Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2023

Röda Korset campingväska, rulltårta, barnflygel och Brooklyn Duo

Av Malin wiper - 21 juni 2023 08:45


 

I går lämnade vi in två stora påsar med kläder till Röda Korset second hand. Kläder som vi inte använder längre. Då passade vi även på att ta en fika som bara kostar 50 kr hos dom. Denna gång varsin hembakad rulltårta som var supergod. Dom har flera stora runda bord och lagomt mycket av bröd att välja på. Det verkar bli fler och fler som fikar där. 

 

                           


 

Sen hade dom jättefina blommor i snygga vaser på borden


 

Jag fick lov av den vänliga tjejen att fota lite där och bland annat denna läckra campingväska från ca 1960-talet. Den kostar 250 kr och innehåller även två termosar. Jag är ju uppvuxen i den tiden då såna användes och dom fanns i många olika former och färger. Denna såg inte mycket använd ut och var jättesnygg. 


Sen dök då denna miniflygel upp och fångade min blick. Priset på den var 500 kr

 

                                                                      

Klicka här för att se ett klipp med flera små barnpianon/flyglar


 

Klicka här för att komma in på en sida och se en likadan Cloudberry Castle Leksaksflygel

 

        

Här ett klipp på lite andra modeller av små pianon för barn. Kawai's Smallest pianos,  compared


 

Jag köpte mig en topp med halvlång ärm och stretschkvalitet för endast 60 kr. Den såg helt oanvänd ut och kommer från Kapp Ahl. Jag har sett den förut hos dom och den kostade många hundralappar för kvaliten är så härlig. På sidorna går ränderna nedåt. Den satt perfekt på mig och var lite längre än jag är van vid


 

Lite färgstarka fina kläder och en rosa solhatt


 

Sen tog vi en promenad och hamnade utanför Växhuset där vi satt oss i skuggan på stolar för att få lite svalka. Det var så tryckande i luften i går.

 

Klicka här för att se lite mer av Växhuset när vi var dit 2022


   

En kaja hade satt sig på ett cykelhandtag


 

När vi promenerade hemåt så gick vi förbi två fina dörrar, först denna


 

Sen en lite mindre dörr. Dom kunde verkligen tillverka snygga dörrar förr


 

 En lila ros lyste upp från sin buske

 

Nu på morgonen har vi 18 grader varmt och soligt. I dag skall vi lämna in lite mer till Röda Korset så vi får så lite som möjligt i vårt förråd. Förstår inte hur vi kan ha så mycket när vi rensat så ofta. Fast det är mycket av teknik, sladdar och annat som min man sparat på. Nu har han lite mindre lådor att lägga sånt i. Vi har helt lagomt i vår lägenhet nu. Vi köper bara när vi ser nåt vi behöver och nåt vi måste byta ut. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot och en del kanske redan har semester. Sköt om er och ha det så bra

 

        

Shallow från A Star Is Born (Cello & Piano) spelas här av Brooklyn Duo

 

#Röd #rulltårta #campingväska #miniflygel #topp #kjol #Växhuset #kaja #dörrar #ros #Brooklyn

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

21 juni 2023 19:39

Å vad sugen på rulltårta jag blev, det kanske man ska testa baka i helgen,haha. Tydligen en hel vetenskap att få den att bli bra, inte spricka och sådant.

Malin wiper

21 juni 2023 22:34

Det var så gott och det var så länge sen jag åt rulltårta och även bakade såna själv.

Det är verkligen inte så lätt att få till snyggt

 
Ingen bild

Gunilla

21 juni 2023 19:55

Vilka små fina flyglar. Blusen ser så skön ut, gillar randigt.
Har alltid några randiga toppar som är nya till sommaren alltid snyggt till jeans.

Snygg port vilken fin inramning till huset.

Kajan så festligt där den sitter och spanar.

Regnat i dag så skön luft och slippa allt damm och denna gula pollen som varit så länge.

En fin torsdag önskas och må så bra!

Kramar!

Malin wiper

21 juni 2023 22:37

Flygeln var verkligen fin och även dom i klippet. Kul att du också gillar randigt. Håller med dig om att det är bra att ha lite toppar och till jeans är dom alltid jättefina

Det finns verkligen jättemånga fina portar

Kajor kan se roliga ut. Vi har fått regn också tack och lov för jag höll på att flyta bort.

Det har verkligen varit en lång pollensäsong men nu känns det så befriande

Hoppas du haft en fin dag och får en skön kväll

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards