Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2022

Tandläkare Reza Razifar Praktikertjänst, Pharell Williams och Howard Jones

Av Malin wiper - 29 augusti 2022 18:00

 

Här var jag på väg upp till Tandläkaren Reza Razifar Praktikertjänst och hans team för att få tänderna undersökta. Jag var rätt orolig för att det skulle bli så dyrt att jag måste ta ett lån. Just nu har jag ju inga lån men kommer att få i och med nya glasögon efter ögonop. Tandläkaren tog röntgenbilder och gick igenom hela käken. Jag är så glad för att tandläkaren sa att jag skött mina tänder så bra. En tand hade fått lite för låg tandhals så han använde plastförstärkt glasjonomermaterial och sen laser  och då kommer tanden att hålla längre.

 

                                            

Clipart Library 

Han tyckte även att jag hade bra läkkött och det har jag haft så länge jag kan minnas. I och med att jag inte behövde göra nåt mer så gick det bara på drygt 1000 kr men det hade kostat lite mer om man inte var försäkrad. Dessutom är dom så vänliga och proffiga där så jag är så glad att jag får möjlighet att gå där. 

 

       

Pharrell Williams med happy. Den har jag haft inne förut i bloggen men den passar så bra till hur jag känner mig nu

 

 

Färgstark och bekväm tandläkarstol 


  

Den här tavlans text gillar jag och den hängde i väntrummet

 

 

Här receptionen betalar man och det finns även tandborstar och annat att köpa där.

 

                                                 

Clipart Library 

 

Min hylla i toaletten för tandborstar och tandkräm. Min man har sina grejer i badrummet. 

 

 

En minnesbild på mig och min son i Göteborg nån gång på 1980-talet. Vi har alltid haft kul tillsammans och varit ute och upplevt saker tillsammans och det har han även gjort med sin pappa. Vilka tuffa 1980-talsglasögon han har och även frisyren var typiskt för det årtiondet. Jag var så brun på bilden fast jag aldrig solar men jag blev brun ändå av att bara vistas utomhus. Jag kan ha haft denna bild inne i bloggen förut i och med att jag bloggat sen 2004. Fast på bloggplatsen sen 2009 

 

      

Howard Jones med Hide & Seek. Han var en av min sons favoriter på 1980-talet. Klicka här för att se en liveversion med bättre bildkvalitet. Mode och frisyrer har verkligen varierat genom åren. Howard Jones är en brittisk sångare, låtskrivare och musiker.  

 

                                                   


Clipart Library 

I dag har vi haft lite svalare väder och just nu är det 17 grader och lite sol. Vi har promenerat ca 3 km men nu skall vi köra igång med våra promenader på allvar igen. Nu är jag lite trött så jag skall kolla nån serie, dokumentär eller film. Bara slappa helt enkelt. Hoppas ni mina besökare har en bra måndag. Ta hand om er

 

 #Tandläkaren #Reza #Pharell #tandläkarstol #tavlans #receptionen #hylla #Howard

 
 
Bittan

Bittan

29 augusti 2022 19:21

Hej Malin! Så bra att dina tänder var bra och att det inte kostade så mycket. Jag tycker inte alls om att gå till tandläkare då jag har problem med vörk i käkleder. Jag skall på undersökning om en månad och nu har min gamla tandläkare gått i pension så nu blir det en ny tandläkare som jag hoppas blir bra.
Idag har vi haft en solig dag och 18+ så jag har varit ute på eftermiddagen och njutit av det vackra vädret.
Nu skall vi snart se på ishockey på tv.
Kram från Britt-Marie 🦋🌷🌻

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 augusti 2022 19:24

Det känns verkligen toppen. Vad jobbigt att ha ont i käkleden då förstår jag att det är jobbigt att bli undersökt och behandlad. Hoppas du får en lika bra tandläkare som din förra. Det betyder så mycket att man känner sig trygg

Vi har också haft soligt i dag och ungefär samma temperatur. Hoppas laget du/ni håller på vinner.

Tack för din fina kommentar Bittan. Ha en skön kväll

Stor varm kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 augusti 2022 22:08

Grattis till fina tänder! :) Det är alltid skönt att veta att allt är som det ska med dem.
Så fint foto av dig och din son! Jättefint!
kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 augusti 2022 22:28

Det var verkligen en lättnad. Kul att du tyckte att minnesfotot på oss var fint.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards