Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 juni 2023

Kepshållare, Ekströms Konst, jämställdhet och Kelly Clarkson & Alicia Keys

Av Malin wiper - 26 juni 2023 14:30


 

En bild från midsommarafton då vi även gick omkring i Östra hamnen som var rätt folktom denna dag. Vi hade 22 grader varmt på morgonen i dag och vi var på väg in till centrum på förmiddagen. Min man skulle lämna ett Waranprov på vår Vårdcentral som heter Citypraktiken. Läkaren vill att min man skall trappa ner på Waranet för att sen testa en ny bättre sort. Då passar vi på att handla lite matvaror som tagit slut hemma.

 

Hoppas att ni alla haft en härlig och givande midsommarhelg. Nu har vi en ny vecka som jag hoppas blir bra och att vi får lite regn för nu är det torrt. 


 

Helt plötsligt såg jag denna sak som satt på väggen i den lilla hallen snett under hatthyllan mot badrummet. Förstod ju att min man köpt den och satt upp den där men jag kunde inte luska ut vad det var för nåt. Visste att han hittat några billiga saker han skickat efter och en av dom var en låda att sätta under brevlådan på vår ytterdörr. 

 

   

Här ser man vad denna pryl är till för. Det är en kepshållare och min man har ju 4 kepsar nu så den behövs. Det var ingen dum idé för då får man ju dom på samma plats och slipper få hatthyllan full. Min mans kepshållare kostade bara 20 kr

 

                                                       

 

Klicka här för att se en dyrare kepshållare som rymmer 24 kepsar. Klicka här för att se en som rymmer 18 kepsar. Klicka här för att se en annan modell av kepshängare. Naturligtvis är hängarna även för kvinnors/tjejers kepsar


 

Här kommer lite bilder från dom senaste dagarna. Dom läckra och roliga skulpturerna i Östra hamnen. Dom lyser verkligen upp.


 

Turbinhuset vid slottet

        

Emily West med Sea of love. Emily West är en amerikansk musikartis som uppträder och spelar under namnet Emily West. Klicka här för att läsa lite mer om henne

 

                                                                    


 

En liten men mysig balkong som ser sommarfin ut


 

Jag gillar denna kullerstensgata som har många fina gamla stenhus på sidorna. Det finns massor av olika butiker och även en restaurang där. 


 

Dessa påfågelsskulpturer såg jag i fönstret hos Ekströms Konst & Inramningar

 

                                                                   

 

Härlig arkitektur med denna snygga dörr på ett tjusigt hus


 

 

Avslutar med en t-shirt jag såg på Röda Korsets second hand sist vi var dit. Det står: Utan kvinnor stannar sverige. Sån text behövs nu då samhället börjar trycka tillbaka kvinnor och pratar om lägre lön för samma arbete. Sen behandlas många som mindre värda än män. Både män och kvinnor behövs i ett samhälle för att allt skall fungera. Jag som varit jämställdhetsansvarig i ett metallfack blir helt ställd av vad som händer i samhället 2023. Klicka här för att läsa om jämställdhet

 

                                                      

 

Vi verkar gå bakåt istället för framåt så man måste protestera när såna här galenskaper dyker upp. Kom ihåg när jag skulle hålla tal för flera hundra personer på ett arbete där jag redovisade en enkätundersökning jag gjort. Flera av männen hade skrivit nedvärderande ord på blanketten. Tack och lov var det bara en handfull med män som betedde sig så och dom var osäkra och måste hävda sig. Dom skrattade och gjorde narr av mig några stycken men jag brydde mig inte och kände mig stark och på hugget

 

När jag avslutar detta inlägg så är vi uppe i 26 grader varmt i skuggan. Alla fläktar är igång och vi har dörrar på glänt för att få så svalt som möjligt. Ha nu en skön måndag.

 

       

Kelly Clarkson & Alicia Keys med Feeling Good

#hamnen #kepshållare #skulpturerna #Emily #balkong #kullerstensgata #påfågelskulpturer #jämställdhet #Kelly

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 juni 2023 18:33

Blev fundersam vad maken satt upp på väggen men läste och såg vad det var,helt suveränt i stället att det ligger på hatthyllan med annat.

Kunde inte sluta le när jag tittade på påfågelskulpturerna. Ser helt underbara ut.

Jämställdheten måste man slåss för, tänk alla galna gubbar man stött på som inte respekterar kvinnor.

Kram!

Malin wiper

27 juni 2023 21:27

Ja du man undrar ju vad som händer :). Det var verkligen en bra grej. Jag tyckte också påfågelskulpturerna såg härliga ut och rätt roliga

Mitt i prick det du skrev längst ner om galna gubbar

Ha en härlig kväll
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards