Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2023

Tavellist blir bokställ och smyckehängare, Röda Korset och Cityfestivalen

Av Malin wiper - 29 juni 2023 10:00



 

Vi har två såna här tavellister som blivit över, en lång som på bilden och en lite kortare. Vi hade tänk lämna dom till second hand men då kom jag på en idé om att förvandla dom till både tavellist, och den korta som hängare för knoppar under. Då kan jag hänga mina halsband där bredvid den långa stora spegeln i tv rummet för vi har ju även detta rum till en walk In closet av enklare slag.

 

Det är så härligt att kunna gå in dit för att klä på sig i lugn och ro och även byta om. Det är även så mysigt att ta med sig en kopp kaffe dit och se på tv och filmer. Nu har vi ju så många fler kanaler som ingår i hyran plus att vi chromcastar Disney plus. Vi köpte en mörkläggningsgardin för ett tag sen och det gör att det blir ännu mysigare. Vi skulle behöva en ny tv med bättre ljud för det låter inget vidare för vi har haft vår tv rätt länge nu. 

 

                      

 

På den korta listen satt vi knopparna vi köpt till garderoberna i tv rummet. Vi köpte iställt handtag till garderoberna för det blev mycket finare och mer praktiskt. Nu kan vi i och med dom och listerna återanvända dom till nåt helt annat. 


 

Så här ser det ut från sidan

 

När allt var klart för att sättas upp så tappade min man tavellisten på golvet och det blev en spricka nedanför knopparna. Detta hade inte hänt om listen var i trä men nu var det nåt annat material. Att limma och måla över kommer inte att se bra ut så vi skall ut i dag och försöka hitta ett vitt eller silvrigt band att klistra på över hela sprickan så fortsättning följer.........   

 

 

Så här ser allt ut nu när det är klart och vi skall ha böcker på listen ovan. Jag skall ha mina halsband och lite annat nedtill. Här ser man inte sprickan under knopparna

 

 

Här ser man sprickan som går över hela listen men den syns inte så bra på bild. Vi får se om vi hittar nåt att täcka över den med 

 

 

Så här såg hängaren ut som jag hade halsband och armband på i sista lägenheten i Vaggeryd. Den har vi i köket nu för kökshanddukar

 

        

5 fantastiska sätt att knyta slips på. Annars är man så van vid att slipsars knut alltid sett likadan ut men nu är det ändring på detta. Så häftigt!


   

En slips med clowner och ballonger som jag fotade hos Röda Korsets second hand

 

 

Nu har barnflygeln jag fotade 21 juni hos Röda Korset sålts till denna man som lät mig fota honom. Han skojade till det och bjöd på sig själv. Klicka här för att se inlägget med flygeln

 

                             

 

 

I går tog vi oss ner till centrum och där var det full rulle för att få klart till Cityfestivalen i dag  torsdag. Det är så mycket som händer från morgon till kväll dom dagarna 29/6 till 1/7 så man lär inte komma fram i stan. En guldfärgad lastbil stod på trottoaren och bara väntade på att få öppna upp sitt lyckohjul

 

 

Här kommer det att säljas Churros som är ett spanskt bakverk där smeten spritsas ner som i små stavar i en fritös.

 

 

Invid Svartån har dom satt upp ett tält där man kan sitta och äta och dricka nåt gott 

               

Brasseriet i Stadsparken har satt ut ett partytält invid sin vanliga restaurang

 

 

Det är avspärrat på många ställen i stan och längst bort på bilden och på sidorna finns både scener för framträdanden och andra nöjesevenemang. Klicka här för lite festivalinformation gällande både priser och annat. Det är rätt många artister som uppträder på kvällarna  

 

                                                                    

                        

Vi kommer ändå att promenera ner till centrum vid 12.00-tiden för att se om det går att ta sig fram i stan. Jag vill ju passa på att fota lite när vi har lite festligheter här. Ha nu en fantastiskt fin sommardag mina kära besökare

 

       

Så här såg det ut på Cityfestivalen i Västerås 2022                      


#tavellister #knopparna #slips #barnflygeln #Cityfestivalen 

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 juni 2023 12:09

Oj,vad mycket kul du visar och tavellisten blev så bra och praktiskt och ha ordning på smyckena. Så en litet band så är den fin igen och kanske bättre. Ni är kluriga ni och har fantasi.

Men vad mycket kul det händer hos er och mycket goda matdofter kommer att ligga i luften.

Det ligger så fint vid vattnet så hoppas det blåser svala vindar Höll på att förgås i går och idag blir det lika varmt men sedan skall det bli lite svalare.

En fin dag önskar jag er!
Varma kramar!

Malin wiper

29 juni 2023 14:00

Kul att du också gillade den. Man får försöka ta tillvara det man har. Det bara dök upp i huvudet. Nu kom vi hem från Cityfestivalen och det är så varmt så vi glömde att köpa band till listen ;)

Det var så mycket folk och fart så man fick sätta sig i skuggan när det var som värst. Jag håller också på att förgås men det skall tydligen bli regn i helgen. Det låter bra att det skall bli lite svalare.

Ha en fin dag själva också

Varma kramar!

 
Ingen bild

Bittan

29 juni 2023 14:14

Hej Malin! Så fint det blev av tavellister!
Igår hade besök av min kusin med man från Trosa i några timmar. Så roligt att träffas efter 5 år. Nu måste vi ses oftare när man blir äldre vet man aldrig hur länge man får vara någorlund frisk.
Idag har vi växlande väder och nu 24+ så nu skall jag sätta mig på altanen och läsa
Ha en bra fortsättning på torsdagen
Kram från Britt-Marie 😎❤️🌷

Malin wiper

29 juni 2023 15:15

Hej Bittan!

Kul att du tycker det. Så härlig att få träffa en kunsin efter så många år. Det är ju lite svårare då man har långa avstånd. Vi har nu 28 grader varm så jag mår inte så bra. Härligt att ni har en altan att sitta på och då kan man nog få lite skugga också

Tack för din kommentar vännen

Ha en fin fortsättning på dagen själv också

Kram från Malin

 
Micke

Micke

29 juni 2023 20:15

En spricka kan man ju alltid dölja med något snyggt, kanske mönstra båda med något?
Lösningarna är ju många. :)

Hade ju kusiner som jag inte sett sen jag var liten pojk men så gick min far bort och vi fick träffas igen om än under trista förhållanden.
Tänker inte släppa mina kusiner igen, familj är ju viktigt trots allt.

Cityfestival låter kul, hoppas den är bättre än vårat kulturkalas som tidigare hette göteborgskalaset, det var bättre förr. ;)

Ha en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

30 juni 2023 08:24

Tack för dina tips Micke. Nu fick jag lite fler alternativ. Man snöar gärna in på bara en lösning

Vad tråkigt att du mist din far. Härligt att du fick kontakt med din kusin än om sent. Det är viktigt om man trivs i varandras sällskap.

Vad trist att Göteborgskalaset blivit så tråkigt. Ja du det var mycket som var bättre förr. Förr fick man även lyssna på uppträdande gratis på såna dagar men nu är det inhägnat och man måste betala inträde. Kom ihåg Vaggerydsdagen där allt var gratis så alla kunde få njuta

Ha en fin dag Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards