Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juni 2023

Östra hamnen, Bageri April, Music Travel Love och Räkbåten M/S Kungsörnen

Av Malin wiper - 24 juni 2023 11:30


    

Här ser ni midsommargänget som tog en selfie på en bänk vid Fauna Passagen Svartån i går. Vi satt där en stund och slogs av hur tomt det var i hela centrum men så klart är dom flesta i sina sommarstugor, har stor släkt som dom umgås med och en del deltar i midsommarfirande på olika ställen. Det var riktigt skönt att slippa trängas med folk och bara softa omkring

 

                               

 

Sen gick vi om kring ett tag och njöt nere vid Östra hamnen 

 

 

Männen satt sig en stund på solbänkarna för att förevigas på bild

 

 

Jag valde att titta fram bakom dom oranga skulpturerna


   

Sen tog vi en midsommarfika på Bageri April. Min man och hans bror valde varsin godsak i glas. Den bestod av en fantastisk god kräm, jordgubbar, ett sprött kex i botten mm


 

Jag valde en rund liten supergod morotskaka med fantastisk kräm på toppen. Jag fotade oss men bilderna blev inte bra när vi satt mot fönstret och gick inte att fixa till


 

Här har jag beordrat männen att ställa sig bakom såna här avdelare som jag gillar. Bakom ser man en restaurang som öppnar lite senare på dagarna

 

       

Music Travel Love med Stand by me 

 

 

Vi tog sen en promenad runt Västerås hamn och här ser man en båt som heter Kungsörnen. Det är Räkbåten M/S Kungsörnen. Vi skall spara in på lite fika nu igen så vi kan åka ut på en båt och både äta gott och få lite musikunderhållning.

 

                               

 

 

Vi gick sen förbi båten M/S Tor 

 

 

 

Sen dök en fin segelbåt upp som förgyllde dan. Nu har jag fyllt detta inlägg och det kommer fler. I dag är vi så genomtrötta så vi tar en innedag och bara slappar. Vi är uppe i 20 grader nu så det är lite svalare. Vi hade i alla fall en trevlig heldag i går så vi är nöjda. Hoppas ni haft en härlig Midsommarafton och får en fortsatt fin helg.  


Fortsättning följer med lite fler midsommarhändelser..............................

 

                                           

Clipart Library 

       

Meet Sea Cloud

 

#Fauna #hamnen #solbänkarna #skulpturerna #April #morotskaka #Travel #Kungsörnen #segelbåt #Sea 

 
 
Micke

Micke

24 juni 2023 12:05

Men visst är en tur på havet med godsaker något att ge sig ut på, gott gott gott.
Vi tänker också satsa på det någon dag på min semester, äta gott och njuta av havet.

Ha nu en underbar midsommardag Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

24 juni 2023 12:08

Verkligen! Vi skall nog försöka fixa det i sommar nångång.

Det låter toppen dina/era semesterplaner.

Ha en underbar midsommardag själv Micke

 
Ingen bild

Gunilla

24 juni 2023 12:51

Ni ser ut att haft en så trevlig dag tillsammans.
Det låter något att se framemot med en tur på sjön och något därtill.
Det är båtväder nu för lite svalka skulle vara skönt,25 grader
nu så jag håller mig inne till kvällen, då vattnas gurkorna som växer så vi fick stadga upp dom i går kväll. Men annars torkar bären bort tråkigt nog.

Helgen var lugn och bra vi åt gott och såg en deckare.

Är du bra i ögonen nu och ser du bra!

Fortsatt bra dag!
Kramar!

Malin wiper

24 juni 2023 13:43

Vi hade det verkligen toppen och helt kravlöst. I dag har vi lite svalare och inte så tryckande och det känns skönt. Det är verkligen båtväder som du säger.

Då har ni varmare än hos oss, men nu såg jag att det gått upp till 23 grader men med fläktar igång och öppen balkongdörr så blev det inte så varmt

Toppen att ni kan odla gurkor för numera smakar dom ingenting dom man köper. När man odlar själv så smakar det ju som förr då man kunde dela på gurka och bara äta allt för det var så gott

Synd att bären torkar bort. Det lät som en bra midsommarafton för er också. Äta gott och kolla på deckare är inte det sämsta

Ja du en helt ny värld har öppnat sig för mig och jag ser på långt håll utan glasögon hur bra som helst. Fast jag måste ha läsglasögon så jag köpte ett par tillfälliga tills jag kan besöka optikern

Det känns så konstigt för jag tror jag har glasögon på mig och försöker rikta upp dom och även ta av mig dom och känner då att jag inte har några glasögon ;) Jag fick köpa nya solglasögon i och med dom man sätter ovanpå glasögon inte funkar utan glasögon. Dom är för hårda mot näsan. Jag var ju orolig ett helt år eftersom ögonläkaren sa att jag hade några svagheter i hornhinnan på vänster öga och kunde få dimsyn resten av livet. Nu blev det tack och lov inte så.

Tack för dina härliga kommentarer Gunilla

Ha nu en fortsatt fin helg med din man

Kramar från Malin



 
Ingen bild

Gunilla

24 juni 2023 16:59

Men så bra det blev, tänk om man visste om det och slippa all oro.

Hemskt att få bestående besvär med ögonen och så far tankarna hit och dit och det värsta ser man framför sig.
Härligt att du slipper oroa dig!

Kram igen!


Malin wiper

24 juni 2023 19:51

Jag känner mig verkligen lättad. Det är tydligen nåt medfött men hur kunde som två andra lite större operationerna gå så bra. Jag tror dom överdrev för att förlänga kötiden.

Tack för omtanken fina du

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards