Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2023

Babben Larsson Parkteatern Västerås, Second Edition och Niklas Hjulström

Av Malin wiper - 19 augusti 2023 17:00



 

Vi var och såg Babben Larsson i går på Parkteatern Västmanlands Teater. Det var ännu mer folk på den föreställningen. Det man ser på bilden var bara en bråkdel för det kom fler senare. Min mans bror hade med sig extra stolar i dag också så vi kunde sitta längst fram. Det uppskattas och han satt där när vi kom dit

 

                                                 

Big Buy 

 

Sen hade teatern ett partytält där man kunde köpa med sig en picknickpåse. Den innehöll champagne, champagneglas, chips, frukt och en smörgås. 

 

 

Dom hade även såna här svarta tygkassar till försäljning med texten: Allt på första parkett och Premiär Lejon 

 

 

Innan föreställningen så signerade Babben både böcker och sitt nya album. Då passade jag på att fota denna coola och fina kvinna


 

Min man köpte en bok av henne som heter "Jag vägrar dö nyfiken". Han ville ju naturligtvis få den signerad och det blev Till Tolle

 

                           

Bokstöd Golden Fingers från Wohn Zimmer

 

Hon har fått sålt så många böcker så denna var i en ny upplaga 

 

 

Sen var det dags för Teaterchefen Niklas Hjulström och höll ett tal innan han presenterade Babben och hennes band

 

     

Efter det så kom då Babben in på scenen och här sjunger hon en egen låt från sitt nya album Vägen hem. Melodin är komponerad av Suss Von Ahn. Texten är skriven av Babben och Suss Von Ahn. Bandet heter Second Edition och var helt oltroligt bra musiker. 

 

   

 

Jag frågade om jag fick fota bandet Second Edition efter föreställningen. Det gick jättebra och dom var så vänliga. Jag fick gåshud av deras musk och saxofonisten hade lite solon som tilltalade mig. Jag är ett fan av saxofon och har själv spelat lite och borde ha fortsatt så det har jag ångrat många gånger

 

 

Saxofonisten med sin altsaxofon.


 

Jag tänkte att jag skulle få en bild med mig, Mr T och henne efter konserten men det visade sig vara omöjligt. Hon hade så många fans som ville köpa böcker och album så jag gav upp

 

 

Tack och lov så bad jag om hennes autograf innan föreställningen. Kolla in vilken häftig autografstil hon har

 

        

Ett annat klipp med Babben från gårdagens konsert från Parkteatern. Ingen musik i detta klipp utan hon hade mellansnack med lite humor

 

Jag har lite mer från gårdagen att skriva om, massor av filmklipp och vi var ute på stan efterråt och både promenerade runt och tog en öl precis som dan innan. I dag har vi haft lika fint väder som dom sista dagarna och just nu är det 21 grader varmt. Vi har varit nere i centrum igen och bara myst och handlat lite. Hoppas ni har det bra ni som tittar in till mig. Ha nu en fortsatt bra dag.

 

                       


#Babben #Parkteatern #signerade #böcker #autograf #mellansnack

 
 
Micke

Micke

19 augusti 2023 17:21

Hjulström där gillar jag, nån låt han gjorde för många år sedan har fastnat hos mig och aldrig försvunnit.
Babben ja, underbar människa det där tycker jag, rolig är hon ju också, bra kombination.

Tillönskar dig i detta nu en fin kväll. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

19 augusti 2023 17:33

Den låten hade jag en länk till i ett annat inlägg. Den heter Burning och den är jättebra

Babben var ännu bättre live och väldigt cool och härlig.

Ha en jättefin lördagskväll själv Micke

 
Kristine

Kristine

19 augusti 2023 20:19

Artige bilder! Høy stemning :)

Ønsker deg en fortsatt fin helg ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

19 augusti 2023 21:16

Det var verkligen härlig stämning så humöret var på topp

Ha en fortsatt fin helg själv

 
Ingen bild

Gunilla

19 augusti 2023 22:13

Vilka fina dagar två ni haft och tur med vädret. Känns bra när dom som ordnar med allt att då slippa regn.

Babben är en härlig person och autografen var en krumelur det. Men kul att ha. Att sedan ta en öl och känna glädjen av att ha haft trevligt kan man leva länge på.

En fin söndag önskar jag!
Varma kramar!

Malin wiper

21 augusti 2023 06:26

Jag ber om ursäkt Gunilla för jag blir lite förvirrad i och med att jag ställt om kommentarerna. Då är det lätt att missa så jag tar tillbaka som det var förut.

Vi hade verkligen härliga dagar. I går kom det regn så vi åkte aldrig ner och såg sista dan då Sala Storband spelade

Hennes autograf var verkligen speciell. Som du säger så bra så kan man leva länge på detta

Hoppas du/ni haft en fin helg

Ha en härlig början på veckan
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards