Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2023

Utegym Enköping, figur på stötdämpare, kanin, Chevrolet och Robin Gibb

Av Malin wiper - 12 april 2023 09:30


 

I lördags då vi var till min son så var vi ute och promenerade  på lite olika ställen. Här gick vi förbi ett utegym och min man fick bli tränare för min son och det blev lite spexigt

 

                                                    


Hängställning från GymPartner

 

Här tog han tag i min sons luva för att dra upp honom lite så det var hårda bud som gällde

 

Klicka här för att se hur man bygger ett eget utegym

 

 

Sen hittade min son en annan träningsapparat och tog i så in i bomben

 

        

Utegym i Uppsala


 

Min man hittade en träningsgrej med rattar och jag blev så full i skratt. Det såg ut som han var en DJ så jag bara väntade på att musiken skulle gå igång

 

                                      

Clipart Library

 

Efter det så var det dags med nästa träningsform


 

Innan vi åkte till min son så såg jag denna roliga figur hängande på en bils stötfångare framtill


 

På en av våra promenader i lördags så såg vi denna sparkcykel stående på en jättestor rund sten. Jag kände känslan av en utställning


 

I denna soptunna har dom stoppat ner en trädstam och det såg lustigt ut


Ytterligare en rondell i Enköping som fått påskutsmyckning i form av morötter, harar och ett träd med påskägg  

 

Nu har jag fått ytterligare ett mjukisdjur av min son i form av en jättefin kanin. Som ni ser längst till vänster och den har nu fått namnet Urban. Dom andra två har jag fått förut av honom och björnen i mitten heter Brunlöf  och den till höger har fått namnet Lukas. Nu sitter dom på vår höga vita byrå vid min datorplats mot väggen och förgyller mina dagar. Tack min snälla son 

 

Klicka här för att se ett klipp  om 5 saker många inte vet om kaniner

 

 

Detta är en Chevrolet Stepside Pickup från 1963. Den hade verkligen ett virrvarra av mönster men det kan ju vara så att den skall lackeras om. Fast jag har ju inget emot att den ser ut som den gör för det var det som fick mig att uppmärksamma bilen


 

Framtill med lite rost på stötfångaren


  

I natt har det regnat lite och vi hade 5 grader varmt på morgonen och lite senare kom solen fram. Jag reagerar så kraftigt på pollen i år så jag har fått värre problem med ögon och hals. Jag får ta tablett varje dag men det hjälper inte helt men sen vi satt igång våra luftrenare så har det blivit bättre men klådan sitter lite kvar men jag ser ju att dom varnar för hög pollenhalt. I dag skall vi dammsuga och torka golven i hela lägenheten men först blir det en promenad för jag har haft två dagar inomhus i och med en förlamande trötthet. Ha nu en skön onsdag kära besökare och tack för att ni tittar in till mig

 

       

Robin Gibb med Day's of wine and roses. Robin Gibb var en brittisk sångare och låtskrivare. Han var med i popgruppen Bee Gees men hade även en framgångsrik solokarriär. Han dog 2012 i en ålder av 62 år

 


#utegym #DJ #figur #sparkcykel #trädstam #rondell #kanin #Chevrolet #Robin

 
 
Tony

Tony

12 april 2023 20:11

Ser en liknande PickUp här i samhället också, kanske en ny trend av "lack"

http://https://kulturinatur.blogspot.com

Malin wiper

12 april 2023 21:18

Det är möjligt att det är en ny trend. Allt kommer och går.

Ha en fin kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards