Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2023

Bread & Sweet By Jennie, tårta, Empire of the sun, Whiskey och Enigma

Av Malin wiper - 9 augusti 2023 08:00


 

Vi köpte en tårta hos Bread & Sweet By Jennie i söndags. Bara en liten tårta för vi var ju bara 3 personer. Den räckte ändå till 2 bitar var och vi köpte även annat kaffebröd hos dom och lite chokladtryfflar. Vi skålade i likör som vi hade köpt och glasen ställde vi på små filmklappor som jag fått av min syster och man på en födelsedag. Jag satt dit lite pynt på dom också. 

 

Klicka här för att se när vi var till Bread & Sweets i Januari. Så länge sen var det sen vi var dit sist.  

 

   

  

Vi hade köpt en flaska med mandellikör som heter Disaroono Orginale


 

Min son fick sin likör i en liten kopp med fat som hade mönster av noter som jag köpt på Röda Korset. Passande då han hållit på med musik i många former genom åren. Han arbetar som IT Tekniker till vardags, plus att han filmar uppdrag och komponerar musik till dessa på sin arbetsplats också


  

Så här ser tårtan ut på nära håll och den var ljuvligt god. Som ni ser så stämmer inte min sons ålder för han fyllde 50 år. Han har skämtat om att han bara är 18 år så vi skojade tillbaka genom att få den dekorerad med 18 år istället för 50 år. Sen köpte vi tårtljus med 18 år men vände på siffrorna så det blev 81 år. 

 

                                                     

         

Här en låt som också hördes från högtalarna på Kajplats 9 då vi var dit i söndags. Gruppen heter Empire of Sun och låten We are the people. En låt som min son gillar

 

Empire of the sun är en australisk duo för elektroniskt musik som bildades 2007. Duon är ett samarbete mellan Luke Steele, från det alternativa rockbandet The Sleepy Jackson, och Nick Littlemore, från det elektroniska dansbandet Pnau.

 

 


Min son hade med sig en fin Whiskey som vi drack lite av senare på kvällen då vi kollade på en serie i tv rummet. Sonen skojade till det lite med denna blick..    . Whiskeyn var av märket Redbreast och är en dyr fin whiskey. Jag är inte så förtjust i whiskey men tog lite och blandade ut med Ginger Alé. Min man drack lite och dom båda gillade smaken. Sonen har haft flaskan i över 1 år så han tyckte det passade bra att öppna den hos oss.               

 

 

Min son hade även med sig ett paket av en väldigt fin vitlökskorv som gick under namnet Vitlökspinne. Den innehåller även 83% kött. Jag är inget fan av vitlök bara om det är lite vitlök i mat. Min son och min man åt och njöt av korven. Sen luktade det vitlök i hela lägenheten..    

 

 

Denna bild tog jag när han kom gående från sitt bostadsområde i Enköping. Vi hämtade upp honom där

 

 

En bild på oss alla tre dan efter min sons födelsedag. Vi hann med en sak till på söndagen men det kommer i ett annat inlägg. När vi skjutsade hem min son så han vi med ytterligare ett äventyr som jag skriver om senare. Nu har jag så många bilder som skall beskäras och fixas om det behövs  

 

         

Avslutar med Enigma Variation IX av Edvard Elgar (Epic Trailer version).  

 

 

En balkong jag fotade i Enköping från bilfönstret

 

 

Med denna bild där det står en skylt med "hej" framför ett hus önskar jag er en härlig onsdag än om vi har mest regn nu hela dagarna. Fast i dag vaknade vi till sol men bara 11 grader varmt 

 

 

#tårta #mandellikör #kopp #Empire #Whiskey #Vitlökspinne #Enigma

 
 
Gunilla

Gunilla

9 augusti 2023 14:58

Oj, vilka fina dagar ni haft tillsammans. Så fint med tårta och kaffe med likör och en whiskypinne till.
Härligt god mat innan fick ni också så det blev ett fint kalas med sonen och bonussonen.

Trodde inte sonen var så pass som 50 år men tiden går. Min yngste är 54 år. Tiden rinner iväg.

Ha det så gott i regnet,fy sjutton nu är det nog.

Varma kramar!

http://hzmn

Malin wiper

9 augusti 2023 17:34

Vi hade det toppen och det blev ännu mer som kommer sen.

Ja du tiden går så fort så man hinner knappt med. Det är ju onsdag redan och snart helg igen ;)

Då har du/ni en son i liknande ålder.

Det är verkligen ett busväder nu och det blåser ju så mycket också.

Tack för att du tittade in och ha en fortsatt skön dag

Kramar från Malin

 
Kristine

Kristine

9 augusti 2023 22:23

Ble helt betatt (betagen) av den kaken (tårtan), idèene og hele opplegget!

Ha en god torsdagsnatt ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

10 augusti 2023 07:29

Vad roligt att du tyckte att tårtan var fin och allt det andra. Tack snälla du.

Ha en skön torsdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards