Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 augusti 2023

Av Malin wiper - 17 augusti 2023 08:30


 

För ett tag sen såg jag en Ford Galaxi från 1973 i centrum. Det är så sällan nu som man ser veteranbilar ute på gatorna och det känns så tråkigt. För några år sedan så kunde man fota hur många som helst vår, sommar och tidig höst

 

         

Nelson Nevada spökstad full av gamla bilar och historia


 

Detta är en Chevrolet Camaro från 2019. Registreringsskylten satt på sidan istället för framtill. Det är det vita fältet där jag dolt registreringsskylten          


 

Vi tog bussen hem i går för vi hade handlat lite och och mittemot där vi satt så hade nån lämnat kvar läskburkar. Flera fanns även bakom sätet. Det är för mig ofattbart        

 

 

På ett ställe i centrum mot en betongvägg stod dessa Fastgas (lustgas) tuber och sånt gör mig ledsen och bedrövad. Det finns snart inga gränser för vad man kan bedöva sig med. Många mår uruselt i den tid vi lever i 

 

                               

 

Klicka här för att komma in på ett klipp som fick mig att få en klump i magen. Hur kan man låta folk leva i en sån misär?. Andra lever i lyx och har hur mycket pengar som helst. Det finns inget som helst skyddssystem i USA och snart har vi inget här heller längre. Varje gång vi är i centrala Västerås så ser vi fler och fler som plockar tomflaskor i papperskorgar. 

 

                              

 

Vi ser också folk som mår uruselt och för att överleva så finns Västerås Stadsmission i centrum och det är beundransvärt men dom kan ju inte göra allt arbete som behövs. En del har diagnoser men det ser mörkt ut när det gäller att få hjälp. Alla har vi varit små barn och skall ha samma rättigheter med både psykhjälp och annat, men det verkar ha avstannat helt. Vi ser så många som verkligen behöver hjälp innan det är för sent. Nu har vi ju dessutom en politik som helt blundar för detta och dom har ju visat sin rätta sida nu men det har man ju förstått för länge sen

 

 

Nu lättar vi upp stämningen lite med en vacker blomma i en rabatt. 

 

      

Elvis Presley med en av dom första låtarna jag hörde med honom. Return to sender. Den skulle jag ha satt in i går för då var det var det 42 år sedan han dog. Elvis blev bara 42 år då han gick bort. Det var min väninna Lena i Göteborg som hade påmint mig men jag glömde bort så jag sätter in klippet i dag istället. Lena är min bloggläsare sen 2009. Hon blev sen min väninna och vi pratar i telefon minst en gång/vecka men har aldrig träffats tyvärr. Det har alltid kommit nåt emellan och vi har inte heller råd att resa längre för så fort man sparat ihop lite så händer nåt som tar bufferten. 

 

                                                

 

Vi har sol på morgonen och jag hoppas regnet håller sig borta så vi kan åka ner till Stadsparken och se Maria MöllerParkteatern. Min mans bror följer med också. Vi skall även försöka gå och se Babben Larsson i morgon fredag. Jag kommer att både filma och fota så mycket det går. 

 

Hoppas ni får en härlig torsdag så här före en helg igen!!!!, veckorna bara rusar iväg. 

 

                                  

 

 

Vi tog en selfie mitt i Västerås centrum



#Ford #Chevrolet #Klagomur #läskburkar #Fastgas #misär #Elvis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards