Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juni 2023

Pitcher's Pub, Ace of Base, kaffekopp och Sade

Av Malin wiper - 8 juni 2023 05:30



 

I tisdags efter att vi hade fikat hemma hos oss så tog vi bussen ner till centrum där vi promenerade en stund. Sen blev vi alla tre sugna på en öl så vi gick  på Pitcher's pub uteservering som är inglasad. Jag frågade min man vad man skall kalla den för och då sa han: "Vuxenakvarium",     . Numera är det idrott på storskärm som gäller när man går på pub så tiderna förändras. Förut så umgicks män och kvinnor utan störande element förutom häftig musik. Denna dag var det mest 1990-talsmusik som strömmade ur högtalarna

 

                            

     

Ace of Base med All that she wants var en av låtarna som hördes från högtalarna


 

Dom öppnade 16.00 så vi fick vänta en halvtimme men då promenerade vi runt i centrum och det var rätt mycket folk ute. Här ser man lite av insidan på Pitcher's sommarpub. Vi var dom första besökar men sen fylldes det på lite. 


 

Dom har många olika sittplatser och här en med runda bord. Eftersom det är så öppet så kan man spana in folk som går förbi 


 

Här skålar min man och hans bror medans jag fotar. Jag kände inte för att vara med på bild den dan. Sover dåligt nu då det närmar sig fullmåne och även inför operation

 

                                


Flasköppnare i form av en not från Accessory

 

Jag valde en Staropramen som ni ser i mitten. Min man och hans bror tog samma öl, nämligen East India alé

 

                                                  

Golvshop.se 

  

Så här packade och påverkade blev vi inte efter pubbesöket som dessa cyklar...   . Vi drack bara en öl var för man får betala 80 kr för en öl numera, på tok för mycket för oss båda i alla fall som inte arbetar längre

 

 

Ingången till Pitcher's Pub ser ut så här

 

 

Ska det vara en stooor kopp kaffe..  . Denna gigantiska kaffekopp såg vi när vi var in på Second Hand Market innan pubbesöket. Det går ju att plantera en blomma i den och ha på en uteplats eller stor balkong. Den såg för rolig ut. Det stod inget pris men vi har ingen plats för den ändå och vi håller ju på att skala ner på saker hemma

 

 

Här ett uteställe som öppnade mycket senare. Jag är barnsligt förtjust i såna där Avspärrningsstolpar med rep. Skulle kunna ha ett sånt hemma för att skoja med

 

Nu vet jag inte när jag kommer in nästa gång för jag måste ta det lugnt efter operationen. Ja! nu har jag bara att önska er några härliga sommardagar innan vi har en helg igen. Tack för att ni tittade in kära ni

 

                                    

Clipart Library 

       

Sade med Smoot Operator 

 

 #Pitcher's #Ace #skålar #Staropramen #cyklar #Avspärrningsstolpar #kaffekopp #Sade

 
 
Hannas krypin

Hannas krypin

8 juni 2023 07:29

All that she wants är helt klart nostalgi för mig. Älskade den låten som barn och tycker fortfarande om den. Ser ut som en riktigt trevlig pub. Vuxenakvarium var ett roligt ord måste jag säga.

http://hannaskrypin.se

Malin wiper

8 juni 2023 12:37

Malins man här för att svara. Min fru är nyopererad i ögat så hon måste vila. Den låten är verkligen nostalgi och gruppen är bra musiker. Det är en fin Pub som funnits länge och så kul med uteserveringen. Det såg ut som ett vuxenakvarium ;)

Min fru hälsar så mycket till dig. Hon besöker din blogg så fort det läkt lite i ögat. Ha en fin dag

Hälsning från Mr T

 
Ingen bild

Gunilla

8 juni 2023 09:58

Lycka till Malin och vilka fina dagar du fick innan operationen med en god öl i strupen.

Allt gott önskar jag!
Varma kramar!




Malin wiper

8 juni 2023 12:39

Mr T här: Tack för ditt lycka till som hon tackar för. Nu är det klart och det har gått jättebra. Hon fick nu kassera glasögonen för dom ser hon inte i längre. Det blir spännande när bedövningen går ur och hon ser ännu bättre. Det var kul att få en god öl i strupen innan op :)

Malin hälsar så mycket till dig

Ha en fin dag
Hälsning från Mr T

 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 juni 2023 21:12

Ace of Base med den låten och dr alban med its my life va största hitsen när jag va i Göteborg för första gången, då kunde man vinna cd singel på Liseberg. Så dom låtarna får mig nostalgisk.

Malin wiper

8 juni 2023 21:34

Vilken nostalgi och minnen du förmedlar.

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

9 juni 2023 17:41

Tittar in och hoppas allt går framåt.
Du måste väl undvika solen ett tag framåt, men sitta på balkongen kanske inte är så dumt, vad vet jag, fniss.

En dag på sjukhus med kontroll men nu hemma och har det skönt och lugnt.Skall ut och vattna men har inte satt många blommor i år, tur det, så varmt det skall, bli och är.

En fin helg och sköt om dig, och behöver inte svara, när det är svårt kan jag tro.

Varma kramar!


Malin wiper

9 juni 2023 17:47

Det är så kul när du tittar in Gunilla. Jag skall leva som vanligt men ha solglasögon på mig och sen har jag solhatt. Jag har inte suttit på balkongen än men det funkar nog bäst på förmiddagen innan solen kommer dit. Skönt att få göra en koll och jag hoppas resultatet blir bra. Så härligt med egen trädgård att odla i och vattna.

Vi har just nu 20 grader varmt och en härlig sval vind. Nu har jag köpt tillfälliga läsglasögon så jag ser att blogga

Ha en härlig helg själv/själva

Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards