Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 september 2021

Pontiac LeMans, Chevrolet Bel Air, Saab 96 och The Dave Clark Five

Av Malin wiper - 26 september 2021 09:30

  

Vi skulle ner till centrum i går för det var lite festligheter men jag kände mig inte i den formen att gå ut bland en massa folk och därför hyrde elbilen istället i sista minuten. Sen åkte vi omkring på små vägar och såg oss omkring. Åkte förbi detta gamla röda trähus som såg ut att ha varit hur fint som helst men nu började det förfalla tyvärr. Vi fick upp till 17 grader varmt i går och solen var framme hela dan. När jag känner som jag kände i morse så är det ingen idé för mig att vara i folksamlingar. Jag brukar kalla mig själv för en social ensamvarg (både social och ensamvarg)

 

                                                   


Clipart Library 

 

Vi hamnade sen i Kungsör och där såg jag denna Pontiac LeMans från 1966. Ägaren av bilen dök upp och han sa att bilen var helt i orginal

 

                                   

Pontiac signs Clipart Library 

  

Bilen från sidan

 

     

Här ett klipp på en Pontiac Lemans som ser likadan ut som bilen jag fotade. Alltså i orginalskick


 

Här ser man att det står Lemans 

   

Efter det dök en CHEVROLET Bel Air från 1956 upp. Träffade ägaren som precis parkerade bilen på en gata inne i Kungsör. Som ni ser så var det inte lätt att fota med halva gatan i skugga och resten i sol. Jag har fotat denna bil förut ett antal gånger i Hallstahammar

 

Klicka här för att se när vi var till Mels Garage i januari och där ser man en svart Bel Air. Klicka här för att se en Bel Air från 1957. Klicka här för att se en annan röd Bel Air som jag fotade 2017

 

 

Den glänste så man nästan blev bländad, så tjusig

 

                                      

Chevrolet Bel Air clock from AutoPro 

 

När solen skiner så mycket så är det bättre att ta lite detaljbilder

 

   

 

Två gula bänkar mellan nån slags fläkt

 

 

I centrum såg jag även denna motorcykel med sidovagn. Det är en MT9 från1963. Jag hade önskat att jag kunnat gå ut på gatan och fota den så jag slapp det ljusa solpartiet men jag fick beskära bilden rätt rejält istället

 

 

Här ser man motorcykeln framifrån och i den låg en skinnjacka

 

  

När vi kom hem igen så såg jag en gammal fin röd Saab som stod på en parkering. Som ni ser så var det svårt att fota i och med solen i bakgrunden. Det var en SAAB 96 DE LUXE från 1962 och otroligt välskött

 

                    

        Autoparts 

          

Här kommer en popgrupp från det glada 1960-talet. Gruppen heter Dave Clark Five och låten Glad all over. The Dave Clark Five var en brittisk rock och popgrupp som bildades 1961 i stadsdelen Toeenham i London. Gruppen var med i begynnelsen av The British invasion och en av de första brittiska grupperna som slog igenom stort i USA. Dom hade rekord i uppträdande hos den amerikanska tv-showen Ed Sullivan Show, det blev 18 gånger. Gruppen invaldes i Rock and Roll Hall of Fame 2008. The Dave Clark Five var aktiva från 1957 till 1970

 

                               

Det blir lika fint väder i dag ser det ut som och nu skall jag in i duschen och sen ut på en långpromenad med min man. Det kommer lite mer från vår utfärd och sen har jag lite mer att skriva om Stilmark. Ha nu en jätteskön och även vilsam söndag 

 

#Elbilen #Pontiac #Chevrolet #Bänkar #MT9 #Saab #Dave

 
 
Göran

Göran

27 september 2021 09:34

Gillar bilderna. Särskilt den rödvita Chevan men även den fina gamla Saaben. En sån fast lite äldre hade min familj då jag var 3-4 år och åkte omkring i fyra barn och två vuxna. Jag satt oftast i storebrors knä eller stod på golvet mellan framstolarna. Kungsörs pizzeria skymtar också på en bild o deras pizza prövade jag en gång för typ 15 år sen. Jag hade då ett distansförhållande med en ungdomskärlek jag hittat på i-net o hon bodde där. Men tyvärr så tog det slut efter 2 år ungefär.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 september 2021 11:20

Kul att du gillar bilderna. Jag fotade många fler men solen sken så skarpt och dom stod så till så dom blev inte visningsbara

Vad kul att ni haft en sån i familjen. Jag har själv haft en Saab 96 ett tag på 1980-talet. Föräldrarna hade många gamla fina bilar

Vilka bilminnen du bjuder på. Vad kul att få reda på detta om pizzerian och att du varit dit. Distansförhållanden är svåra i längden

Ha en jättefin början på veckan
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards