Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2023

Ekstolar från Röda Korset second hand, stolsdynor från IKEA och Francis Rossi

Av Malin wiper - 5 augusti 2023 11:15


 

Stolarna vi har runt köksbordet har vi varit missnöjda med ett tag för man slår fötterna på stolsbenen och stolarna är inte så bekväma att sitta länge i. Vi köpte dom på IKEA 2017 då vi flyttade till Hallstahammar. Dom är ju snygga till bordet vi köpte nåt år före på IKEA. Vi har nu hittat stolar på Röda Korset second hand som är riktiga fynd och det fanns 6 st

 

  

Så här ser ekstolarna ut och priset vi fick betala var 150 kr/st för stolarna. När vi kollar på nätet så kostar liknande stolar ca 1700 kr/st. Dessa är ju använda men väldigt väl bibehållna men vi skall ändå sandpappra dom och lacka om så småningom. Vi har bara satt dit 4 av 6 stolar men tar fram dom andra två om vi blir fler folk i köket. 

 

                                                    

Så här stod det under en av stolarna: Denna produkt är tillverkad i enlighet med de stränga kvalitetskraven på Haleywood. Vi ersätter alla delar som är defekta eller skadade innan ihopsättning. Vänligen kontakta närmaste återförsäljare för ersättning. Haleywood Indutries Pte Ltd

 

     

Vi hyrde elbilen några timmar för att frakta hem stolarna och sen åkte vi till IKEA och köpte stolstynor. Dom är tjocka och väldigt sköna att sitta på. Nu kan vi sitta länge där utan att få besvär med ryggarna. Dynorna kostade 149 kr/st och heter Åkervindefly. Dom är konstruerade så att dom ligger stilla på stolarna. Stolarna var ett sånt fynd så vi kunde inte låta bli.

 

        

In my Chair med Francis Rossi. Francis Rossi är en brittisk sångare, gitarrist och låtskrivare i boogierockbandet Status Que. Han bildade Status Que tillsammans med basisten Alan Lancaster 1962 

 

 

Sist vi var till Mel's Garage i Enköping så såg jag denna Ford Customline från 1956

 

 

Här ser man att det sitter folk på Mel's Garage uteservering. Vi brukar åka dit nästan varje gång vi hämtar upp min son.  


 

Kände mig som denna nalle (lite halvruggig) när tonat håret och satt med handduken runt kroppen. Jag är så rädd för att få toning i ögonen så jag håller en ihopvikt handduk över ögonen medans jag duschar bort färgen och det tar sån tid. Gör av med flera handdukar för dom blir ju blöta rätt snabbt. Nu är det ändligen gjort håret får alltid lufttorka och sen lägger jag upp det på skumgummispolar. Vi vaknade till dimma men sen kom solen och vi har 17 grader varmt. Ha en glädjefylld lördag kära besökare

 

 

#ekstolarna #elbilen #stolsdynor #Francis #Ford #nalle

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

5 augusti 2023 15:12

De är ju snygga de ljusblåa också men givetvis så ska man ha det bekvämt och bra på alla sätt. Ni fyndade verkligen som hittade de sex nya stolarna för ett så bra pris. Grattis.
Ha en glädjefull lördag ni också!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 augusti 2023 16:36

Dom ljusblå är ju lite häftigare och lite nyretro men inte så bekväma längre. Vi skall ha dom på balkongen nästa sommar och köpa ett passande bord till

Vi har verkligen tur med second hand

Ha en toppenfin helg
Kram

 
Ingen bild

syrran

5 augusti 2023 17:33

Så snyggt det blev, ett helt annat bord med dessa stolar. Stilfullt och både modernt och klassiskt på samma gång :-) Tyckte det var snyggt innan men detta går inte att jämföra! Och så snygga dynor dessutom. Ni måste vara supernöjda :-)
Ha en go lördagskväll
kramar från Nordmaling

Malin wiper

5 augusti 2023 18:04

Vad kul att du gillade dom också. Dom har tyngd i sig och ändå lätta att dra ut och stabila till tusen. Jag har aldrig suttit på så bekväma dynor förut. Dom förra stolarna skall vi ha på balkongen. Tack för din härliga kommentar

Vi är verkligen supernöjda

Kramar tillbaka från Västerås

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards