Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2023

Banankartonger, Diabelle, Johnny Cash, Polisbåt och Polis-Kapitän

Av Malin wiper - 17 januari 2023 14:45


   

Hej på er!. I dag har vi varit till ICA Matkassen och hämtat fler banankartonger inför flytten. Det finns inte så mycket mer att packa ner nu för vi vill inte ta bort nåt i fönstren och på några hyllor. Vi har ju nästan 1,5 månad kvar till flytt. Vi brukar ta 4 kartonger åt gången


 

Här går jag vidare upp mot vårt bostadsområde. Nu har vi bara ett överskåp kvar att tömma och det gör jag i dag. 


 

Vi såg en betonpelare där det låg en tallrik full med regnvatten, ett äpple och nåt annat bredvid


 

När jag tittade närmare så såg det ut som nåt slags dolmar som låg bredvid äpplet. Kan det vara nån som ställt ut detta till fåglar tro?. helt galet i så fall fast jag är inte förvånad över nåt längre

 

 

Vi promenerade förbi Stationsbyggnaden i går och då från framsidan. Dom har renoverat taket och håller nu på med fasaden. Klicka här för att se ett klipp på världens näst äldsta ånglok.

 

     

Johnny Cash med Wabash Cannonball. Nu har det blivit mycket av nostalgi i min blogg


   

Jag fotade denna gamla hästvagn som står som en prydnad utanför stationsbyggnaden.


 

Framför stationsbyggnaden så står även en gammal Rikstelefon. Jag kom ihåg när man gick till en telefonkisk för att ringa men helt plötsligt var dom borta. Det var ju inte så länge sen dom fasta telefonerna försvann och nu utvecklas allt blixtsnabbt. Jag ångrar mig att jag gjort mig av med roliga och annorlunda telefoner. Hade en i form av en röd högklackad sko

 

Klicka här för att se en telefon vi köpte på second hand 2015. Klicka här för att se två gamla telefonkiosker jag fotat. 

 

               

 

     

År 2012 hade vi en telefon som hetter Diabelle och den ser ni längst till höger på skoskåpet. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om denna telefon som även var med i serien Dallas på 1980-talet. 

 

       

En sån här telefon hade min man och jag för ett antal år sedan, men sen gjorde vi oss av med den i och med en flytt. Vi köpte den på Telia och namnet på den var "Spirit of St. Louis". Telefonen var inspirerad av det flygplanet. Min son fick också en av oss så jag skall fråga om han har den kvar. Jag kollade lite på nätet och man ångrar att man gjorde sig av med den för på ett ställe så kostar den nu över 800 kr Det finns fler i samma serie så klicka här så får ni se

 


 

Jag fotade denna Polisbåt som har/är med i sökandet efter den 85-åriga mannen som försvann i fredags. Det står fortfarande massor av polisbilar på parkeringen så det är avspärrat

 

          

Polis-Kapitän. Opel Kapitän

 

I dag är det grått och trist ute men i går då vi hade sol så kom vi upp i nästan 6 km i promenadtid. I dag blir det två promenader innan dagen är slut. Jag har pratat med min väninna A-G i dag och det känns så bra att vi kan hålla kontakten för jag gillar henne till tusen. Dom två åren vi gick på gym tillsammans glömmer jag aldrig. Även dom gånger vi varit bjudna till dom och dom varit hos oss. Vi skall försöka åka till Vaggeryd i sommar för vi har inte setts på 6 år nu. Det snöade lite hos dom så det kommer säkert hit också. Det är så kul även att få reda på vad som hänt i Vaggeryd sen vi bodde där. En stund senare så kom snön till oss också

 

                           animated-i-miss-you-image-0005

 

Det tar lite tid att skriva inlägg nu i och med lite händelser och dålig kamera. Det fanns en bra kamera på på nätet men den hade för dålig zoom. Vi skall åka ut och se oss omkring på olika butiker nån dag. Nu skall vi snart gå ut igen så jag önskar er en fin tisdag mina kära besökare. Sköt om er

 

#banankartonger #tallrik #Stationsbyggnaden #Johnny #Rikstelefon #Diabelle #Polisbåt #Polis-Kapitän

 
 
wiolettan

wiolettan

17 januari 2023 21:23

Det måste kännas bra att ha god tid på er för packning och flytt. Bra att slippa stress och jäkt, i möjligaste mån. Dessa lådor som du bär på är ju otroligt "lagom", jag tänker på storleken.
Har själv flyttat många gånger och det gäller att inte ha för stora kartonger.
Det kan det vara, en dolme, bredvid äpplet, vissa personer förstår man sig inte på.

Jag gillar hästvagnen.

Tänk att kunna ringa var som helst ute på stan i dessa telefonkiosker, finns inte längre, nu gäller mobiler och dom har ju nästan alla med sig jämt.

Otroligt så många fina telefoner du har haft. En riktig samlare. Förstår att du ångrar att du gjort dig av med dom.
Ha det så bra och var rädd om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 januari 2023 08:57

Det känns verkligen bra och man kan ju bli sjuk igen men då är ju allt packat och klart

Banankartonger är bäst för det är bättre med fler lätta en mindre antal men tunga. Tack för att du talade om att det kan vara en dolme

Javisst är hästvagnar fina. Jag gillade också telefonkiosker men tyvärr varar inget för evigt

Jag har haft många fler roliga telefoner men hittade inte några bilder på dom. En del försvann när min första hårddisk kraschade

Nån hade jag velat ha kvar och man kan ju sälja dom och få en liten slant också ;)

Tack för din härliga kommentar

Ha en skön onsdag
Var rädd om dig du också
Kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

18 januari 2023 06:19

Så smart av er att packa lite i sänder och ta god tid på er. Det blir liksom bäst så!
Oj så många olika sorters telefoner som har passerat revy här hos oss, men dom är borta för alltid! Ibland blir man efterklok, men man kan inte spara på allt!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

18 januari 2023 09:02

På grund av våra ryggar så är det bäst att ta lite i taget och vi har ju 1,5 månad på oss. Ja du man har haft många sorters telefoner genom åren. Som du säger så kan man inte spara på allt. Då blir man en samlare och det tar plats

Ha en fin onsdag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards