Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2023

Katt i bakform, The Kiffnes, Snurrbrickan Lazy Susan och per-Finn Nielsen

Av Malin wiper - 27 augusti 2023 18:15



                

 

Min son var till L & L, goda vänner till honom och då höll kvinnan i familjen på att baka en kaka. Hon hade satt i smörpapper i den stora fyrkantiga formen och smetat på smör och under en stunds ouppmärksamhet så la sig en av deras katter i formen. Det hade kunnat bli inbakad katt..   . Kul att dom hann fota och det kanske är roligare att ligga i en sån form istället för en korg. Katten ser ut att trivas i alla fall

 

                                                               

        

The Kiffnes x Lonely cat. Sometimes I'm alone. Vilket häftigt klipp han skapat som bara utvecklas med fler instrument. 

 

 

Här en annan form i hårt plast som heter Snurrbricka Lazy Susan. Den köpte jag på Claes Ohlson i Västerås för 69 kr. Den är livsmedelsgodkänd och man kan både ha den i kylskåpet, badrummet eller på köksbord

 

  

Vi har den på köksbordet med servettställ, kryddset och en ljushållare vi fått av A-G och L-G men jag kom inte ihåg när. Det ser riktigt fint ut och man kan även använda formen till att servera lite ost och såser mm på när man har besök. Bra då att man kan snurra brickan

 

                                       

Servettställ i form av en katt från Fyndutbudet 

Det blev två inlägg i dag på grund av bilden på katten som min son mejlade över. Solen skiner fortfarande i dag och det är inte så tryckande varmt som det varit till och från. Vi åkte iväg till Hälla shopping i dag för att handla lite på ICA Maxi där det finns sånt som inte finns på våra närbutiker. Hoppas ni haft en fin söndag som varit som ni vill. Ha det bra och sköt om er

 

      

Lite vackert att titta på så här på kvällskvisten. Wildlife slow av Per-Finn Nielsen


#formen #katt #Kiffnes #Snurrbricka #Per-Finn

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 augusti 2023 13:41

Helt underbar bild på kisse i bakformen, blir mycket gott smör att lapa i sig i tvätten.
Kissen som sjunger med husse liknade vår katt så jag blir lite ledsen, att man kan sakna en lite kisse så mycket men dom blir så kloka med åldern och han begrep när man pratade med honom.

Fina djur tänk att ha vingar och flyga och ekorren gillar jag med då jag har en som jag skrivit om den har ätit nötter nu på morgonen.

Fatet som man kan svänga är praktiskt och bra att samla allt tillsammans på.

Regn i dag med så kura inne blir det skall ta tag i lådor och kasta det onödiga.

Ha en fin början på veckan!

Varma Kramar!

Malin wiper

28 augusti 2023 14:25

Ja du det var verkligen festligt ;). Förstår så väl att det är sorgligt när man mister en katt eller annat husdjur. Dom blir ju en familjemedlem. Hur gammal blev eran katt?

Ekorren i det klippet var verkligen fin och så snyggt filmat. Då antar jag du matat en ekorre på er tomt?

Det fatet var verkligen både fint och praktiskt

Vi hade lite uppehåll i regnandet men nu är det igång igen och jag ser att ni har det likadant

Då är det verkligen bra att kunna rensa lite

Ha en fin början på veckan själv Gunilla

Varma kramar tillbaka

 
Ingen bild

Gunilla

28 augusti 2023 14:48

Ekorren sitter på fönsterblecket och väntar på att få godis så det är bara att ge kurre. Nötterna är slut men i morgon skall jag handla då blir det nya. Men han äter lite av varje och i naturen finns kottar som han sprider runt.

Vår finaste lilla kisse blev 18 år och klok som en pudel. Kunde säga till honom att inte göra så och han löd. Kullerbytta slog han i glädjen när han skojade med oss. Vår andra flickkisse blev 19 år. Dom ligger i trädgården så i morgon skall köpa någon växt och rensa och göra fint till dom.

Hej igen Malin!

Det var lite av små djuren

Malin wiper

28 augusti 2023 15:15

Det låter väldigt spännande och roligt att ha en ekorre som återkommer. Den ekorren har det verkligen bra ;). Bra att kosten blir varierad också

Då hade ni verkligen haft er katt länge och så härligt när man får sån kontakt med ett djur. Han hade nog kunnat vara med i Talang ;) för han verkar vara lättränad. Visste inte att ni haft fler katter. Så tomt det måste ha blivit. Vad fint att dom får ligga i trädgården så har du/ni dom nära och kan sköta om graven

Tack för att du svarade på mina frågor.

Hej igen från mig också



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards