten: Allt på första parkett och Premiär Lejon 

 

 

Innan föreställningen så signerade Babben både böcker och sitt nya album. Då passade jag på att fota denna coola och fina kvinna


 

Min man köpte en bok av henne som heter "Jag vägrar dö nyfiken". Han ville ju naturligtvis få den signerad och det blev Till Tolle

 

                           

Bokstöd Golden Fingers från Wohn Zimmer

 

Hon har fått sålt så många böcker så denna var i en ny upplaga 

 

 

Sen var det dags för Teaterchefen Niklas Hjulström och höll ett tal innan han presenterade Babben och hennes band

 

     

Efter det så kom då Babben in på scenen och här sjunger hon en egen låt från sitt nya album Vägen hem. Melodin är komponerad av Suss Von Ahn. Texten är skriven av Babben och Suss Von Ahn. Bandet heter Second Edition och var helt oltroligt bra musiker. 

 

   

 

Jag frågade om jag fick fota bandet Second Edition efter föreställningen. Det gick jättebra och dom var så vänliga. Jag fick gåshud av deras musk och saxofonisten hade lite solon som tilltalade mig. Jag är ett fan av saxofon och har själv spelat lite och borde ha fortsatt så det har jag ångrat många gånger

 

 

Saxofonisten med sin altsaxofon.


 

Jag tänkte att jag skulle få en bild med mig, Mr T och henne efter konserten men det visade sig vara omöjligt. Hon hade så många fans som ville köpa böcker och album så jag gav upp

 

 

Tack och lov så bad jag om hennes autograf innan föreställningen. Kolla in vilken häftig autografstil hon har

 

        

Ett annat klipp med Babben från gårdagens konsert från Parkteatern. Ingen musik i detta klipp utan hon hade mellansnack med lite humor

 

Jag har lite mer från gårdagen att skriva om, massor av filmklipp och vi var ute på stan efterråt och både promenerade runt och tog en öl precis som dan innan. I dag har vi haft lika fint väder som dom sista dagarna och just nu är det 21 grader varmt. Vi har varit nere i centrum igen och bara myst och handlat lite. Hoppas ni har det bra ni som tittar in till mig. Ha nu en fortsatt bra dag.

 

                       


#Babben #Parkteatern #signerade #böcker #autograf #mellansnack

Av Malin wiper - 19 augusti 2023 09:00



                                        

I går när vi stod och väntade på bussen för att ta oss till Stadsparken för att se Babben så hände nåt. Det blev ett väldigt pådrag av polisbilar och ambulanser på stora vägen bortanför vår busshållplats. Vi förstod att nåt allvarligt hänt och läste senare på Aftonbladet att det varit en skottlossning bara 1 km från oss vid vårt Coop på Karlfeldsplatsen. Det kändes obehagligt och sånt verkar hända hela tiden lite överallt. När vi sen kom hem från konserten vid 22.00-tiden så flög en polishelikopter runt vårt område jättelänge i flera omgångar. 

 

                                                         

 

Mannen som blev skjuten var i 35-årsåldern och dog av sina skador. En misstänkt bil söktes i området men ingen har gripits än men det söks för fullt i området. Sen kom nästa skottlossning vid 03.00 tiden men den gången i Vallby. Klicka här för att läsa mer om detta. Tråkigt att dom lagt ner alla närpolisstationer för såna fanns lite överallt på mindre orter och även i städer utanför stadskärnan. Det har ju visat sig vara ett dåligt beslut men allt skall ju sparas in på

 

 

Samhället känns lite söndertrasat precis som denna cykel utan sadel och nedslagen. Jag har aldrig i mina många årtionden sett så många förstörda cyklar där det stulits sadlar, däck och annat från som nu. Denna var en fin välskött cykel som dessutom satt fast med lås

 

Det är viktigt att få känna sig trygg i sitt bostadsområde och när jag växte upp så såg man många poliser som gick omkring på gatorna och det gav en trygghet och stoppade många brott. Det är synd om dom som har butiker för nu har det blivit som i USA när det gäller stölder och hot. Det finns så många varningstecken då nån börjar spåra ur men resurserna finns inte längre

 

   

Från det ena till det andra så hade vi en toppenkväll även i går. Babben var helt fantastisk och även hennes musiker. Jag håller på att fixa med bilder och filmklipp men det tar ett tag så jag återkommer när jag fått till ett inlägg

 

Solen skiner  och vi har 15 grader varmt på morgonen men det går nog upp till 22 grader som i gårkväll. Vi har fått spring i benen efter allt vi upplevt nu så vi kan inte sitta inne och uggla. Vi kom upp i nästan 8 km i går då jag kollade appen. Vi gick på förmiddagen, sen innan konserten och efterråt. Hoppas ni mina besökare får en härlig lördag. Sköt om er

 

       

Babben med låten Stjärnan från hennes nya album Vägen hem. Feat. Second Edition 

 

 

Efter konserten gick vi omkring lite i stan innan vi gick och tog en öl. Då såg jag ett gäng tjejer som stod och pratade och sen skulle en av dom åka iväg på denna väl använda skateboard och när hon satt ena foten på den så frågade jag om jag fick fota. Jag såg att dom tyckte jag var lustig och skrattade till lite..   

 

#skottlossning #polishelikopter #Karlfeldsplatsen #Babben #skateboard

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards